Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

regler omkring malerarbejde udførelse

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af BWJ » 05 aug 2015 21:13

thomas larsen skrev:Der var ikke tale om faveskift, kun hvad der skulle males i samme farve hvid, og gavl er tidligere malet ca 5 år siden.. og manden var selv ude og kigge på opgaven inden han lå pris på tilbuddet hvor jeg fortalte hvad og hvor der skulle males..
Så har "håndværker" en meget dårlig sag, - især når opgaven er beset inden tilbud blev givet.
Hvad snakker vi om i kr. ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen » 05 aug 2015 21:20

heldigvis ikke alverden, da der ikke var så meget der skulle males, da der kun var sternbrædder.. da under udhæng er vedligeholdtfri.. så vi snakker kun 3500 kr ca.. selvføldig er de trælse penge at skulle af med når resultatet ikke er tilfreds stillende, og vi står tilbage med en skadet græsplæne...

batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af batman100 » 06 aug 2015 09:52

Er selvstændig maler (og påtager mig i øvrigt alverdens slags handyman jobs for variationens skyld) og vil bare bidrage med, at han satme er en sjuskrøv hvis han ikke ved at der males til fuld dækning, med mindre andet er aftalt.

Mht. plænen er det svært at sige om det er acceptabelt slid, selvfølgelig giver det spor at køre en tung lift ind på græs. Dog skal han (og du) på forhånd vurdere om det er den rigtige løsning i forhold til plænens stabilitet. Alternativt stiller han et rullestillads op eller maler det fra en stige - så er han jo fri for den diskussion bagefter...

Det lyder til at du har været ret uheldig med din håndværker. Og hvis det kun er stern han skulle male for 3.500 har det da bestemt ikke været billigt?

Det lyder så også til at han har brugt for meget tid og for mange penge på at løse opgaven så han nu står til at tabe penge eller i hvert fald ikke tjene noget hvis han skal arbejde yderligere...

Lidt svær situation, men synes da det giver mening at han maler det en gang mere så du bliver tilfreds...

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen » 06 aug 2015 15:38

Det er stærmbrædder i et 2 planshus, + stærnbrædder på en knap.. + en trekant på den ene galv fra rød til hvid.. det var det som jeg skulle have lavet...

med hensyn til plænen ved jeg godt der vil komme spor, men det gør det jo ikke bestemt bedre han kommer når vi er på ferie, og der har regnet en del nogle dage op til, så plænen har været godt våd og fuctigt, hvilket så har resulteret i at liften har sunket i og sat fast pga blød underlagt pga regnen, og da han så vil trække den frii, rykker han flader op svarende til hjulet bredde på bilen flere steder i haven pga hjulspin, det vil jeg da ikke bare uden videre lade stå hen som om det skulle være min fejl... han burde jo sikre sig at han kunne passere haven uden skader??

ja vil også sige jeg har været uheldig. men har endnu ikke hørt videre fra manden på min sidste mail sendt igår.. så må afvente og se hvad der sker...

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen » 26 aug 2015 19:06

jeg har nu i 3 uger intet hørt fra maleren hverken mail eller pr telefon, hvad rettigheder har han nu med hensyn til den regning han sendte for 3 uger siden, jeg har selvføldig ikke i sinde at betale når jeg mener at arbejdet ikke er gjort tilfredsstillende, eller kun halvgjort.. den regning han sendte var på mail UDEN sidste rettig betalings dato..

Så skal jeg bare forblive passiv til han selv melder sig, eller hvad rådes jeg til???


batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af batman100 » 26 aug 2015 20:04

Passivitet er aldrig positivt, hverken fra din side eller hans side. Du bør efter min mening skrive en ny mail til ham, hvori du gør opmærksom på at du har modtaget hans regning, men ikke agter at betale den førend arbejdet er fuldført og I har fundet en løsning på den ødelagte plæne. Så er bolden hans, og jo længere han ikke reagerer jo mere skader det hans sag... Svarer han ikke indenfor et par uger igen ville jeg skrive til ham at du har fundet en anden håndværker som påtager sig opgaven og at du betragter hans krav på betaling som værende ugyldigt, da jobbet ikke er afsluttet og 'hans' betaling går til den nye håndværker samt udbedring af plænen...

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen » 26 aug 2015 20:25

Det har jeg sådan set skrevet lidt af i min sidste skrivelse til ham, hvor jeg har givet udtryk for at jeg ikke er tilfreds med det han har lavet i min have, og IKKE mener han kan hænge mig op på de skader, da jeg mener det er hans ansvar at han have udføre en opgave uden at påføre mig skader, selvom han mener jeg har givet ham accpt på at køre på min plæne (hvilket jeg ikke har)

har også nævnt at vi ikke er tilfredse med hans arbejde, som flere har skrevet i denne tråd, så kan man ikke sige det kun skal have 1 gang når man tydeligt kan se det ikke er nok, og vi har gået vores tilbud efter, og der står ikke skrevet/nævnt nogen steder at han kun ville give det 1 gang. så han burde som fagmand eller hvad man kalder det, kunne se det ikke var nok da han bød på opgaven..

Jeg har også nævnt i samme mail at vi ikke har i sinde at betale fuld valutta af nogen art, før der var fundet en løsning på det manglede arbejde + skaderne på min plæne eller givet en tilsvarende kompensation..

så vil da mene jeg har gjort mt ?? eller er der nogen jeg kunne gøre bedre??

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af John Skov Jensen » 27 aug 2015 10:25

Jeg ville nok sende et anbefalet brev til ham, så kan man ikke gøre mere.
I brevet kort ridse sagen op
Vedlægge et tilbud fra en anden maler på at få lavet maler arbejdet færdigt.
Vedlægge et tilbud fra et haveservice selskab på at få udbedret skaderne på haven.
Samlet pris på disse to tilbud minus det du skylder ham må være det du stadig skylder ham. Går det lige op, ja så må du i brevet konkludere at i to ikke har mere udestående. Giv ham 14 dage til at selv kunne udbedre de to punkter for at de sidste penge kan blive betalt til ham.

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af thomas larsen » 18 sep 2015 15:41

Nu har jeg hørt fra maleren, nu sender han mig en rykker hvad kan jeg gøre herfra???

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: regler omkring malerarbejde udførelse

Indlæg af John Skov Jensen » 18 sep 2015 15:44

Hvad har du gjort af ovennævnte? Anbefalet brev osv


Besvar