Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Belær mig lidt om Ebay

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af svsommer » 04 apr 2015 18:28

calle skrev:
Den dersens import charges, den ville jeg undersøge nærmere, hvis jeg var dig, da firmaet du køber af, jo ikke svarer afgifter til velfærden i Danmark. Den hænger du selv på :x

Venlig hilsen
Hej jeg er ikke sikker på det jeg skriver nu.
hvis en forhandler har et årligt salg der overstiger 200000kr i købers land så er han forpligtiget til at betale landes moms og told.
kan også være det kun er en lov i eu.
mvh
svsommer


Brugeravatar
TommyT
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:53
Mit fyr: Baxi 2,5 F
Areal: 260
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 8600
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af TommyT » 04 apr 2015 18:28

Lintz skrev:
Nemli´ :great: Det var også det jeg skrev kl 15,25 - Men kursen har vist ændret sig en lille smule :D
hehe
bruger xe.com som omregner.
bank kurser og paypal er lidt dyre icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Dunas » 04 apr 2015 18:41

Lintz skrev:Har siddet og kigget lidt på ebay.

Har aldrig handlet der, men kunne godt finde på det.

Det vil sansynligvis blive noget fra USA, men hvordan virker det.

Der er selvfølgelig en pris på varen - Derudover en "Shipping-pris" og evt noget told.

Bliver varen automatisk fortoldet og hvordan forgår det - Får man et girokort fra skat inden man kan få varen - eller ?

Hvilken faldgruber er der ?

Det bliver sandsynligvis ved en forhandler jeg vil købe varen - og den vil nok ikke overstige 1000 kr.
Hvis du ikke er tryk ved Ebay, så kan du jo bare bruge https://www.shopusa.com/shopusa/denmark
De ordner alt mht. forsendelse og told.... Og du kan sagtens finde den vare du ønsker, hvis du laver lidt søgning...

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 18:47

Dunas skrev:
Hvis du ikke er tryk ved Ebay, så kan du jo bare bruge https://www.shopusa.com/shopusa/denmark
De ordner alt mht. forsendelse og told.... Og du kan sagtens finde den vare du ønsker, hvis du laver lidt søgning...
Det er ikke så meget det at handle på Ebay - Mere det at tage noget hjem fra US of A.
Der er jo allerede diskussion her i tråden om tolden - Hvad bliver den endelig pris på varen som jeg kigger på ?

Må ligge kigge på linket senere.....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 18:59

calle skrev:
Den dersens import charges, den ville jeg undersøge nærmere, hvis jeg var dig, da firmaet du køber af, jo ikke svarer afgifter til velfærden i Danmark. Den hænger du selv på :x

Venlig hilsen
Følgende er "Google-translatet" fra " ? " ved "import-charges" på siden som jeg linket til:

Dette beløb omfatter gældende told, skatter, mæglervirksomhed og andre gebyrer. Dette beløb kan ændres, indtil du foretager betalingen. Hvis du bor i et EU-land ud over Storbritannien, kan importmoms på dette køb ikke erstattes.

Så det er vel en de må hænge på ? Måske er det det som [tag]svsommer[/tag] hentyder til i sit indlæg...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Carslen » 04 apr 2015 19:45

du kan beregne told og oms priser på toldpriser.dk.
Postdk tager en et stort gebyr for at fortolde for dig. skal du undgå dette kan du eks sende til en adresse i Sverige, hvor det er billigere, eller du skal selv være godkendt til at importere.
Når jeg handler på ebay er det enten små beløb som er under grænsen for told og moms eller jeg handler inden for EU.
Du skal lægge mærke til hvor varen sendes fra. Det er ikke altid det er det sted man tror.
går du på ebay.de eller ebay.co.uk fremfor ebay.com kan du i dit søge filter begrænse det til EU
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 19:50

Carslen skrev:du kan beregne told og oms priser på toldpriser.dk.
Postdk tager en et stort gebyr for at fortolde for dig. skal du undgå dette kan du eks sende til en adresse i Sverige, hvor det er billigere, eller du skal selv være godkendt til at importere.
Når jeg handler på ebay er det enten små beløb som er under grænsen for told og moms eller jeg handler inden for EU.
Du skal lægge mærke til hvor varen sendes fra. Det er ikke altid det er det sted man tror.
går du på ebay.de eller ebay.co.uk fremfor ebay.com kan du i dit søge filter begrænse det til EU
Tak for letforståelig svar men hvad er grænsen så for told og moms fra USA.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange
Kontakt:

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af svsommer » 04 apr 2015 19:53

Lintz skrev:
Tak for letforståelig svar men hvad er grænsen så for told og moms fra USA.
køb over 80kr +moms+gebyr
køb over 1150 +told+moms+gebyr
mvh
svsommer

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af Lintz » 04 apr 2015 19:56

svsommer skrev: køb over 80kr +moms+gebyr
køb over 1150 +told+moms+gebyr

det vil sige at hvis man ønsker to vare kan det måske betale sig at bestille over to omgange.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Belær mig lidt om Ebay

Indlæg af pendec » 04 apr 2015 20:01

Når ebay tilbyder dækning af told og moms på varen, så er det fordi de dækker omkostninger ved fortoldning og moms som skal betales ved import til Danmark. Så den er 100% god nok, når der står denne information. Så der er ingen som snyder nogen her, det er e-bay som står for den information og sælgeren følger de regler.

Når der intet står, så er det dig selv som står for regningen når fortoldning sker i Danmark når den kommer forbi toldkontoret og checkes. Du kan forvente at det kan tage nogle dage ekstra, og du får en email fra toldvæsnet hvis de opsnapper pakken og du får informationer omkring at betale gebyr + moms online fra dem, og så sender de pakken videre til omdeling. Alt dette kun når pakken kommer fra et IKKE EU land og e-bay IKKE har dækket pakken og informerer om dækning på varen på siden.

Der er flere sælgere som har e-bay dækning, når du betaler med paypal, så skal du bare informere paypal om manglende modtagelse indenfor 30 dage efter du har betalt, så kan du kræve handlen ophævet hvis varen ikke er modtaget, mangler indhold eller anden tvist du har imod sælger.

fyi, postdk's gebyr ved en evt. fortoldning er 160kr, så kommer resten oveni dette beløb. og ikke alle varer skal fortoldes, derimod skal alle vare pålægges moms udenfor EU.


Besvar