Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

0 varme

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

0 varme

Indlæg af Nighttrain » 18 mar 2015 02:22

xkfc Jeg kender ikke noget til det du taler om med lux, men du har ret hvis den kan se lys og går i gang, uden der er ild så skal fotocellen
helt sikker drejes lidt mere ned af, men for at være helt sikker inden jeg skiftede den blev den spændt fast på styretappen ligesom den gamle
inden den blev sat i. Eller man kunne spre male slangen sort så der ikke kommer lys denne vej. Det kunne måske også være fordi der er et vindue
lige ved siden af fyret og solen somme tider står lige på fyret, at den er gal med en gennemsigtig slange, men det lyder også mærkelig når fyret har stået samme sted i 3 år.


Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

0 varme

Indlæg af Nighttrain » 18 mar 2015 02:38

J-B Jo vi har været gennem manualen, men det er ikke noget jeg skal ind og pille i, det skal være en der har forstand på det, der skal det.
Jeg mente at alt er som det skal være. Men måske fotocellen skal drejes en smule nedad. Det er ældre pencionister der har fyret, og de har slet ikke forstand på det.

Helt sikker et forkert fyr og sælge til ældre folk, der ikke intrercer sig for hvordan det virker.
Last edited by 1 on Nighttrain; edited 18 times in total

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

0 varme

Indlæg af J-B » 18 mar 2015 02:52

Nighttrain skrev:J-B Jo vi har været gennem manualen, men det er ikke noget jeg skal ind og pille i, det skal være en der har forstand på det, der skal det.
Jeg mente at alt er som det skal være. Men måske fotocellen skal drejes en smule nedad. Det er ældre pencionister der har fyret, og de har slet ikke forstand på det.
Mine forældre er også pensionister og de har altid fyret med fastbrændsel og fået en nbe pillefyr som jeg har koblet til som backup, den sørger for at der altid er varme på, uanset om de bruger fastbrændsel eller ej og det er fuldautomatisk.
Hvis det er, så kender jeg lidt til pillefyret og skal der kigges på det, så giver du bare et praj :great:
Kan nok også give en kursus i fyret :great:

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

0 varme

Indlæg af Nighttrain » 18 mar 2015 03:07

Det lyder bare super J-B. De har også fastbrændsel ved siden af.
Som han siger så stoler han ikke på sådan noget morderne mov.

Og til modsætning af mit fyr så er Black star næsten ligeglad med hvad piller den får i forhold til min.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

0 varme

Indlæg af J-B » 18 mar 2015 03:23

Nighttrain skrev:Det lyder bare super J-B. De har også fastbrændsel ved siden af.
Som han siger så stoler han ikke på sådan noget morderne mov.

Og til modsætning af mit fyr så er Black star næsten ligeglad med hvad piller den får i forhold til min.
Enig, det moderne mov er da noget værre noget, alt var bedre dengang man ringede til telefonistinden for at få leveret en pakke gær fra købmanden :shock: :lol:
Men en af de bedste opfindelser der er sket, er da dette forum :great:


Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

0 varme

Indlæg af Nighttrain » 18 mar 2015 04:37

Fuldstændig Ret man skal nu heller ikke forklejne de gamle salamander de kørte bare de fik noget at æde.
jeg smed min ud sidste år den har kørt uden problemer siden 1964, først med oliefyr og så de sidste 15 år med koks.

Meen de der moderne pille fyr er nu noget sjover når man først finder de piller der passer
de skal kun tankes op en gang hver 14 dag ca.

I stedet for 2 gange i døgnet. Med koks, og så kunne man højst tage hjemme fra i ca 10-12 timer om vinteren.

Ja dette forum er super godt, og så kan den holde en vågen det meste af natten til tider.

levi

0 varme

Indlæg af levi » 18 mar 2015 08:21

Nighttrain skrev:Det kunne måske også være fordi der er et vindue
lige ved siden af fyret og solen somme tider står lige på fyret, at den er gal med en gennemsigtig slange, men det lyder også mærkelig når fyret har stået samme sted i 3 år.
Nej ikke nødvendigvis mærkeligt - hvis fyret har kørt imens solen har skinnet på det (Igennem den gennemsigtige slange) så sker der jo ikke noget, - problemet opstår når fyret har været slukket, og skal starte op igen og solen skinner på det, - så tror fyret der er ild fordi det kan se lys.......... Giver det mening ?

Hvis der sidder en gennemsigtig slange på fyret, - så få den skiftet til en original grå eller sort slange :great:

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

0 varme

Indlæg af Zarge » 18 mar 2015 18:03

Det der med original...Min er original gennemsigtig... Bare lige for at slå fast at det ikke behøver at være fordi der er blevet monteret en "forkert" slange... ;-)

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

0 varme

Indlæg af Nighttrain » 18 mar 2015 19:34

Nej Zarge jeg forstår heller ikke rigtig det kan være solen der skal have skylden, og der er ikke lavet noget om
godt nok er slangen gennemsigtig, men der sider også et nedfaldsrør på ca en halv meter hvor de sidste 15 cm er en 45 gr bøjning.

J-B har været så flink at tilbyde assistance hvids det hele går A H til.
Og jeg er ikke meget for at rode i andres styring og gøre mig klog på noget jeg ikke har forstand på, da det ikke er mit fyr, hade jeg en magen til så har jeg selføligt været gennem bruger manualen ca 100 gange så hade det været noget andet.
det eneste der er skiftet er fotocellen og den sider ok, fyret da stadigvæk.

Mvh Claus.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

0 varme

Indlæg af Zarge » 18 mar 2015 20:04

Det er nu faktisk før set at de gennemsigtige slanger har givet den slags problemer, så det er såmend ikke det jeg anfægter, kun at de mørke omtales som "originale" så nogen dermed måske kan få det indtryk at de gennemsigtige er "forkerte" og monteret som sjusk fra montørens side... Det var det jeg lige ville kommentere på... Men prøv da at ta en kraftig lygte og lys på slangen fra alle sider og se om du kan få den til at måle lys... Det er jo muligt at den nye føler måske er mere følsom end den gamle, og der for opsamler "falsk lys" som den gamle ikke registrerde...


Besvar