Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En skør genbo

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 01 aug 2015 06:48

skrot1 skrev:Alt det melden hinanden til politiet er da ved at ta overhånd, prøv at snakke jer til rette istedet.....jeres konflikt bliver jo ikke løst ved at du melder manden.....dialog er vejen frem, for det meste. Håber da for jer begge, at naboskabet bedres. Mvh. Carsten.
Godmorgen Carsten
Nej du har fuldstændig ret i det med at melde hinanden ikke er vejen frem. Jeg er normal ikke typen der render og melder folk i flæng, faktisk første gang jeg gør det. Men lige præcis den episode her gjorde at jeg følgte mig tvungen til det, selv om jeg godt vidste at det ikke hjalp på vores naboskab fremover. Når manden kommer ned til os og agerer på den de som han gjorde, uden mulighed for at snakke ham til fornuft og truer os med bål og brand, ja så så jeg ikke anden udvej end at politianmelde ham. Jeg ved godt der er delte meninger om det er rigtig og forkert, og det skal der også være plads til. :great:
Jeg følte i denne situation at det var det rette at gøre. :wink:
Så må tiden vise sig fremover om det var rigtig eller forkert, og så må jeg tage det som det kommer.

Mvh
Thomas.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Zarge » 01 aug 2015 11:56

Hvis den nyanskaffede killing er en han,er han vel "bare " blevet jaget af matrikelen af den lokale boss...

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af pelle » 01 aug 2015 14:17

Hej.
Jeg ville da gå over til din gode gamle nabo og få en god hyggelig snak med ham. tag evt. et par øl med. Han er sikkert lige så ked af det hele.

Det er altså bare det rareste med et godt nabo skab. Det bør ikke ødelægges over noget så tåbeligt som en kat.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Brandsen » 01 aug 2015 21:57

Halløj i forum,

At beskylde nogen for at have stjålet en øremærket kat, eller stjæle pærerne i træet,
er et klart sygeligt symptom, så forslaget om at kontakten mandens sønner eller andre
pårørende, vil helt sikkert være den anbefaling en demens læge ville give.

Og hey, demens dækker over en myriade af diagnoser. Faktisk kan men ikke diagnosticere demens
i dagens Danmark, men bruger simpelthen udelukkelsesmedoden. Demens kan skyldes helt banale
ting som mineral mangel, underernæring, depression, blodprop i hjernen, forkalkning af hjernen,
for meget sprit og sprut, og så naturligvis alle de kendte diagnoser og sygdomme som f.eks Altzheimers.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 01 aug 2015 22:33

pelle skrev:Hej.
Jeg ville da gå over til din gode gamle nabo og få en god hyggelig snak med ham. tag evt. et par øl med. Han er sikkert lige så ked af det hele.

Det er altså bare det rareste med et godt nabo skab. Det bør ikke ødelægges over noget så tåbeligt som en kat.
Hej
Det med en hyggelig snak med ham kan jeg vist godt skyde en hvid pil efter.
Han har sat sig for i hans hoved, at vi er tyvene af hans kat.
Jeg kan kun give dig ret i at det er skønnest med et godt naboskab, men det er han så ikke videre interesseret i nu. :shock:


Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 01 aug 2015 22:39

Brandsen skrev:Halløj i forum,

At beskylde nogen for at have stjålet en øremærket kat, eller stjæle pærerne i træet,
er et klart sygeligt symptom, så forslaget om at kontakten mandens sønner eller andre
pårørende, vil helt sikkert være den anbefaling en demens læge ville give.

Og hey, demens dækker over en myriade af diagnoser. Faktisk kan men ikke diagnosticere demens
i dagens Danmark, men bruger simpelthen udelukkelsesmedoden. Demens kan skyldes helt banale
ting som mineral mangel, underernæring, depression, blodprop i hjernen, forkalkning af hjernen,
for meget sprit og sprut, og så naturligvis alle de kendte diagnoser og sygdomme som f.eks Altzheimers.
Jeg var ved at prøve at søge på hans familie på internettet igår, da jeg ville prøve at tale med en af hans børn. Desværre uden resultat. At snakke med ham, kan jeg godt glemme alt om nu. Han kommer ikke til at vil tale med os igen, med mindre hans kat dukker op igen på den ene eller anden måde. Jeg ved desværre ikke, hvordan jeg kommer tættere på en konfliktløsning lige nu og her, men kan da håbe med tiden at han ser at han har taget fuldstændig fejl. Noget andet er at jeg regner med at politiet vil komme her på vores adresse, da manden højst sandsygligt har meldt os for tyveriet af hans kat. I den forbindelse kan jeg jo håbe at de kan få ham overbevist om at vi ikke var de rigtige at angribe. Jeg ved godt at du skriver at manden kan være syg, men han må da få nogle klare øjeblikke hvor han lige får tænkt tingene igennem. :wink:

xkfc

Re: En skør genbo

Indlæg af xkfc » 01 aug 2015 23:55

Man kan måske bare få fat i en anden kat, normalt er koster de jo ikke penge. Vil han ikke have den har i jo bare fire ;-)

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af pelle » 02 aug 2015 04:50

Hanefar76 skrev: Hej
Det med en hyggelig snak med ham kan jeg vist godt skyde en hvid pil efter.
Han har sat sig for i hans hoved, at vi er tyvene af hans kat.
Jeg kan kun give dig ret i at det er skønnest med et godt naboskab, men det er han så ikke videre interesseret i nu. :shock:
Du skriver "vist ".. Jamen, så er det jo slet ikke prøvet endnu. Det er dig der er den stærke. Det er dig der har overskuddet. Gå, du blot over til din nabo. Start med at ros ham / sig noget pænt om ham eller noget der vedrører ham . Så, han bløder lidt op. Så, der kommer en god dialog ud af det.
Jeg ved da ikke om han pludselig er bleven syg eller bare har haft en dårlig dag. Men, helt ærligt. I har haft et godt naboskab i alle de år. Come on.
Jeg har efterhånden ikke tal på alle de katte jeg har haft.De bliver fodret og behandlet godt. De forsvinder bare..Måske har de søgt nye græsgange. Måske er nogle af dem bleven skudt af jægere eller kørt ned. Men, det er altså ikke noget jeg ligger søvnløs over. En kat er sin egen herre.

Det er altså bare i min verden ikke noget at starte en nabostrid over. Men, prøv da at få det bedste ud af det.. Og al den stædighed.. Det er det altså bare ikke værd. Og gu vil han da ej skyde jeres hund og katte. Det er da bare fordi han er bleven gal i skralden, han har slynget det ud,
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jan 2016 08:09

Godmorgen
Nu skal der en lille opdatering til denne historie.
På opfordring fra nogen af medlemmerne her inde, tog jeg mig sammen til at gå op at snakke med den kære genbo.
Dette resulterede i en konflikt igen, og jeg kunne ikke overbevise ham om at det ikke var os der havde taget hans kat.
Jeg prøvede virkelig at være pædagogisk, men ak nej man kunne ikke trænge igennem.
Nu kom dagen så hvor vi måtte til dyrlægen med vores ene kat igår. Den var så blevet skudt med et luftgevær. Konklusionen må så være, at manden ikke er demens. Jeg ved godt at man ikke kan bevise at det er ham, men jeg er nu ret sikker på at det er ham. Nu står vi så med regningen på en kat der skal behandles, og en genbo der slet ikke er inden for pædagogisk rækkevidde.
What to do now. ????????????????

Mvh
Thomas

xkfc

Re: En skør genbo

Indlæg af xkfc » 31 jan 2016 08:31

Betaler regningen, og prøver at holde afstand til naboen.

Det er jo nærmest umuligt at komme med gode råd i sådan en sag når man kun kender sagen fra den ene part.
Det er ærgerligt at du ikke kan få kontakt til sønnen, eller anden familie, kommer der ingen og besøger ham?


Besvar