Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillefyr til landbrugsejendom

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
dannidines

Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af dannidines » 08 apr 2015 04:39

Hejsa:)

Kaskade må være vejen frem for dig - 1 x 20-25kw som primær, bakket op af et 40-50kw til når kulden slår ind.... Alternativt, 3 x 20 kw, som kan give en mere "trinvis" overgang som behovet for varme kommer/går efterår/vinter/forår

Jeg har besigtiget Hapero HP02 løbende, indledningsvis var jeg imponeret, men det er så småt gået af... Der har været en del problemer med knækkede aksler/mekanismer til autorens, pilleflytning der ikke virker samt 2 x tilbagebrænd grundet kedel fejlkonstruktion (efter forlydne), altså ikke noget jeg mener afspejler prisen.

MGM/NBE RTB/Pellux 200 exclusive er mine anbefalinger


JClausen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 87
Tilmeldt: 17 jan 2013 22:25
Mit fyr: Hoval Biolyt Comfort 10 kW
Areal: 100
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4,5 tons (forventet)
Geografisk sted: Himmerland
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 8 gange

Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af JClausen » 08 apr 2015 07:21

Der er også de lidt dyrere og super driftsikre "østrigerfyr": F.eks. BioWin, Biolyt og Hargassner. De kan også køre i kaskade og udstyres med alverdens automatik såsom pillesug.

dannidines

Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af dannidines » 08 apr 2015 07:35

Ja hvis mønten er til det, så vil jeg skynde mig at understrege Hargassner's anlæg, de er MØG frække :)
JClausen skrev:Der er også de lidt dyrere og super driftsikre "østrigerfyr": F.eks. BioWin, Biolyt og Hargassner. De kan også køre i kaskade og udstyres med alverdens automatik såsom pillesug.

xkfc

Re: Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af xkfc » 20 maj 2015 09:56

Det er med planlægge det hele ordentligt fra begyndelsen. Der findes mig bekendt intet fyr der er egnet fra 3-80kW, og i starten skal du bruge 10-40kg i døgnet, men senere kommer du jo op på meget mere, og bruger man 150-200kg i døgnet er det smart at stille det hele an så man ikke skal lave manuelt arbejde.
jeg tror jeg ville vælge et fuldautomatisk fyr med askeudtræk og hele baduljen, en stor tank hvor i det kan blæses piller, og hvor fyret kan spise fra helt automatisk.

dannidines

Re: Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af dannidines » 20 maj 2015 12:18

Ville et cascade setup med 3x30kw / 2x40kw ikke være en ide?


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af Landlyst » 20 maj 2015 21:06

Behold da rekaen og lav et ordentligt flismagasin med cellesluse... Du komme til at bruge meget brændsel med tiden... Og så skal du vælge om du vil bruge kun piller eller det skal være flis?

nemocharley

Re: Pillefyr til landbrugsejendom

Indlæg af nemocharley » 20 maj 2015 21:48

det er usikkert om trådstarter læser det her - hans sidste aktivitet i tråden her er 7/4


Besvar