Finde menu for 3 vejs ventil tilslutning

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Finde menu for 3 vejs ventil tilslutning

Indlæg af Torpet »

Hej godsejeren

Tak for din hilsen.

Fordelen ved at have en god computer skærm i fyrrummet er at jeg kan køre alle NBEs instruktions videos og følge dem, mens jeg udfører noget på fyret og kan jo starte og stoppe instruktionerne ved bare et klik. Jeg har selvsagt lige lidt Elvis kørende i baggrunden samtidig gennem computeren :). Der sidder en 3000 stykker musik på computeren :). Både systemstyringsboksen og computeren er jo tilsluttet internet samtidig.

Jeg kan også have min http://stokercloud.dk/dev/torpet.html side op i stor størrelse og se med det samme, hvad der foregår. Computeren,

Men hvis det kan interessere dig, så er her hvad jeg har gjort:
Ethernet.jpg
Ethernet.jpg (20.61 KiB) Vist 275 gange
Min styringssystem (boks) er forbundet med ethernet fra mit modem ved computeren inde i huset. Jeg har brugt stik igennem stikkontakter, som en nem løsning. Men jeg har så ikke sat ethernet stikket direkte ind i styringsboksen, men bruger en lille ethernet hub (en fordeler), som så både computer og styringsboks er tilsluttet med korte ethernet ledninger. Mit styringssystem er V 7.05.20 og fungerer helt fint, faktisk lidt af et godt stykke legetøj :). Absolut pengene værd.

Hvis du ikke er helt med på den ethernet forbindelse, så er det meget enkelt, du sætter bare een i et el-stik ved dit modem og så eet i fyrrummet, så er du i gang!!
Bilka kit.jpg
Dem jeg har købt hedder Zyxel Pla 4201 V2, 500 Mbps Mini powerline Ethernet Adaptor. En stor mundfuld, eh? :). Jeg købte dem fra Bilka over nettet for bare omkring 500 kr og de var leveret på 2 dage. Virket perfekt og tager næsten ingen strøm (jeg har målt dem). Hvis du har spørgsmål, så bare fyr løs.

Det eneste skuffende ved mit Blackstar fyr, var at jeg da troede det vil se sådanne ud:
Blackstar girl.jpg
Men hun var der ikke, min leverandør svigtede mig helt der :).

Besvar