Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Termo tech prøvningsattest

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
RarJacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 mar 2015 23:27
Mit fyr: Scotte DOR 16kw m. v7 styring
Areal: 249
Brændsel: 8 mm. piller
Årligt forbrug: 9-10 ton

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af RarJacobsen » 28 mar 2015 23:32

Hej

Jeg har fået fat i et Termo-tech 19kw fyr fra 2005, men jeg kan ikke finde en dansk prøvningsatest (kun en polsk fra 2009), men denne vil skorstensfejeren ikke godtage - er der nogen som ved hvor jeg kan skaffe en dansk attest eller pege mig i rette retning efter en attest?

På forhånd tak


nemocharley

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af nemocharley » 28 mar 2015 23:36

problemet bliver nok nærmere om dit pillefyr lever op til de nyeste klasse 5 krav - disse trådte i kraft 1/7 2014.

nemocharley

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af nemocharley » 28 mar 2015 23:41

http://www.kotlyco.pl/ - skriv evt. direkte til dem - men jeg tror altså ikke den går nu hvor fyret er fra 2005

ham der solgte dig fyret skulle i øvrigt havde givet dig en attest med - det er vistnok måden det gøres på.

Brugeravatar
RarJacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 mar 2015 23:27
Mit fyr: Scotte DOR 16kw m. v7 styring
Areal: 249
Brændsel: 8 mm. piller
Årligt forbrug: 9-10 ton

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af RarJacobsen » 28 mar 2015 23:52

Han har givet mig en attest med, men det er ikke noget skorstensfejeren mener han kan bruge, da han ikke kan aflæse de værdier han har brug for. Og nu ved jeg så heller ikke hvad han skal kunne aflæse selvfølgelig, men du kan se den i vedhæftet dokument :)
termo-tech.jpg

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af Flammen » 28 mar 2015 23:53

er det DENNE kulstoker du har købt?
den vil du sikkert ikke få godkendt af skorstensfejeren.
men du har da fået en 1år gammel TM3006/3007 styring med.


Brugeravatar
RarJacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 mar 2015 23:27
Mit fyr: Scotte DOR 16kw m. v7 styring
Areal: 249
Brændsel: 8 mm. piller
Årligt forbrug: 9-10 ton

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af RarJacobsen » 28 mar 2015 23:59

Ja, det er den - du mener ikke den vil kunne leve op til krav?

Selv har jeg i dag et Scotte pillefyr, men det er ikke helt stort nok, så det er derfor jeg gik efter dette.
En TM3006/2007 styring siger du, er langt fra nok inde i alt det her pillefyr og hvad der virker ikke virker - men det skulle være en udmærket styring? :)

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af Flammen » 29 mar 2015 00:18

til et stokerfyr synes jeg det er en perfekt styring

dannidines

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af dannidines » 29 mar 2015 03:22

RarJacobsen skrev:Ja, det er den - du mener ikke den vil kunne leve op til krav?

Selv har jeg i dag et Scotte pillefyr, men det er ikke helt stort nok, så det er derfor jeg gik efter dette.
En TM3006/2007 styring siger du, er langt fra nok inde i alt det her pillefyr og hvad der virker ikke virker - men det skulle være en udmærket styring? :)
Krav - efter 1/7 2014 skal alle anlæg man vil opsætte overholde EN303-5 klasse 5 og det gør den der kulfætter sandsynligvis ikke!

16kw scotte SKAL være stor nok til 250m2, ellers har seriøs behov for isolering, jeg tvivler altså på problemet ligger i størrelsen

Kedlen er med "sikkerhed" ikke en 10kw kedel (i ånde tråd skriver du kedlen er gammel) ifm. "BS1016" kedlen kun er ca 3 år gammel og tidligere kedler faktisk kunne nappe op til 24kw (din 16kw brænder kan indstilles til 24kw også)

TS er ALFA OMEGA!!! Vores forbrug faldt med 10% p.a. Efter montering af sådan en.

Jeg ville kræve handlen tilbage på det fyr du har købt såfremt sælger har solgt det som andet end reservedele - ellers skal han skaffe en GODKENDT attest og ikke bare en gang polsk farvelade

Tilføjelse : Fejer bør kunne bruge den attest - alt er jo til at læse!! Men tror sgu kun den er til EN303-5 klasse 3 og så det et no go!

Brugeravatar
RarJacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 mar 2015 23:27
Mit fyr: Scotte DOR 16kw m. v7 styring
Areal: 249
Brændsel: 8 mm. piller
Årligt forbrug: 9-10 ton

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af RarJacobsen » 29 mar 2015 07:56

Hej Danni

Tænker du måske skulle tage at kigge ind en af dagene du er i Klarskov så - hvis jeg ikke husker forkert, så kommer du herude nogle gange?

Kan sgu' godt se jeg har en masse at lære og at jeg måske burde se at få lagret lidt nørd-viden ... måske du også har råd om hvordan jeg ville kunne kombinere brændeovnen med en luft-til-vand varmepumpe? :D

dannidines

Termo tech prøvningsattest

Indlæg af dannidines » 29 mar 2015 09:25

"..kigge ind en af dagene du er i Klarskov.."

Joooow, så bliver jeg da nysgerrig på hvem der gemmer sig bagved "RarJacobsen" :)
RarJacobsen skrev:Hej Danni

Tænker du måske skulle tage at kigge ind en af dagene du er i Klarskov så - hvis jeg ikke husker forkert, så kommer du herude nogle gange?

Kan sgu' godt se jeg har en masse at lære og at jeg måske burde se at få lagret lidt nørd-viden ... måske du også har råd om hvordan jeg ville kunne kombinere brændeovnen med en luft-til-vand varmepumpe? :D


Besvar