Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
calle

Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af calle » 02 maj 2015 15:20

Har en Klippo Triumph med Briggs & Stratton motor. Har googlet problemet, og det skulle såmænd bare være membranen ved karburatoren jf. div. youtubevideoer. Købte sådan en fætter til 36 kr. og monterede den. Problemet er blot, at det kun har hjulpet en lille smule. Den laver ikke den røgsky indimellem, som den gjorde før, men den går stadig ujævnt, og den har faktisk aldrig gået 100 procent jævnt ligesom min Hondamotor på den store plæneklipper. Har prøvet et sætte pakning på begge sider af membranen, men lige lidt hjælper det. Man kan tydeligt se, hvordan gasspjældet står og arbejder. Jeg kan sætte en finger på gasspjældarmen og stabilisere den. Det hjælper gevaldigt. Har også skiftet O-ring ved indsugningen. Den har fået nyt tændrør.

Hvad kan der være galt med lortet ud over at det er en B&S-motor :wink:

Venlig hilsen


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af thy » 02 maj 2015 15:30

calle skrev:Har en Klippo Triumph med Briggs & Stratton motor. Har googlet problemet, og det skulle såmænd bare være membranen ved karburatoren jf. div. youtubevideoer. Købte sådan en fætter til 36 kr. og monterede den. Problemet er blot, at det kun har hjulpet en lille smule. Den laver ikke den røgsky indimellem, som den gjorde før, men den går stadig ujævnt, og den har faktisk aldrig gået 100 procent jævnt ligesom min Hondamotor på den store plæneklipper. Har prøvet et sætte pakning på begge sider af membranen, men lige lidt hjælper det. Man kan tydeligt se, hvordan gasspjældet står og arbejder. Jeg kan sætte en finger på gasspjældarmen og stabilisere den. Det hjælper gevaldigt. Har også skiftet O-ring ved indsugningen. Den har fået nyt tændrør.

Hvad kan der være galt med lortet ud over at det er en B&S-motor :wink:

Venlig hilsen
Fjedern der sidder på gasspjældet ved reguleringen er den ok..

Ellers skal den måske justeres lidt i blandingen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

calle

Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af calle » 02 maj 2015 17:38

thy skrev:
Fjedern der sidder på gasspjældet ved reguleringen er den ok..

Ellers skal den måske justeres lidt i blandingen
Hej Thy.

Fjederen er OK. Tror ikke man kan justere blandingen på sådan en fætter. Det er en meget primitiv plastikkarburator. Iøvrigt tror jeg du har ret, for den soder tændrøret. Luftfilteret er renset.

Venlig hilsen

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af abn » 03 maj 2015 08:19

Jeg har fixet en del plæneklippere med det problem. Og det er altid om foråret det har vist sig. Hvis der har stået benzin i den vinteren over skal det tømmes af først. Derefter renser man filteret som sidder for enden af sugerøret som stikker ned i tanken. Nyt benzin på og så kører den igen. Man kan som regel ikke se på filteret at det trænger, men det skal bare lige blæses godt så er den der. Er det en karburator med svømmer, tømmes svømmehuset for gammel benzin og karburator og filter (hvis der er et) blæses ren.
Mvh Anders

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af Lintz » 03 maj 2015 08:33

calle skrev:Hvad kan der være galt med lortet ud over at det er en B&S-motor :wink:

Venlig hilsen
Aj - Ved du hvad [tag]Calle[/tag]. Så´en en B&S motor er squ da det mest taknemlige der findes.
Bare der er benzin og et par dråber olie i motoren så kører skidtet.
Uanset om den så har stået ude på græsplænen hele vinteren, der hvor den gik tør for benzin året før. :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af calle » 03 maj 2015 09:10

Aj - Ved du hvad [tag]Calle[/tag]. Så´en en B&S motor er squ da det mest taknemlige der findes.
Bare der er benzin og et par dråber olie i motoren så kører skidtet.
Uanset om den så har stået ude på græsplænen hele vinteren, der hvor den gik tør for benzin året før. :lol:

Synes det er for tidligt at der skal være problemer med den. Den er ikke ret gammel og var faktisk ret dyr. Købte den for at kunne komme omkring nogen steder, hvor den store var for uhandy, hvilket resulterede i bedkadigelse af planterne. Hondaen på min store plæneklipper kører bare, og den kører rigtig godt. Havde engang en Stiga med en B&S motor. Den var også træls. Man kunne faktisk godt få Klippo Triumph med Hondamotor i en professionel udgave, men jeg var for nærig .

Venlig hilsen[/color]

Kan ikke citere - derfor farvetricket icon_cheesygrin.gif
Senest rettet af calle 03 maj 2015 09:23, rettet i alt 1 gang.

calle

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af calle » 03 maj 2015 09:19

abn skrev:Jeg har fixet en del plæneklippere med det problem. Og det er altid om foråret det har vist sig. Hvis der har stået benzin i den vinteren over skal det tømmes af først. Derefter renser man filteret som sidder for enden af sugerøret som stikker ned i tanken. Nyt benzin på og så kører den igen. Man kan som regel ikke se på filteret at det trænger, men det skal bare lige blæses godt så er den der. Er det en karburator med svømmer, tømmes svømmehuset for gammel benzin og karburator og filter (hvis der er et) blæses ren.
Hej Anders.

Det skal straks prøves. Tak :great:

Venlig hilsen

calle

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af calle » 03 maj 2015 14:03

abn skrev:Jeg har fixet en del plæneklippere med det problem. Og det er altid om foråret det har vist sig. Hvis der har stået benzin i den vinteren over skal det tømmes af først. Derefter renser man filteret som sidder for enden af sugerøret som stikker ned i tanken. Nyt benzin på og så kører den igen. Man kan som regel ikke se på filteret at det trænger, men det skal bare lige blæses godt så er den der. Er det en karburator med svømmer, tømmes svømmehuset for gammel benzin og karburator og filter (hvis der er et) blæses ren.
Har haft skilt skidtet ad igen igen. Alt er renset. Også begge sier. Den går stadig ujævnt. Jeg bruger kun Aspen benzin. Det går væk, når den får omdrejninger, men så larmer den for meget.

Venlig hilsen

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af BWJ » 03 maj 2015 22:08

Jeg satte en anden karburator på min, fandt en på genbrugen, så kørte den igen - fandt aldrig ud af hvad den fejlede ?!
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Re: Plæneklipper kører ikke jævnt i omdrejninger

Indlæg af Smut 25 » 04 maj 2015 21:21

Lintz skrev: Aj - Ved du hvad [tag]Calle[/tag]. Så´en en B&S motor er squ da det mest taknemlige der findes.
Bare der er benzin og et par dråber olie i motoren så kører skidtet.
Uanset om den så har stået ude på græsplænen hele vinteren, der hvor den gik tør for benzin året før. :lol:
lige nøjagtigt....evt lige luftfilteret af gnist og benzin så triller en biks og satan....


nej skide træls har selv lige ligget på hovedet i min fars stiga...

pakningen der ligger ved svømmer huset.... kan godt drille....
og give noget ujævn...gang....


Besvar