Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bytte hus/lejlighed

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Oldgaard » 05 apr 2015 19:31

Lintz skrev:

Hvaa' [tag]Aaen[/tag]. Du tror ikke at [tag]Oldgaard[/tag] vil låne sin postkasse ud ???? Den skulle efter sigende være stor nok til en 4 tons tipvogn. Så den må i da kunne bo i.... icon_cheesygrin.gif
Kæmper stadig med den forB****** kommune om tilladelse til at sætte den op, de påstår hårdnakket at jeg ikke må sætte den op så længe jeg insisterer på at male den rød, de vil absolut bestemme farven, og nægter at male den i den orange farve som de vil have, jeg vil være bange for at der kunne gå ild i de dyrbare pakker som [tag]Brandsen[/tag] ville sende til mig :lol:

[tag]triumph[/tag] der burde ikke være nødvendigt ;) mon ikke den pool som er i haven kunne bruges ;) om ikke andet så er genboen blevet pålagt at lave en kunstig sø på min 700 kbm, mon ikke den ku bruges i en nødvending ;)

Hvis planerne går som de skal, så skulle vi gerne have en 1. sal fri til næste år, som kan bruges hvis der skulle være en stoker-pro frænde som mangler et sted at holde pitstop her midt på djævleøen ;)
Last edited by 1 on Oldgaard; edited 5 times in total
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Landlyst » 05 apr 2015 19:33

Oldgaard skrev:
Kæmper stadig med den forB****** kommune om tilladelse til at sætte den op, de påstår hårdnakket at jeg ikke må sætte den op så længe jeg insisterer på at male den rød, de vil absolut bestemme farven, og nægter at male den i den orange farve som de vil have, jeg vil være bange for at der kunne gå ild i de dyrbare pakker som [tag]Brandsen[/tag] ville sende til mig :lol:

[tag]triumph[/tag] der burde ikke være nødvendigt ;) mon ikke den pool som er i haven kunne bruges ;) om ikke andet så er genboen blevet pålagt at lave en kunstig sø på min 700 kbm, mon ikke den ku bruges i en nødvending ;)
Hvorfor er naboen blevet pålagt det? :shock:

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Bjarne B. » 05 apr 2015 19:37

Naboen har vel et af de der slags fyr, der kræver en branddam :oops:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Landlyst » 05 apr 2015 19:40

Bjarne B. skrev:Naboen har vel et af de der slags fyr, der kræver en branddam :oops:
Fantadåse? icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Oldgaard » 05 apr 2015 19:41

Landlyst skrev:
Hvorfor er naboen blevet pålagt det? :shock:
han har minkfarm og vandet fra tagrenderne på hallerne skal ledes væk via tagrender, som nu bare går på jorden og i de dræn han har lavet bliver det betegnet som forurenet spildevand og det selvom han har fået lavet analyse f vandet som kommer ud af hans dræn, der viser at vandet er renere end det vand der kommer fra nabomarken (svinebonde), men da i tilfælde af ekstrem regnskyl kan komme mere end 11 l i min. ud i vandløbet så har de pålagt ham at lave regnvandsbassin :/
Det skal dertil siges, at vandløbet faktisk er tørlagt ca 5 måneder om året, som det har været de sidste 20+ år vi har boet her
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af J-B » 05 apr 2015 19:44

Go idé, aaen.
Jeg har en Safari 280 campingvogn jeg gerne vil låne ud, hvis der er nogle der vil prøve campinglivet :great:
Vognen er fra 93 og der er nyere fortelt med, jeg har dog aldrig haft den sat op.
Luksus faciliteter i vognen er, gulvtæppe, nyere gardiner og betræk på hynder, fluenet til åbningen når man hæver taget, 2 gasblus plus vask og lavet til simpel living, (=ingen varmeovn og køleskab :wink: ).
Egenvægt på vognen er 475kg og total er 550kg, og den er med bremser, så alle biler uanset størrelse må vel køre med den :wink:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Lintz » 05 apr 2015 19:53

J-B skrev:Go idé, aaen.
Jeg har en Safari 280 campingvogn jeg gerne vil låne ud
Og hvis der er nogle der ikke lige kender den model. Så svarer den nogenlunde til en 180 l kummefryser. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af J-B » 05 apr 2015 19:55

Oldgaard skrev:
han har minkfarm og vandet fra tagrenderne på hallerne skal ledes væk via tagrender, som nu bare går på jorden og i de dræn han har lavet bliver det betegnet som forurenet spildevand og det selvom han har fået lavet analyse f vandet som kommer ud af hans dræn, der viser at vandet er renere end det vand der kommer fra nabomarken (svinebonde), men da i tilfælde af ekstrem regnskyl kan komme mere end 11 l i min. ud i vandløbet så har de pålagt ham at lave regnvandsbassin :/
Det skal dertil siges, at vandløbet faktisk er tørlagt ca 5 måneder om året, som det har været de sidste 20+ år vi har boet her
Er det den vandløb, hvor vandet skal løbe op af bakke forbi dig, Olde? :wink:

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af J-B » 05 apr 2015 19:58

Lintz skrev:
Og hvis der er nogle der ikke lige kender den model. Så svarer den nogenlunde til en 180 l kummefryser. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Nemlig Linse, der er dog ud over låget en dør i siden lol.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Bytte hus/lejlighed

Indlæg af Oldgaard » 05 apr 2015 19:59

J-B skrev: Er det den vandløb, hvor vandet skal løbe op af bakke forbi dig, Olde? :wink:
Jeps ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar