Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lisa plus, ( god info)

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
kallehauge
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 08 dec 2012 20:30
Mit fyr: Scotte 16kw.opop comfort H418.
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9881
Dagligt forbrug: forhøjt
Årligt forbrug: ved ikke endnu.
Geografisk sted: Bindslev Nordjylland

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af kallehauge » 16 feb 2013 00:05

Hej alle jer med en Lisa Plus fra Ecoteck.
Jeg vil lige dele lidt info om service koder til Ovnen.

Under den alm bruger menu, kan man under time tælleren, nul stille denne, så service koden ikke står og larmer, når den har nået de forud indstillede timer. Dette gøres ved at gå ind i under Timer drift, og bladre til den ønsker en kode, her trykker man til der står 35 og så tryk ok, så er den nulstillet.

Service menu kommer man ind i ved at få A9 frem og når man er inde i menuen kan man stille om på en masse, dette kan dog ikke anbefales, men man kan stille service timeren frem til 3500 timer, istedet for de 2500 den står på, så går der længere imellem service alarmen kommer frem.
For at god kende omstillingen/ forandringer så skal der stå o0. altså ole/nul. her skal man trykke op en del gange.


wise
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 feb 2015 22:54

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af wise » 28 feb 2015 23:09

Hvad når 'skaden' er sket - når servicealarmen er gået, hvordan kommer man så ind i menuerne igen ? :-\ :-)

datik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 nov 2012 16:16

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af datik » 28 mar 2015 10:44

Har samme problem.
Den bipper bare, men man kan ikke komme ind i menuerne???

wise
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 feb 2015 22:54

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af wise » 28 mar 2015 11:01

Prøv dette :great: :

Er servicealarmen udløst bliver adgang til menuerne blokeret, og man får igen adgang til menuerne ved at slukke ovnen helt & derefter tænde den og holde ’OK’ & ’+’ nede samtidig, og derefter ’OK’ for at komme til menuerne.

Derefter :

Under den alm. ’Brugermenu’, kan man under timetælleren nulstille denne, så servicekoden ikke står og larmer, når den har nået de forud indstillede timer.
Dette gøres ved at gå ind i under ’Timer drift’ i ’Brugermenuen’, og bladre til den ønsker en kode, her trykker man til der står 35 og trykker OK - så er den nulstillet.

Servicemenuen ’Tilpas program’ kommer man ind i ved at få A9 frem med piletasterne (+/-, og når man er inde i menuen kan man stille om på en masse, dette kan ikke anbefales, men ved de ’Ekstra parametre’ man kan stille servicetimeren frem til 3500 timer, i stedet for de eks. 2200 den står på, så vil der gå længere tid imellem servicealarmen udløses.

For at godkende ændringer så skal der stå o0 i ’Servicemenuen / Tilpas program’ (altså ole/nul) – for at komme til o0 skal man trykke pil op (’+’) en del gange.

datik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 nov 2012 16:16

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af datik » 28 mar 2015 15:42

Super

Mange tak for det. Det hjalp gevaldigt :)
Og fandt så også koden til at sætte RDS, så nu er den vist snart som ny igen :wink:
rs .woodmanspartsplus .com/company_41//RAVELLI%20Pellet%20Stoves%20RDS%20Setup.pdf


wise
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 feb 2015 22:54

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af wise » 28 mar 2015 21:14

Fantastisk ! icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af HR LUCCA » 30 mar 2015 19:36

Nu skal det ikke forstås som et surt opstød :wink: men når ovnen skriver servise er det jo ikke nok og reset den , og lade den køre videre , der en grund til den skriver det , man slukker jo heller ikke servise lampen på sin bil og lader den køre 30000 km til :?
Jeg vil nok lige vælge og undersøge hvad et servise indeholder og få udført det , for sin egen og familiens skyld .

wise
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 feb 2015 22:54

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af wise » 30 mar 2015 21:44

Man kan fint rense sin ovn selv, hvis man kan følge rensemanualen - det med service for hver 2000 timer virker som rent mafia !

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af HR LUCCA » 30 mar 2015 22:12

wise skrev:Man kan fint rense sin ovn selv, hvis man kan følge rensemanualen - det med service for hver 2000 timer virker som rent mafia !
Måske , men hvor er grænsen for hvornår der skal laves er rigtig eftersyn :| , jeg vil indrømme jeg også laver eftersyn på mit pillefyr , men jeg valgte og få lavet et rigtigt det første år , og kikkede smeden over nakken icon_cheesygrin.gif ud over det er der et fint skema i manualen til hvor tit de forskellige ting skal efterses og rense , jeg har mulighed for og kan måle CO2 og skorstentræk hvis der er brug for det , jeg følger også et servise skema slavisk . :wink:

wise
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28 feb 2015 22:54

Lisa plus, ( god info)

Indlæg af wise » 31 mar 2015 00:54

Fint nok ... pillefyr er en anelse mere avancerede end pilleovne - jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvornår man skal /bør / kan gøre det selv, da folks kompetencer også er forskellige :wink:

God påske :great:


Besvar