Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL 15. Sneglproblemer

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 01 apr 2008 19:34

KimW skrev:Ca. efter 3 ugerbegyndte det at knirke/hyle fra sneglen når den kørte.
Jeg hældte ½ liter rapsolie ned i pillerne og det holdt op.
Efterfølgende har jeg skiftet pillerne og de nye piller har ikke givet noget støj.

Det lyder lidt voldsomt hvis der efter 1 måneds drift kommer så meget sodring at stokeren går i stykker?
Jeg tror heller ikke skaden kommer derfra, jeg tror og håber der er tale om et par enkeltstående tilfælde hvor snegl/motor har været spændt for lidt, eller har fået et slag under transport.

Jeg vil til enhver tid behandle det som en garanti sag, og udlevere nyt motor/Gear hvis det skulle ske igen.


Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af aastrup » 01 apr 2008 20:05

hej jeg har en kolega der har monteret en del af klerne og han har kun haft en sag og det var styringen der brændte af så derfor har jeg valgt at købe sådan en så vi ses i næste uge levi så vi kan få en god handel afsluttet
mvh aastrup
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af KimW » 02 apr 2008 22:39

aastrup skrev:hej jeg har en kolega der har monteret en del af klerne og han har kun haft en sag og det var styringen der brændte af så derfor har jeg valgt at købe sådan en så vi ses i næste uge levi så vi kan få en god handel afsluttet
mvh aastrup

Så får du jo ikke 'onsite' garanti hvis du køber den direkte af vvs-eksperten :)

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 05 apr 2008 12:34

På foranledning af dette emne har jeg fremlagt et forslag til vores næste afdelingsmøde - her vil vi undersøge mulighederne for at man kan tilkøbe en service garanti - eller "on-site garanti" (Ligesom man kan i Bilka når man køber elektronik).

En sådan garanti kører typisk i 5 år. (dvs. man både får forlænget garantien, men også får bedre service ved reklamationer i forhold til købslovens regler).

Hvis mødet går som planlagt vil jeg anslå vi er klar til at tilbyde servicen omkring sommerferien.

Hvad servicen kommer til at koste ved jeg ikke, det vil være et eksternt forsikringsselskab vi vil sælge "rettighederne" til - og det er jo så nok dem der foreslår/Fastsætter prisen.

Mere herom senere.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Ulrik » 05 apr 2008 12:49

Det lyder som en god idé Elvis :)
MvH Ulrik©


Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af aastrup » 05 apr 2008 14:30

det kan godt være at jeg ikke får onsite garanti men skal jeg ud og give måske 5-8000 kr. hos en anden forhandler så kan jeg altså købe mange reservedele da de koster omkring 5-1000 kr eller 10000 for en ny kedel så er det man kan spørge sig selv om hvad der er billigst i det lange løb for hvem siger der sker noget i de ( 5 år ) forsikringen gælder så jeg holder mig til den gode behandling man får hos vvs.eksperten.dk
mvh.aastrup
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 05 apr 2008 16:00

99 procent gør som dig aastrup, og jeg tror også tallet fortsætter i den ende uanset om vi tilbyder disse forsikringer - dog vil vi også forbedre os hele tiden, og valgmuligheder som ekstra garanti/service er en god ide - som jeg absolut syntes vi skal forsøge at implementere for at gøre vores i forvejen gode service endnu bedre.

Personligt vil jeg ikke selv købe disse forsikringer, det gør jeg heller ikke når jeg køber elektronik - men hvis andre vil, så bør vi som den største forhandler af stokerfyr i DK også kunne tilbyde valgmuligheden.

Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af aastrup » 05 apr 2008 16:07

helt klart men man skal bare huske os se på omkostingerne for mange gange er man dækket af sin indbosforsikring som man jo betaler for aligevel mange er bare ikke klar over at de dækker men man kan sagtens tilbyde en men hvis man ser på prisen vil den nok blive bekostlig en elektronig forsikring koster jo i retning af min. 1000 1500 kr. for et fjernsyn mvh.aastrup
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 05 apr 2008 16:12

Jeg er helt enig - vil heller ikke selv købe en ekstra forsikring - men hvis der vitterligt er nogen der vil (Hvilket noget kunne tyde på) - ja så vil vi gerne arbejde på at få denne mulighed implementeret i vores service :0)

Brugeravatar
Servteqh
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 229
Tilmeldt: 06 jul 2007 21:29
Mit fyr: Benekov L25 kedel, Bioteqh 15 brænder
Areal: 140
Brændsel: Olie/Træpiller/flis
Dagligt forbrug: 0 Kg i øjeblikket
Årligt forbrug: ??
Geografisk sted: Jægerspris

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Servteqh » 05 apr 2008 20:00

levi skrev:Personligt vil jeg ikke selv købe disse forsikringer, det gør jeg heller ikke når jeg køber elektronik - men hvis andre vil, så bør vi som den største forhandler af stokerfyr i DK også kunne tilbyde valgmuligheden.
Er i de største pga. antal afdelinger. Eller er det fordi i sælger flest stokerfyr i hele Danmark på års-basis....???
Kender til hvordan Benekov-fyr virker. (Godt)
Bryder sig ikke om mennesker der lyver og stjæler sig til Succes.
Fyret er slukket. Lad os se hvad der kommer op til vinter..???


Besvar