Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af Lupo 3L

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 11 jul 2015 20:26

en 3l er jo ligeså gammel - den har automatgear - så synes egentlig mit spørgsmål var reelt nok.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af Bigfoot » 11 jul 2015 20:55

det automatgear, eller hvad vi nu skal kalde det i en lupo, det er altså noget crap. Selv en handicappet ville brokke sig. Det skifter af pommern til.
Du kan opnå sindsyg meget komfort ved at køre den manuelt i gearene istedet.

Men det undrer mig med folk der har haft bøvl med en bil som en fabia, det er første gang nogensinde jeg oplever det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 11 jul 2015 21:23

den 1.4tdi motor som sidder i fabian fra den model - er det den samme som sidder i poloen fra tilsvarende årgang?

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af bennylar » 11 jul 2015 22:41

Nemo
det var nu bare et svar, ikke andet. Dit spørgsmål var godt nok.. men mener ikke 1.7 blev leveret med automatic.

3l er en manuel gearkasse de har bygget noget automatisk gearskifte/kobling på, hvis du får service på et værksted der ved hvad de laver skifter den rimelig pænt, specielt hvis man sammenligner med en reanult master der er 12 år nyere.. eller andre m samme skifte.

de motorer kan sidde i hele vag's program lige fra audi til seat.. der er en kode der afgør typen, du har feks en abk den kan ikke smides i en bil med en qas, men en abk kan være i både audi og skoda.. svært at skrive, lettere at forklare i tale.. de koder jeg lige skrev er bare eksempler. .
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 11 jul 2015 23:11

:great:


nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 11 jul 2015 23:14

hov nu sprang den igen...

nå - det jeg ville skrive var at grunden til jeg spørger er fordi, jeg fra flere har hørt meget godt om de diesel poloer, som blev lavet i 04-09

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af HR LUCCA » 12 jul 2015 00:17

Jeg ville også se på franske små diesel biler , har nogle bekendte der brugte en Clio diesel i næsten 4 år til pendler bil uden problemer ca 200km pr dag ,den køre nemt 20-25 km l , den er ikke dyri stumper , ruster ikke og koster ikke en formue , se feks den her http://www.dba.dk/renault-clio-ii-15-dc ... 503684544/ , jeg syndes der er noget mere bil i sådan en end der er i en lupo . :wink:

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af H.S » 12 jul 2015 00:27

Den har en alm. manuel gearkasse der bliver skiftet via hydraulik med en styring (faktisk en alm. polo gearkasse der er ændret lidt :P )
hvis indstillet og vedligeholdt skifter den kanon ud fra metoden og den power den nu har
En lupo er en UNIK bil der er brugt rigtig mange timer på at udvikle og gider man sætte sig ind i hvordan den virker er den :great: :great:
Hvis ikke så køb noget andet eks. en skojda med samme motor (eller en UP = fattigmands LUPO icon_cheesygrin.gif )
De 8 til 10 stk jeg har rodet med har været glade for dem og langt de fleste skramme billeder er skabt af vw mekanikere med LOW IQ = dem der har en vw tester og tror man bare bytter til nyt til det virker new21
nemocharley skrev:en 3l er jo ligeså gammel - den har automatgear - så synes egentlig mit spørgsmål var reelt nok.
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 12 jul 2015 08:45

HR LUCCA skrev:Jeg ville også se på franske små diesel biler , har nogle bekendte der brugte en Clio diesel i næsten 4 år til pendler bil uden problemer ca 200km pr dag ,den køre nemt 20-25 km l , den er ikke dyri stumper , ruster ikke og koster ikke en formue , se feks den her http://www.dba.dk/renault-clio-ii-15-dc ... 503684544/ , jeg syndes der er noget mere bil i sådan en end der er i en lupo . :wink:
men det er engros salg? Helt sikkert fin ellers.

nemocharley

Re: Køb af Lupo 3L

Indlæg af nemocharley » 12 jul 2015 09:00

eller betyder det med garantien til den højere pris at den kan handles af private også? Jeg har ikke set det opstillet sådan før.


Besvar