Kompressor hvor stor?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
gorgad
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 36
Tilmeldt: 12 mar 2015 12:42

Kompressor hvor stor?

Indlæg af gorgad »

Hej hvor stor en kompressor skal man bruge på kompressor rens til scotte/Woody ? Kan se Harald Nyborg har en stanley 1,5 hk 8 bar 180 liter/min tank 6 liter den fylder ikke så meget kan den bruges? :) pris 598 kr

xkfc

Kompressor hvor stor?

Indlæg af xkfc »

Jeg har for mange år siden købt en 400v 2 cylindre til 2500kr. Det er bare fedt, så kan den bruges til mange andre ting. Jeg har haft en 500kr kompressor fra HN, den virkede en del år, men gik død efter at den skulle trække fyret. Den begyndte bare at køre mere og mere, og så blev den jo dyr i drift.
Umiddelbart kan den du har fundet godt bruges, og der er vel 2 års reklamationsret.
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Kompressor hvor stor?

Indlæg af thoken »

gorgad skrev:Hej hvor stor en kompressor skal man bruge på kompressor rens til scotte/Woody ? Kan se Harald Nyborg har en stanley 1,5 hk 8 bar 180 liter/min tank 6 liter den fylder ikke så meget kan den bruges? :) pris 598 kr

Hej.
Jeg har en billig jem og fix kompressor til 500 kr, den står ved fyret idag, og klarer det fint. Den er 12 år gammel, og er ofte brugt til montering af listelofter og andet. Den har aldrig fejlet noget, og kører fint. :great:

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Kompressor hvor stor?

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Synes jeg så en annonce under Køb & Salg her på Stoker Pro,
på en NBE kompressor til kr 500,- og måske er der de nødvendige
fitting med til den, så måske lige værd at kontrollere.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
skrot1

Kompressor hvor stor?

Indlæg af skrot1 »

Har den Stanley kompressordu har kig på, og den virker bare super ......men den larmer jo lidt:) den laver rigelig luft til kompressorens.

lollaender
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 02 apr 2015 11:01

Kompressor hvor stor?

Indlæg af lollaender »

Undskyld for OT. Hvilken spænding kører spolen på? 12volt eller 24 volt.
xkfc

Kompressor hvor stor?

Indlæg af xkfc »

lollaender skrev:Undskyld for OT. Hvilken spænding kører spolen på? 12volt eller 24 volt.
Jeg ved ikke hvad OT er, og hvilken spole du spørger om, hvis det er til kompressorrens er det smart bare at bruge 230V som kommer ud af styringen, så slipper du for at have en ekstern transformator på.

Hilsen Kenneth
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Kompressor hvor stor?

Indlæg af baggadap »

Hvor stor tanken skal være, kommer an på hvor tit den må køre. Jeg har en lille 8 bars med 8 liter tank, den klarer opgaven perfekt, men skal så køre efter hver rens. Til gengæld kører den kun meget kort tid.
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Kompressor hvor stor?

Indlæg af knaldhatte »

jeg har også en stanley kompressor fra start. Sikkert samme du skriver. Mit skyder kun 0.2 sek under drift. om sommeren 1 sek efter sluk. det er rigeligt til gøre hærden ren. Alt over er spild af luft og start af kompressor. min kan vel skyde 10 gange før den behøver starte.

hvis den står i huset og du ikke vil høre på den starter på uheldige tidspunkter. så sæt et ur på den til 30kr. min kan kun starte mellem kl 14-15 ellers risikere du jo den starter midt om natten og forstyrre.
Stuhr
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 87
Tilmeldt: 11 dec 2012 23:28
Mit fyr: Tasso MS20 /Orlan /BS1016/Sol
Areal: 230
Brændsel: Biomasse og sol
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: Godt 25 kg
Årligt forbrug: 2014: 2,5 ts
Geografisk sted: 5 km. syd for 7620
Blevet takket: 2 gange

Kompressor hvor stor?

Indlæg af Stuhr »

Min er en 400 kr. med 24 liter tank, fra jemogfix. Når jeg ellers får tætnet systemet, så starter den max en gang i døgnet. Skyder 0,4 sek, og holder herden fin og ren.
Har p.t. et tænd-sluk-ur på, så den kun starter om natten ........ den står i separat fyrrum ....... :-)

Som jeg ser det, er det vigtigste, at rør og fittings ved brænderen ikke er for små!! Havde først en magnetventil med 3/8" tilslutning, men det gav simpelthen ikke luft nok. Nu er der 10 mm slanger på, helt indtil de 2 stk. 8 mm dyserør, og magnetventilen er forøget til 1/2 ". Så nu virker det!!!
Solceller: 24 x 255 w. sort znshine, 2 x sma 3000TL21.
Vacuum-solfangere, 2x30 rør. 500 ltr.
Begge dele på 45° gr. tag, syd - 3°.
Fastbrændselsfyr (Orlan 18kW). Pillefyr. (BS 16kW) v. 7.0515 installeret.
http://www.stokercloud.dk/dev/stuhr.html. Fyrrum under opbygning. Og jeg beholder mit oliefyr!

Besvar