Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Chippe Audi A6

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Dunas » 22 jul 2015 19:35

bennylar skrev:Du kan montere en knast der gir mere moment og så få kørt bilen ind på rullefelt, hvor de laver ny software, det burde ku gi lidt..

men hvorfor chippe en bil, køb da en med stor motor i første gang, hvis de opdager din bil er chippet kan det udløse ny afgift, desuden skal du ha lavet en ny typegodkendelse og den koster, så ku du lige så godt ha købt en ny audi rs 6.. det skal så lige opdages, men når først der er lavet konstruktiv ændringer og det opdages... av av. Du kan ikke bare lige lave det tilbage igen, bordet fanger.. har selv været der.. :wink:

Er du fattig nu er det nok værre bagefter.. :wink:
Sådan noget sludder og fyre af.... Der er rigtig mange, der for deres biler chipped, diesel og benzin med turbo....
Har selv fået min chipped, det har givet en enormt effekt, meget sjovere og køre bilen... icon_cheesygrin.gif
Min crdi diesel gik fra 88 HK og 210 NM til 131 HK og 294 NM, FUCK det sparker røv icon_cheesygrin.gif
Så køre den faktisk også længere på literen, hvis man ellers ikke køre med klampen i bund.
Har sgu aldrig hørt om noget, der har fået deres bil chipped og efterfølgende skal have en ny typegodkendelse... sådan en
gang fis og fyre af.
Hvorfor køber man så ikke en bil med større motor fra starten, det er sgu da fordi det er lang billigere og købe en bil med en mindre turbo motor, efterfølgende få den chipped (koster ca. 4000 kr). Så kan den sagtens følge med en bil med større motor icon_cheesygrin.gif
Motor uden TURBO Diesel/Benzin giver INGEN nævneværdig effekt ved chipning.


bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af bennylar » 22 jul 2015 21:17

Jo det er da sjovere indtil der kommer en lille afgift... ved godt der ikke er mange der vil blive opdaget, men det er stadig en konstruktiv ændring ...
Last edited by 1 on bennylar; edited 22 times in total
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Oldgaard » 22 jul 2015 21:22

bennylar skrev:Du kan montere en knast der gir mere moment og så få kørt bilen ind på rullefelt, hvor de laver ny software, det burde ku gi lidt..

men hvorfor chippe en bil, køb da en med stor motor i første gang, hvis de opdager din bil er chippet kan det udløse ny afgift, desuden skal du ha lavet en ny typegodkendelse og den koster, så ku du lige så godt ha købt en ny audi rs 6.. det skal så lige opdages, men når først der er lavet konstruktiv ændringer og det opdages... av av. Du kan ikke bare lige lave det tilbage igen, bordet fanger.. har selv været der.. :wink:

Er du fattig nu er det nok værre bagefter.. :wink:
Dunas skrev:Sådan noget sludder og fyre af.... Der er rigtig mange, der for deres biler chipped, diesel og benzin med turbo....
Har selv fået min chipped, det har givet en enormt effekt, meget sjovere og køre bilen... icon_cheesygrin.gif
Min crdi diesel gik fra 88 HK og 210 NM til 131 HK og 294 NM, FUCK det sparker røv icon_cheesygrin.gif
Så køre den faktisk også længere på literen, hvis man ellers ikke køre med klampen i bund.
Har sgu aldrig hørt om noget, der har fået deres bil chipped og efterfølgende skal have en ny typegodkendelse... sådan en
gang fis og fyre af.
Hvorfor køber man så ikke en bil med større motor fra starten, det er sgu da fordi det er lang billigere og købe en bil med en mindre turbo motor, efterfølgende få den chipped (koster ca. 4000 kr). Så kan den sagtens følge med en bil med større motor icon_cheesygrin.gif
Motor uden TURBO Diesel/Benzin giver INGEN nævneværdig effekt ved chipning.
Det er muligt at de ikke forlanger en ny typegodkendelse, men et nyt syn slipper man ikke for ;) og eftersom de fleste forurener mere efter de er blevet chippet/mappet, så skal man nok ikke regne med at den går glat igennem synet :roll:

Her er lidt fornuftig læsning ang. tuning af bilen http://chiptuning.nu/shop/cms-13.html

Dunas : ikke for at disse dig, men har du papir på den effekt som bilen har fået efter den er blevet chippet ?
Klippet fra Landberg ( regnede med at det er en Getz du har ;) )
Mærke Model Variant Standard effekt Standard moment Tunet effekt Tunet moment
Hyundai Getz 1.5 CRDi 88hk 88 215 104 250
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Dunas » 22 jul 2015 21:32

Oldgaard skrev: Det er muligt at de ikke forlanger en ny typegodkendelse, men et nyt syn slipper man ikke for ;) og eftersom de fleste forurener mere efter de er blevet chippet/mappet, så skal man nok ikke regne med at den går glat igennem synet :roll:

Her er lidt fornuftig læsning ang. tuning af bilen http://chiptuning.nu/shop/cms-13.html

Dunas : ikke for at disse dig, men har du papir på den effekt som bilen har fået efter den er blevet chippet ?
Klippet fra Landberg ( regnede med at det er en Getz du har ;) )
Mærke Model Variant Standard effekt Standard moment Tunet effekt Tunet moment
Hyundai Getz 1.5 CRDi 88hk 88 215 104 250
Forkert, Getz har 2 modeller, en med 88 HK i standard og en med 110 HK i standard (Sports udgaven). Motor er den samme i
begger varianter D4FA CRDI, altså identiske. Eneste forskel er software i motorstyring, ellers ingen forskel på de 2 modeller mht. motor.
Så jeg har den med 135 HK og 300 NM. Den dag min bil blev målt på rullefelt havde den 131 HK og 294 NM. Og hvorfor måling ikke ramte de 135 HK og 300 NM ved jeg ikke præcis, men er helt tilfreds med resultatet icon_cheesygrin.gif.
Last edited by 1 on Dunas; edited 22 times in total

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Dunas » 22 jul 2015 21:49

bennylar skrev:Jo det er da sjovere indtil der kommer en lille afgift... ved godt der ikke er mange der vil blive opdaget, men det er stadig en konstruktiv ændring ...
Du har ret i, at der er lavet en ændring, men jeg har aldrig hørt eller læs på nettet, at noget er blevet taget og skulle betale en afgift...

Hvis man vil chiptune sin bil, skal det altid være obd chiptuning (Programmering af bilens styreboks fra en anerkendt tuner, som fx landberg),
og det kan heller ikke ses fysisk. Så kan man samtidig få en afblænding af EGR-ventil, så man undgår alt det forbandet sod.
Bokstuning skal man holde sig laaaang fra.....


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Alex fs » 23 jul 2015 06:43

Du skal bare være sikker på koblingen holder, især de små VW motorer har en tåbelig lille kobling.. Been there.

Neeeej så er sådan en gammeldags diesel motor nu skøn.. "chipningen" foregår med en umbracho, skruetrækker og en 13'er.
Sådan en gammel 1.6 går dejlig friskt med 1.9 bars turbotryk :shock:
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Modtaget likes: 7 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af Allan M » 23 jul 2015 07:26

Jeg tror bare jeg lader være, det var af rent nysgerrighed jeg spurgte, bilen er stor nok til mig jeg har ikke brug for en større.
Men havde det nu både været lovligt og kunne give lidt mere vil det ha lagt lige til højrebenet at få gjort.

Mvh Allan

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af triumph » 23 jul 2015 15:21

Dunas skrev: Sådan noget sludder og fyre af.... Der er rigtig mange, der for deres biler chipped, diesel og benzin med turbo....
Har selv fået min chipped, det har givet en enormt effekt, meget sjovere og køre bilen... icon_cheesygrin.gif
Min crdi diesel gik fra 88 HK og 210 NM til 131 HK og 294 NM, FUCK det sparker røv icon_cheesygrin.gif
Så køre den faktisk også længere på literen, hvis man ellers ikke køre med klampen i bund.
Har sgu aldrig hørt om noget, der har fået deres bil chipped og efterfølgende skal have en ny typegodkendelse... sådan en
gang fis og fyre af.
Hvorfor køber man så ikke en bil med større motor fra starten, det er sgu da fordi det er lang billigere og købe en bil med en mindre turbo motor, efterfølgende få den chipped (koster ca. 4000 kr). Så kan den sagtens følge med en bil med større motor icon_cheesygrin.gif
Motor uden TURBO Diesel/Benzin giver INGEN nævneværdig effekt ved chipning.
Jeg har en 115 hk ceed diesel. Jeg vil bare lige nævne at kia "opdatede" softwaren, så bilen ydede mindre, da der havde været nogen ceedér der brændte turboen af ved ca. 150.000 km.
Hvis man vælger at få chiptunet sin bil, så sår man jo selv med evt. følgeproblemer (Defekt turbo, kobling eller lignende)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af triumph » 23 jul 2015 15:21

triumph skrev: Jeg har en 115 hk ceed diesel. Jeg vil bare lige nævne at kia tvangs "opdatede" softwaren, så bilen ydende mindre, da der havde været nogen ceedér der brændte turboen af ved ca. 150.000 km.
Hvis man vælger at få chiptunet sin bil, så sår man jo selv med evt. følgeproblemer (Defekt turbo, kobling eller lignende)

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Chippe Audi A6

Indlæg af bennylar » 23 jul 2015 21:59

Har heller ikke sagt der er nogen der er blevet taget, men blir du taget koster det, du skal betale ny afgift, lave ny forurenings måling det er bestemt ikke gratis, samt de kan vurdere dine bremser ikke kan holde så skal du lige finde en der kan regne den ud osse... ikke at det blir opdaget.. jeg har bygget et nogle biler om og ved hvad det koster, hvis ikke man vil stå med en lille efter regning... har en makker i skat og de får altid deres penge... :?

en ny bil der er obd tunet og går istykker, motor feks koster hurtig 50.000kr og den regning ender måske hos dig, da et værksted lige læser motor boksen ud og de kan se der er ændret i softwaren... jeg lever af at sælge bildele og vi sælger rigitg mange nye motorer blandt andet pga chip/obd tuning, vi har lige solgt en til en audi pris 56000kr plus det løse, så regningen ender nok lige over 100000 kr, om det er billigre end at købe en med større motor?

Kan sige at tune en ny vw motor er lig med hul i motor, de holder ikke engang som standard... :wink:

men folk kan gøre som de vil det er deres penge. :)
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Besvar