Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

En skør genbo

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: En skør genbo

Indlæg af Aaen » 31 jul 2015 20:56

anderswitt skrev:det er godt at høre at andre også er glade for sin nabo, jeg snakker kun med min nabo gemmen en advokat det er dejligt at nogle har så meget tid at de kan bekymre sig om hvad de nu kan genere sin nabo med
Det giver da nogle komplicerede gadefester?? :D


Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jul 2015 21:07

Aaen skrev: Det giver da nogle komplicerede gadefester?? :D
Griner ja det bliver ikke nemmere fremover. Nu skal det siges at vi ikke bor så mange hvor vi bor, og vedkommende har heller aldrig deltaget i nogle af gadefesterne. Selv om det måske kunne være lidt sjovere fremover, hvis han deltog. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif :great:

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jul 2015 21:09

anderswitt skrev:det er godt at høre at andre også er glade for sin nabo, jeg snakker kun med min nabo gemmen en advokat det er dejligt at nogle har så meget tid at de kan bekymre sig om hvad de nu kan genere sin nabo med
Det er aldrig sjov når tingene skal ende sådan. Er virkelig ked af det, men samtidig skuffet og gal over en så ussel behandling/trussel. icon_frown.gif

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Brandsen » 31 jul 2015 21:25

Halløj i forum,

Det er vel ikke sådan, at manden simpelthen bare er blevet syg ?

Det er jo ikke normalt, at man har et godt forhold til sine naboer og genboer,
og så lige pludselig bliver beskyldt for at have stjålet en kat ?? Der oven i købet er øremærket.

Kendt sag, at folk med f.eks Altzheimers syndrom kan skifte personlighed meget pludseligt,
og komme med helt forrykte beskyldninger og massivt fordrejede opfattelser.
Hørte for nyligt en ellers god nabo gennem rigtigt mange år, der ikke ville med til sølvbryllup som
han var inviteret til, for han havde ikke råd til de kr 15.000 som gaven jo kostede.
Kr 15.000 ??? Hvor havde han det fra, stakkels mand, og stakkels naboer.

Min egen far, spurge i ramme alvor min bror for to uger siden, og de kr 50.000 han havde i tegnebogen,
mon var nok til at de kunne handle ind i Kvickly. Der var naturligvis ikke 50K i tegnebogen, nærmere kr 500.

.... skal naturligvis ikke stille nogen diagnose her, men blot nævne muligheden for, at manden måske bare er blevet syg.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jul 2015 21:34

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Det er vel ikke sådan, at manden simpelthen bare er blevet syg ?

Det er jo ikke normalt, at man har et godt forhold til sine naboer og genboer,
og så lige pludselig bliver beskyldt for at have stjålet en kat ?? Der oven i købet er øremærket.

Kendt sag, at folk med f.eks Altzheimers syndrom kan skifte personlighed meget pludseligt,
og komme med helt forrykte beskyldninger og massivt fordrejede opfattelser.
Hørte for nyligt en ellers god nabo gennem rigtigt mange år, der ikke ville med til sølvbryllup som
han var inviteret til, for han havde ikke råd til de kr 15.000 som gaven jo kostede.
Kr 15.000 ??? Hvor havde han det fra, stakkels mand, og stakkels naboer.

Min egen far, spurge i ramme alvor min bror for to uger siden, og de kr 50.000 han havde i tegnebogen,
mon var nok til at de kunne handle ind i Kvickly. Der var naturligvis ikke 50K i tegnebogen, nærmere kr 500.

.... skal naturligvis ikke stille nogen diagnose her, men blot nævne muligheden for, at manden måske bare er blevet syg.
Nu er jo ikke Dokter, så skal da ikke kunne udelukke det. :wink:
Manden har altid været speciel, men vi har ikke selv haft nogle tumulter med manden. Han kunne godt finde på at komme og sige at der har været nogen inde i hans have og stjæle Af hans pærer. Men igen vi har aldrig haft problemer med manden.
Jeg ved ikke lige hvordan man skal gribe tingene an, hvis nu manden er ved at være syg. ??
Det bliver nok lidt vanskeligt, samt anspændt hvis jeg går op,og banker på døren for at høre om han er syg. 8)
Specielt nu hvor venskabet ikke er det bedste.


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af J-B » 31 jul 2015 21:36

[tag]Hanefar76[/tag] Sådan en pludselig skift kan også skyldes en mindre hjerneblødning/blodprop, prøv at få en anden nabo til at sende ham til doktor :|

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jul 2015 21:39

J-B skrev:[tag]Hanefar76[/tag] Sådan en pludselig skift kan også skyldes en mindre hjerneblødning/blodprop, prøv at få en anden nabo til at sende ham til doktor :|
Han snakker stort set ikke med andre end os her i byen. Eller rettere sagt han snakkede ikke med andre end os. Jeg bliver da selvfølgelig lidt nervøs, når i skriver sådan. :(

nemocharley

Re: En skør genbo

Indlæg af nemocharley » 31 jul 2015 21:47

det kan såmænd også være en psykisk sygdom i udbrud. Den kan snart sagt være hvad som helst, og der er naturligvis grænser for hvor langt du skal gå mht at hjælpe set i lyset af jeres konflikt.

En venlig samtale burde dog ikke kunne skade - og hvis den gør så er det naturligvis ikke et godt tegn. I ekstreme tilfælde kan man jo henvende sig hans familie, som bekymret nabo.

Hanefar76
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 24 maj 2014 08:46
Mit fyr: Rtb 10 kw
Areal: 164
Brændsel: Træpiller lenova hp
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Dagligt forbrug: 15-22 kg
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: En skør genbo

Indlæg af Hanefar76 » 31 jul 2015 21:56

nemocharley skrev:det kan såmænd også være en psykisk sygdom i udbrud. Den kan snart sagt være hvad som helst, og der er naturligvis grænser for hvor langt du skal gå mht at hjælpe set i lyset af jeres konflikt.

En venlig samtale burde dog ikke kunne skade - og hvis den gør så er det naturligvis ikke et godt tegn. I ekstreme tilfælde kan man jo henvende sig hans familie, som bekymret nabo.
Jeg går lige i tænkeboks, og ser om jeg på en eller anden måde kan komme i kontakt med hans søn. Jeg ved ikke om jeg kan finde ud af hvor han bor, samt hans telefonnummer.
Det kan også være at jeg tager konflikten med han igen, for at høre om det virkelig er hans alvor at han tror det er os der har stjålet hans kat. I samme tilfælde vil jeg selvfølgelig også gøre ham opmærksom på at jeg har indgivet en politianmeldelse på ham med de trusler han kom med. Hvis nu han ikke husker han har truet med det, så ved jeg jo at han er syg. :wink:

skrot1

Re: En skør genbo

Indlæg af skrot1 » 31 jul 2015 22:42

Alt det melden hinanden til politiet er da ved at ta overhånd, prøv at snakke jer til rette istedet.....jeres konflikt bliver jo ikke løst ved at du melder manden.....dialog er vejen frem, for det meste. Håber da for jer begge, at naboskabet bedres. Mvh. Carsten.


Besvar