Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny fyrmester på Biomax 16

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Nighttrain » 03 jul 2015 15:13

Ja det har jeg, og der kom den først i 2-3 tænde forsøg.
Men efter jeg har boret hullerne op og flyttet tænderen kommer den inden den når ned på 500 sek mener den starter ved 899 sek.


Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Lund » 03 jul 2015 15:20

Måske jeg skulle bore og hakke den lidt, kan tænderen flyttes uden at forlænge ledningerne? Jeg troede egentlig den ville have lettere ved at tænde ved mindre luft da det ikke køler tænderen så meget?

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Nighttrain » 03 jul 2015 15:44

Man kan godt trække lidt i ledningerne men har du mulighed for at forlænge dem lidt, så ville jeg prøve det
jeg ved ikke om det køller for meget, men det virker her.
Men når du har brugt de piller du har i tanken, så prøv lige med biopillen du vil blive overrasket.
Og det er så godt som de samme indstillinger vi har.

Vil hoppe fra nu Lund hav en god dag. Vi snakkes.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Lund » 03 jul 2015 15:45

Tak i lige måde

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Nighttrain » 04 jul 2015 19:02

Hejsa Lund.
Nu har jeg været inde og se andre pille bruger i andre forumer og de har konstant problemer med sod og des liges Så jeg tror vi er på rette vej. Selvom andre ikke synes det.

Mvh Claus.


Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Lund » 04 jul 2015 19:27

Ja jeg synes det går godt nu, jeg har lige lavet lidt konstruktive ændringer i skålen her i dag, det virker squ. De tre huller fik lige en 6,5mm bor, og samtidigt hev jeg lidt i banditten, så tænder den før den rammer 500 sekunder, endda nyrenset

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Nighttrain » 05 jul 2015 00:00

Hejsa Lund.
Lyder rigtig godt håber du bliver rigtig glad ved at den kan kører på denne måde.
Det virker til ug her.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Lund » 16 aug 2015 16:07

Nå nu er det vist tid til lidt update på fyrværkeriet! De første godt 3 mdr. som fyrmester på Biomax er gået, fyret og jeg er blevet perlevenner.
Da vi overtog hus og fyr blev jeg mødt af et fyr der osede, snaskede kedelflader, røgrør bagerst i kedlen som lukkede mindst en gang i ugen, højt pilleforbrug, svigtende optænding, fyr der var gået ud når jeg kom hjem og et par gange i ugen lavede den enten tilbagebrand i slangen eller stoppede slangen totalt med piller pga fugt i rør og slange osv.
Efter råd fra Nighttrain til nye indstillinger, er jeg nu endt op med et fyr jeg er lige så glad for som de år jeg var fyrmester på et Scotte fyr. Eneste minus er at jeg ikke kan får Max på nettet, det savner jeg.
Mine nuværende indstillinger jeg har kørt med de sidste 3 mdr er: sneglemax12, luftmax 18 og brændsel 1,05 og PAUSESTOP! Ja pausestop som mange ryster fortvivlet på hovedet af og fraråder på det kraftigste, men jeg jeg har både kørt uden og med pausestop aktiveret og kan nemt mærke væsentlig forskel på pilleforbrug samt forbrændingsmæssigt.
Jeg har siden jeg fyldte tanken med Stampemøllens piller sat Max på en hård prøve, jeg var efterhånden så sikker på den ikke ville svigte mig, så 0 rengøring til Max mens tanken blev spist.
I dag var tanken næsten tømt så ud med brænderen, i bunden af herden var en askekage på ca 2 cm i højden, porøs så den smuldrede når jeg ville fange den op, det skal siges at det ikke er så nær hver dag jeg har husket at hive ud og ind i rensestangen på brænderen så der har jeg også sjusket.
Askemæssigt var der en fin mørkegrå aske i bunden af kedlen svarende til ca 3 L, jeg tjekkede røgrør og kedelflager og der var mindre end 1/4 fejebakke og kedelflagerne var over i det mørkegrå, lidt kaffegrums farvet få steder så det kan jo ikke blive bedre.
Nighttrain tak for råd/hjælp :great: :great: NB jeg har squ ikke prøvet pillerne fra dig endnu new23

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Nighttrain » 16 aug 2015 18:11

Hejsa Lund.
Det er jeg glad ved at høre at det kører super hos dig, ja mange har rystet på hovedet fordi jeg kører Pausestop, men jeg har aldrig fået en begrundelse hvorfor det ikke dur, men det er jeg også hamerende ligeglad men Det Dugger hverfald rigtig godt her. Ingen spild af piller ingen sod i kedlen ingen problemer, jeg er lige blevet færdig med Stampemøllens piller som vi byttede med, de er super og det kører godt, men jeg bliver på Biopillen 8 mm, den kører hurtiger op i temperatur og mindre aske, jeg forstår bare stadigvæk ikke hvorfor jeg ikke har fået svar fra ham Fyrteknik om hvorfor man ikke skal køre Pausestop, eftersom han er forhandler og ved alt, så ville jeg gerne have en begrundelse hvorfor vi ikke skal køre Pausestop. Nå men pyt med det, han kan nok ikke finde en grund, derfor han ikke svarer.

Men Lund jeg synes du skulle prøve de 6 poser af Biopillen næste gang din tank er tom, tror på du vil synes godt om dem.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Re: Ny fyrmester på Biomax 16

Indlæg af Lund » 16 aug 2015 20:19

Jeg har en del Stampemøllen tilbage endnu fra sidste sommers indkøb, de skal brændes op inden jeg prøver dine icon_cheesygrin.gif når jeg så har afprøvet dine og bestemt mig hvilken slags jeg skal have, så kan jeg bruge de sidste Varga eller hva de hedder indtil næste sæsons piller kommer her op fra Tyskland :great:


Besvar