Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Flåter.

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Flåter.

Indlæg af bennylar » 09 maj 2015 19:23

Vi brugte det fra frontline men efter sidste sommers mange lopper i huset og på hunden , er vi gået over til bayvantic vet det virkede bare, hunden blev loppe fri efter ca 10 dage.. vi kontaktede først frontline som efter en del skriven mente vi gjorde det forkert, de kom ud og så hvordan vi smurte det i nakken på hunden og ja vi gjorde det rigtigt, men give os ret i lopperne kan blive resistendse overfor deres produkt ville de ikke vedgå.. vores nabo som er dyrlæge forklarede ham at jo det kan de sagtens, alt kan blive resistendt over for gift... hun mente vi burde prøve bayvantic da det er en anden type gift og det virkede jo..
Hun råder folk til at skifte mærke 2 gange om året..

men min makker som bruger hans labrador til jagt har aldrig problemer m lopper , har dog fundet et par flåter på hunden.
han har aldrig brugt loppe gift...
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Flåter.

Indlæg af MichaelK » 09 maj 2015 19:32

Der har ikke været problemer med lopper i flere år, her hos mig.
Og det trods det faktum, at jeg ikke har lavet nogen forebyggende
behandling. Her er det kun flåterne, der driller.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

calle

Re: Flåter.

Indlæg af calle » 09 maj 2015 20:39

bennylar skrev:Vi brugte det fra frontline men efter sidste sommers mange lopper i huset og på hunden , er vi gået over til bayvantic vet det virkede bare, hunden blev loppe fri efter ca 10 dage.. vi kontaktede først frontline som efter en del skriven mente vi gjorde det forkert, de kom ud og så hvordan vi smurte det i nakken på hunden og ja vi gjorde det rigtigt, men give os ret i lopperne kan blive resistendse overfor deres produkt ville de ikke vedgå.. vores nabo som er dyrlæge forklarede ham at jo det kan de sagtens, alt kan blive resistendt over for gift... hun mente vi burde prøve bayvantic da det er en anden type gift og det virkede jo..
Hun råder folk til at skifte mærke 2 gange om året..

men min makker som bruger hans labrador til jagt har aldrig problemer m lopper , har dog fundet et par flåter på hunden.
han har aldrig brugt loppe gift...
Det dersens middel, det tror jeg liiige vi venter lidt med :shock

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article4714929.ece

Venlig hilsen

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Flåter.

Indlæg af bennylar » 09 maj 2015 21:45

Her har der ikke været noget.. men ligegyldigt hvad du smører din hund med er der en risiko for det skader den.. kender da nok 10 der gir deres hund bayvantic uden problemer.
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Flåter.

Indlæg af Lintz » 09 maj 2015 21:46

calle skrev: Det dersens middel, det tror jeg liiige vi venter lidt med :shock

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article4714929.ece

Venlig hilsen
Ja - Vi er færdig med deres lort - Det er sikkert. :evil:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Flåter.

Indlæg af calle » 09 maj 2015 22:18

Hey Bennylar :)

Tak for respons. Ved da udmærket godt, at du kun henviser til produktet, fordi du har gode erfaringer med det. At jeg så kontrollerer diverse steder på nettet, det er jo en helt anden sag.

Venlig hilsen Calle :)

calle

Re: Flåter.

Indlæg af calle » 09 maj 2015 22:22

Indtil videre bruger vi et brækjern til at fjerne tæger med - og det er æ en gang løwn :shock:

Venlig hilsen

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Flåter.

Indlæg af bennylar » 09 maj 2015 22:45

Ja det bedste er helt at lade være med at give dem noget, men vi har desværre en del vildkatte her som er fyldte med lopper og de sover jo gerne i hundens hus så smutter dr jo en enkelt eller ti over på hunden.. burde egentlig lave en dør i huset der kan lukkes om natten..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

calle

Re: Flåter.

Indlæg af calle » 09 maj 2015 23:10

bennylar skrev:Ja det bedste er helt at lade være med at give dem noget, men vi har desværre en del vildkatte her som er fyldte med lopper og de sover jo gerne i hundens hus så smutter dr jo en enkelt eller ti over på hunden.. burde egentlig lave en dør i huset der kan lukkes om natten..
Det med vildkatte i hundehuset kender vi alt for godt. Havde killinger derinde for 2 år siden efter at den gamle hønsehund var draget til de evige jagtmarker. Faktisk fodrede vi på dem med dyr kattemad fra Føjtex :oops:

Venlig hilsen

calle

Re: Flåter.

Indlæg af calle » 12 maj 2015 13:41

Man kan få sådan en fætter til at hænge i halsbåndet, som udsender et eller andet magnetisk felt, der holder flåterne væk. Nogen der har prøvet det på hunden ?

Venlig hilsen


Besvar