Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Anbefalinger til hundefoder

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af lamborg » 10 apr 2015 23:32

Et af top mærkerne er Kingsmoor men det er hammar dyrt.. din hund vil dog elske dig for at købe noget ordentligt og der er ægte kød i . Hold dig fra det billige skidt det er ikke andet en fyld stof og lidt salt og vitaminer.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Oldgaard » 11 apr 2015 00:03

lamborg skrev:Et af top mærkerne er Kingsmoor men det er hammar dyrt.. din hund vil dog elske dig for at købe noget ordentligt og der er ægte kød i . Hold dig fra det billige skidt det er ikke andet en fyld stof og lidt salt og vitaminer.
Fyldstof = korn/majs jo mindre der er i fodret jo bedre
Husk hvis hunden får et ordenligt foder som den virker godt på, så kommer der også mindre ud der skal fjernes bagefter ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Lintz » 11 apr 2015 05:37

nemocharley skrev:Vi bruger pt agrosam som vi er ok tilfredse med, det er bare steget i pris - så derfor denne tråd.
Vi har i de sidste mange år fodret med Olivers - En godt produkt som også er oppe i pris, men da vi køber hjem i store portioner kan vi få en del rabat - og så er prisen tåligt.

315,- for den alm. Chicken Adult 12 kg kan jeg sælge den vidre for.

Det der med at diskutere foder er vist et lige så ømtålig emne som at diskuterer bilmærker.
Dem som ikke vil give prisen for det gode foder vil altid påstå at det billige er lige så godt - Og visa versa.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af nemocharley » 11 apr 2015 08:59

der er nok at vælge imellem kan jeg se :)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af MichaelK » 11 apr 2015 09:25

For et par år siden blev kvaliteten/indholdet af dyrt versus billigt hundefoder
undersøgt i programmet Kontant på DR1. Så vidt jeg husker, blev konklusionen
at der ikke var nogen speciel grund til at købe det dyre foder. Med mindre
hunden havde specielle behov, grundet allergi eller lignende.

Så jeg vil give Lintz ret i, at det er et holdningsspørgsmål. Jeg ville da heller ikke
betænke mig på at skifte foder, hvis jeg opdagede at min hund ikke trivedes.

Det er samtidig utroligt let, at gøre hunden forvent med en bestemt type/kvalitet
at tørfoder. Jeg kan for eksempel ikke slippe for at tilsætte olie til min hunds
foder. Gør jeg ikke det, spiser han det ikke. Heller ikke selvom han tidligere har
gjort det uden problemer.

Jeg startede med olien, fordi jeg syntes at hans pels var lidt tør. Efter at jeg nu
har brugt olie i foderet de sidste par år, kan jeg konstatere at det virker, og derfor
forsætter jeg med det. Men det dyre foder køber jeg altså ikke, så hellere supplere
med den god leverpostejmad en gang imellem.



Mvh.



PS.:
Som barn havde vi i familien en ruhåret gravhund, der aldrig fik andet end
rugbrød med leverpostej. Trods et aktivt liv som jagthund, opnåede hunden
et knap 19 år langt og godt liv.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


nemocharley

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af nemocharley » 11 apr 2015 09:39

19 år!! - det må nærmest være en rekord af en slags

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af lamborg » 11 apr 2015 09:54

Hej Michael.
Muligt kontant fandt frem til at det er ligemeget men man kan jo dreje historien som man ønsker :-) ..
Nu er mit arbejde bla at fodre en extruder med råvare som bliver til hunde og katte foder :-) og jeg kan fortælle dig at intet på vores fabrik er længere fra sandheden end at der er det samme i . Tager du feks et produkt som kingsmoor eller bilance til katte så er der 16-18 ting i opskriften (slem når det er havfisk så stinker hele fabrikken) og ved de billlige er der 4 . (Hvede eller byg -kartoffelmel - salt og vitaminer)
Kødbilen kommer og pumper kød i tankene samme dag som det bliver kørt igennem . Sådan noget som Kingsmore har en krydderiblanding som dufter så godt at man bliver helt sulten når man hælder det i og har du føst givet din kat Bilance en gang så vil den ikke have andet :-) . Når vi sækker ud på pakkeriet snupper vi gerne de først poser som bliver kasseret pga at båndet kan indeholde nogle af de piller fra sidste kørsel og min kat sortere de andre piller fra og tager kun bilance pillerne :-)
Vi går rundt med specielt arbejdes tøj og hatte på ligesom hvis det er fødevare til mennesker føde. Selv om hund og kat bruger deres tunge til toiletpapir så skal de sandelig ikke have menneske hår i maden :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Knaldperlen » 11 apr 2015 10:06

Hej lamborg - det lyder lidt som det tidligere "arovit". Mener faktisk at kravet om hårnet kom efter de begyndte at sælge til kineserne. De er vist helt hysteriske med hår i maden.
Kan huske at jeg syntes det var lidt mystisk man skulle gå med hårnet når de blæste rundt med store diesel trucks indendørs så der var sort af sod allesteder (sådan var det i hvert fald hos arovit esbjerg for 10-15 år siden)

Anyways så er det bestemt ved lov at foderet skal indeholde alle nødvendige næringsstoffer før det må kaldes fuldfoder.

Der hvor forskelle ofte viser sig er på hvor meget af foderet hunden skal have om dagen. En kilovis besparelse kan hurtigt forsvinde hvis hunden skal have dobbelt så meget af foderet for at få tilstrækkelig næring.
Last edited by 1 on Knaldperlen; edited 11 times in total

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Knaldperlen » 11 apr 2015 10:12


calle

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af calle » 11 apr 2015 12:23

Idag er der mange producenter og forbrugere, der er blevet opmærksomme på, at hunden bedst udnytter animalsk foder. Kornprodukter er billigt fyld, som hunden ikke udnytter ordentligt, og hvem gider betale for mere eller mindre værdilæse ingredienser. Derfor er de nye nulkornprodukter blevet virkelig populære. Det er klart at et nulkornprodukt er dyrt. Især hvis det animalske indhold har en ordentlig kvalitet og smager godt. Nogen producenter tilbyder BARF, som er frossent råt kød. Det er nok det optimale hundefoder, men det kræver en stor fryser og noget planlægning. Kort sagt - nogen vil finde det for besværligt, mig selv incl. Derfor har jeg brugt noget tid på at finde et produkt, der kommer så tæt på BARF som muligt. Mit bedste bud er Orijen. Det er pisse dyrt, men efter min mening rigtig godt. Emballeringen er desuden i en klasse for sig. Nok reklame, men hvis man skal sammenligne hundefoder, så skal man sammenligne produkter uden korn med andre produkter uden korn. Det andet giver ingen mening.

Venlig hilsen


Besvar