Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ændringer i BBR

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 09:47

Hej stokerfæller

jeg har gennem det sidste år kæmpet med kommunen for at få rettet oplysningerne i BBR, og nu er der endelig kommet hul igennem. Ikke at der er rettet noget endnu - uha nej - så hurtigt går det ikke, men det skulle ske inden for en måned (har lige haft synsmand ude og besigtige ændringer).

Jeg har to-tre spørgsmål

1) Er jeres BBR opdateret/korrekt anført? Jeg har presset på for at få mit opdateret, da mit forsikrings-selskab bad mig om det - har i oplevet det samme?
2) Er der andre der har oplevet så lang ventetid? Efter kommunesammenlægningerne er de i min kommune reelt set blevet halveret mandskabsmæssigt i teknisk forvaltning.


Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Ændringer i BBR

Indlæg af Alex fs » 07 mar 2015 09:57

Det tog 3 dage at få ændret areal og opvarmning her hos mig. Det er Hjørring kommune.
Der var ingen problemer, rettede det på nettet, også kom der en ny bbr.

Forsikringen hos mig er ligeglade med bbr, de har selv målt op
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Ændringer i BBR

Indlæg af kovas » 07 mar 2015 09:57

nemocharley skrev:Hej stokerfæller

jeg har gennem det sidste år kæmpet med kommunen for at få rettet oplysningerne i BBR, og nu er der endelig kommet hul igennem. Ikke at der er rettet noget endnu - uha nej - så hurtigt går det ikke, men det skulle ske inden for en måned (har lige haft synsmand ude og besigtige ændringer).

Jeg har to-tre spørgsmål

1) Er jeres BBR opdateret/korrekt anført? Jeg har presset på for at få mit opdateret, da mit forsikrings-selskab bad mig om det - har i oplevet det samme?
2) Er der andre der har oplevet så lang ventetid? Efter kommunesammenlægningerne er de i min kommune reelt set blevet halveret mandskabsmæssigt i teknisk forvaltning.
Hej Nemo.
Nu ved jeg ikke hvilken kommune. Men her i Vesthimmerland. Jeg sendte en mail til teknisk forvaltning at jeg havde skiftet til piller og solceller. På under en uge kom der en meddelelse med ny bbr og spørgsmål om det nu var den korrekte som det var nu? :?
Så jeg klager ikke.
Men min bbr er ikke helt korrekt, men det skyldes nok mest mig selv.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 10:07

jeg bor i Rebild Kommune

Det var godt vi fik en ud at kigge på det, for min BBR har vist sig at være behæftet med fejl. De ændringer vi har lavet gennem de 10 år vi har boet her bliver først nu registreret (selvom vi har søgt på behørig vis).

Kælderen har aldrig været registreret. Bryggers og fyrrum er registreret som udhus, selvom det er under samme tag som hovedhuset.

Jeg er sgu spændt på at se, om de husker det hele, for han skriblede løs, da han var herude.

nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 10:17

Jeg kan tilføje at jeg tilbød at sende ændringerne ind på mail, hvilket jeg gjorde da jeg intet svar fik - men det var åbenbart ikke godt nok. Ak ja den kontrol - den koster.


Harre
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 12 apr 2011 19:29
Mit fyr: Scotte Blackstar 10kW med silo i garagen
Areal: 154 m2 +89 m2 kælder
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 4 kg 7 tændinger
Årligt forbrug: 2,6
Geografisk sted: Salling
Givet likes: 2 gange

Ændringer i BBR

Indlæg af Harre » 07 mar 2015 20:28

I Skive Kommune går det også relativt hurtigt. 1-2 uger for simple rettelser. Byggetilladelser medfører også automatiske rettelser.

Jeppe

nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 20:45

det er et held at der er andre gode ting ved Rebild Kommune.... for det her er da decideret pinligt, når jeg hører, hvor hurtigt det er gået for jer andre.

nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 20:47

nå ja - og vi er som jeg skrev jo ikke i hus endnu icon_frown.gif :roll:

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Ændringer i BBR

Indlæg af Bri_Jac » 07 mar 2015 22:19

Jeg har hus i 4180 Sorø, og kommunen har været lagt ned pga der har været fripas til at anmelde ikke tidligere godkendte bygninger på BBR - Dette betyder at kommunen fik mange tusinde anmeldelser... Så jeg har ventet i 2-3 måneder. og venligt henstillet til at mit hus skal sælges og jeg der har brug for at BBR ændres, for alle andre betyder sagsbehandlingstiden mindre... Ja jeg blev jo først opmærksom på dette pga ejendomsmæglerne kunne se der manglede m2 på BBR, det var så ikke noget jeg selv tidligere havde opdaget.

nemocharley

Ændringer i BBR

Indlæg af nemocharley » 07 mar 2015 22:32

ja det er vigtigt det er i orden - også ved evt. låneomlægning i huset.


Besvar