Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
jopa

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af jopa » 24 jun 2015 14:12

Jeg har haft en kønssygdom, men har ikke stemt på DF. Skulle nok have gjort det.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af Oldgaard » 24 jun 2015 14:59

newpas skrev:Jeg er sikker på, at jeg får ørerne i maskinen! Men jeg forstår simpelthen ikke vendingen: Hvor går den arbejdsløse hen, der har fået taget sit job af en østeuropæer. Der må jo være en årsag til at østeuropæeren får det job, så hvad med at kigge indad først! (og her mener jeg ikke arbejdsgiveren)
Hvorfor skal arbejdsgiveren ikke kigge på sig selv i den sag ?
Der er jo flere grunde til sådanne ting, en af den er nok, mere vil have mere livsstilen, en anden muligvis at østeuropæeren forlanger noget mindre i løn grundet lavere leveomkostninger (bor tit mange sammen i samme hus/lejlighed).
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af abn » 24 jun 2015 16:48

Carl Erik skrev:Hvorfor er det så vigtigt for mange at fastslå: "jeg har altså IKKE stemt på DF" ? .... nærmest som: "og jeg har altså ikke selv en kønssygdom"

Jeg mindes ikke at have set det samme med andre partier.
Den har jeg heller ikke helt forstået. Jeg ville være mere tilbøjelig til at sige det på den måde hvis vi snakkede om Enhedslisten eller Alternativet.
Ingen grund til at være flov over DF. Det var da dem der "vandt" valget :)
Mvh Anders

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 24 jun 2015 17:23

Jeg kan ikke se det skulle være flovt at stemme på Ø eller Å - det handler vel om hvilke værdier man vægter højest.

Der er mindst ligeså mange fordomme om venstrefløjen som der er om højrefløjen. Og jeg skulle da om nogen vide det.

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 24 jun 2015 17:27

Carl Erik skrev:Hvorfor er det så vigtigt for mange at fastslå: "jeg har altså IKKE stemt på DF" ? .... nærmest som: "og jeg har altså ikke selv en kønssygdom"

Jeg mindes ikke at have set det samme med andre partier.
læg mærke til hvor den slags udsagn kommer fra - og se om den slags udsagn kommer i en bestemt sammenhæng.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 24 jun 2015 17:38

newpas skrev:Jeg er sikker på, at jeg får ørerne i maskinen! Men jeg forstår simpelthen ikke vendingen: Hvor går den arbejdsløse hen, der har fået taget sit job af en østeuropæer. Der må jo være en årsag til at østeuropæeren får det job, så hvad med at kigge indad først! (og her mener jeg ikke arbejdsgiveren)
På Harboe får en østeuropæer 18 kr i timen. Jeg ved ikke om du vil konkurrere med den. Det samme på Danfrugt.
Når jeg tager i netto, eller på stranden om sommeren, så er halvdelen af bilerne med østerupæiske nummerplader.
I Slagelse er der inden på få år sket flg, Malaco har flyttet 250 stillinger til Slovenien, der er vel samtidigt røget 70 eksterne leverandørstillinger. Blomberg har flyttet produktionen til ungarn (jeg ved ikke hvor mange der var) CFS der laver slagteriudstyr, er blevet købt af et kæmpefirma med hovedsæde i Holland, hvor produktionen er fordelt ud over hele eroupa. CFS fik det meste lavet af lokale underleverandøre, der er nok smuttet 300 job.

Det samme er der jo sket i sønderjylland. Lego flyttede produktionen til Tjekkiet, Grunfos og Danfoss har også flytte store dele af produktionen til østeroupa.

Så er det sku da ikke nemt at kigge indad
Last edited by 1 on triumph; edited 24 times in total

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 24 jun 2015 17:49

nemocharley skrev:de to sidste spørgsmål kan jeg godt svare på

Liste Ø fører socialdemokratisk politik, som den var før Nyrup. Liste Ø er de eneste som har en reel og langsigtet plan mod arbejdsløshed - fordi de er de eneste der for alvor forstår det som et resultat af kapitalens konjunkturer, og ikke et problem som skyldes dovne Robert.
Den EU skeptiske Venstre mand har kun DF som mulighed - men det kræver at vedkommende bliver mere national-konservativ end liberal.
Udfordringen er bare den at virksomhederne investere der hvor de føgler at de får mest for pengene. Og hvis rammevilkårene for virksomhederne ikke er konkurecesdygtige. så foretages investeringer andre steder. Og det var netop det der skete under Anders Fjog.
Jeg tror ikke det bliver bedre med liste Ø

nemocharley

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af nemocharley » 24 jun 2015 18:10

der skal tænkes helt anderledes, hvis det skal blive bedre - Ø har et seriøst bud på dette.

Buddet er meget langt fra det nuværende på nogle punkter, og det kræver at arbejderklassen/lønmodtagerne organiserer sig globalt - dette er det eneste reelle forsvar der er mod en globaliseret kapitalisme. Så vi skal nok ikke holde vejret.

Alternativt kunne EU læse og implementere Thomas Pikettys løsninger om finans-skat, nye arveafgifts-regler etc. - men det kommer heller ikke til at ske, da dem der virkelig har noget at skulle have sagt, også er dem, som mister en del af deres privilegier ifald en sådan lovgivning blev sat i værk.

Ø har faktisk en keynesiansk (Tænk Rosevelts New Deal i 30erne som reaktion på 1929 krakket og depressionen - ups der var Kapitalen sku lige på spil igen) pointe omkring en grøn vækstsektor, som mangeårigt lokomotiv for den danske økonomi - men om det nogensinde bliver til noget, synes stadig mere usandsynligt - selv socialdemokratiet går jo ind for Fracking og Fransk Total Anal.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af triumph » 24 jun 2015 18:15

Carl Erik skrev:Hvorfor er det så vigtigt for mange at fastslå: "jeg har altså IKKE stemt på DF" ? .... nærmest som: "og jeg har altså ikke selv en kønssygdom"

Jeg mindes ikke at have set det samme med andre partier.
Alle skal jo stemme på dem de syntes de sympatisere med.
Jeg har haft kønsygdomme (arbejdsrisko som sømand.... :roll: :oops: ) Og da Pia var formand, tror jeg at jeg ville foretrække det. Frem for en stemme på DF. Det er bare min mening. Og den er bestemt ikke mere rigtig, end andres holdning.
Jeg stemmer stadig ikke på DF, Men hvis jeg gjorde, så ville jeg gerne råbe det ud !
Et af danmarks største problemer er at der er store befolkningsgrupper der ikke er repræsenteret at et parti i folketinget.
Jeg tog en af de parti test der var i en af aviserne. Jeg var 60% enig med alle partier fra Enhedslisten til de radikale. Sagt med andre ord, så var jeg minimum 40% uenig med alle partier
Der syntes jeg at DF gør en forskel, ved at mene noget andet end de andre. F.eks ved og sige at de gerne vil sørge for at efteruddanne de arbejdsløse.
Og i det hele taget gøre det mere attraktivt at ansætte en dansk arbejdsløs, frem for en østeuropæer. Ved at sige at alt der foregår i EU ikke er verdensklasse, og ved at være opmærksom på at verden har ændret sig meget de sidste 15 år. Dengang var der masser af ufaglært arbejde, og masser af industri jobs. Det er der ikke mere. Er det de arbejdsløses skyld, næppe. Og hvad skal de så ?

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Først pisser de på os, bagefter siger de, at vi lugter

Indlæg af fryseren » 24 jun 2015 19:00

Jeg stemte konservativt, men slog faktisk plat/krone mellem dem og DF.


Desværre skal man ikke mange meter udenfor byvoldene i Kbh, før politikkerne glemmer alt om alle.

Støjværn langs motorvejene ?
Cykelstier langs landevejene ?
Offentlig transport ?
Sygehuse ?
Politi ?
Skoler ?

Listen er edderbugme lang!


Næh udenfor voldene er vi heldige hvis vi får tolvte bedste løsning til lapning af lapperne i mangel listen


Besvar