Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

jamo mfb 200, selector knap??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

jamo mfb 200, selector knap??

Indlæg af Zarge » 06 jun 2015 21:53

Hejsa har lige erhvervet mig et sådan nostalgisk sæt på loppemarked i dag...
På forstærkeren sidder der en "selector" knap... Kun ikke finde ud af Hvad det er meningen den skulle kunne... Umiddelbart forsvinder lyden når den aktiveres... Tvivler dog på den er tiltænkt som mute knap...;-) nogen der kender dem, og har et forslag?


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: jamo mfb 200, selector knap??

Indlæg af Zarge » 12 jun 2015 07:30

Ingen der kender dem?

MFBfreaks
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 jul 2016 22:38

Re: jamo mfb 200, selector knap??

Indlæg af MFBfreaks » 15 jul 2016 22:47

Hello Zarge,

I am sorry to write in English but I do not speak Danish at all. I found your post regarding the Jamo MFB 200 speakers. Your question is about the input selector switch, what is the function? Well, as you see the boxes have built-in amplifiers. This means that they can be connected to a line-level source such as pre-amplifier, CD player, MP3 player or laptop, mixing console etc. The signal level is very low. But it is also possible to connect the speakers to a normal power-amplifier. This signal level is high and you will use the Selector Switch to select Line (low) level input or Speaker (high) level input.

Another thing, I am a collector of the Motional Feedback loudspeakers, which were originally designed by Philips, Netherlands. Jamo used Philips MFB loudspeakers to build the Jamo MFB90, MFB100, MFB200 and MFB300. I am collecting these and I would like to ask if you will sell the Jamo MFB200? I would be very happy to add them to my collection...

Best regards from the Netherlands,

Thomas Baur
www.mfbfreaks.com

-----

Hej Zarge,

Jeg er ked af at skrive på engelsk, men jeg taler ikke dansk overhovedet. Jeg fandt dit indlæg vedrørende Jamo MFB 200 højttalere. Dit spørgsmål er om input omskifter, hvad er den funktion? Nå, som du kan se kasserne har indbygget forstærkere. Det betyder, at de kan være forbundet til en line-niveau kilde såsom forforstærker, CD-afspiller, MP3-afspiller eller bærbar, mixerpult osv Signalniveauet er meget lavt. Men det er også muligt at tilslutte højttalerne til en normal power-forstærker. Dette signal er højt, og du vil bruge Selector Skift til vælger Linje (lav) niveau input eller højttaler (høj) niveau input.

En anden ting, jeg er en samler af de motional Feedback højttalere, som oprindeligt blev designet af Philips, Holland. Jamo brugte Philips MFB højttalere til at bygge Jamo MFB90, MFB100, MFB200 og MFB300. Jeg indsamle disse, og jeg vil gerne spørge, om du vil sælge Jamo MFB200? Jeg ville være meget glad for at føje dem til min samling ...

Med venlig hilsen fra Holland,

Thomas Baur
www.mfbfreaks.com


Besvar