Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tænd og sluk

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
kasper frandsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 44
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:04
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 233
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6893
Geografisk sted: Hemmet

Tænd og sluk

Indlæg af kasper frandsen » 11 apr 2015 10:31

Kan man på et pellux 100 sætte den til og slukke om natten og tænde om morgnen igen, har været inde og se lidt på det og kan se at under "centralvarme" kan man sætte den til "tid""permanent""sluk""økonomi" men hvad der menes med de forskilige står der ikke så meget om, så håber på at der er nogen her der kan give mig svaret :-)
Kunne da være lidt godt hvis man kunne slukke for fyret om natten, når den varme tid begynder. :-)


nemocharley

Tænd og sluk

Indlæg af nemocharley » 16 apr 2015 10:15

men skal du ikke holde en min. retur temp. til kedlen? Den vejrkompensering/klimastyring der kan tilkøbes til Pellux 100 - gad vide om det ikke er nødvendigt, for at kunne få den reduktion i forbrug uden at risikere tæring i kedlen.

kasper frandsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 44
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:04
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 233
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6893
Geografisk sted: Hemmet

Tænd og sluk

Indlæg af kasper frandsen » 16 apr 2015 10:20

Syntes bare om natten om sommeren er der ingen grund til og køre jo.

nemocharley

Tænd og sluk

Indlæg af nemocharley » 16 apr 2015 12:07

nej det kan du have ret i - men hvis besparelsen ender med en ødelagt kedel, så ryger fidusen.

xkfc

Tænd og sluk

Indlæg af xkfc » 16 apr 2015 12:34

Hvis fyret slukkes tror jeg ikke det har nogen betydning, både fremløb og retur er jo så kolde, det er differens temperatur der tærer på grejet. Mange ejere af NBE kører urstyring, ekstern termostat eller VVB styring helt problemfrit.

Der står noget bagerst i din manual der måske kan hjælpe. Jeg orker ikke at læse det grundigt og skrive det her :oops: sådan lidt Rudolf Steiner :great:


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tænd og sluk

Indlæg af HR LUCCA » 16 apr 2015 19:02

Jeg er rimelig sikker på det er muligt og sætte en runtermostat med uge ur og natsænkning til dit fyr , det må du kunne få oplyst hos forhandleren , hvis det kan lade sig gøre kan du sætte det til og starte og stoppe som du har lyst til :) du får ikke kondens i dit fyr hvis det ikke køre om natten . :wink:

mchlbk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12 feb 2013 23:00
Mit fyr: Luft/vand Vølund F2120 + VVM310
Areal: 270 m2
Brændsel: Varmepumpe + brænde til hygge
Årligt forbrug: Endnu ukendt.
Geografisk sted: Odsherred
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 7 gange

Tænd og sluk

Indlæg af mchlbk » 17 apr 2015 19:14

På et tidspunkt hørte jeg, at Vølund arbejdede på at gøre dette muligt i styringen på de nye Pellux.

Status på implementeringen kender jeg ikke.

Det ville i øvrigt være perfekt, hvis man kunne opdatere styringen løbende, når der kommer rettelser og nye funktioner.


Besvar