Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Det er godt nok billigt

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
pendec

Det er godt nok billigt

Indlæg af pendec » 03 mar 2015 22:05

Landlyst skrev: Sig mig en gang læser du noget???? :shock:
Sig mig, tror du jeg vil købe 3 paller fra Tyskland, for at spare 150/300kr? :shock:

sf-handel.dk 2050*3 + 200 = 6350 (sommer 6200,-)
pillemadsen 1539 + 475 * 3 = 6042kr

150kr om sommeren eller 300kr nu, så har jeg bedre steder at spare penge, sorry! og igen, mange af de penge betalt i Tyskland går ikke til danskere, selvom fragtmanden måske er dansk eller polak ;(

Det er sgu for lidt at spare :amen:

Igen, tyske forhandlere er for dyre på lolland ved små partier, ved lokale sælgere kan du lave deals som er bedre, thats life på østsiden af Danmark. Godt for dig hvis du kan udnytte det men billigt er ikke helt sandt, når man skal købe så meget hjem før besparelsen begynder at synes lidt på total billedet her.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Landlyst » 03 mar 2015 22:17

pendec skrev: Sig mig, tror du jeg vil købe 3 paller fra Tyskland, for at spare 150/300kr? :shock:

sf-handel.dk 2050*3 + 200 = 6350 (sommer 6200,-)
pillemadsen 1539 + 475 * 3 = 6042kr

150kr om sommeren eller 300kr nu, så har jeg bedre steder at spare penge, sorry! og igen, mange af de penge betalt i Tyskland går ikke til danskere, selvom fragtmanden måske er dansk eller polak ;(

Det er sgu for lidt at spare :amen:

Igen, tyske forhandlere er for dyre på lolland ved små partier, ved lokale sælgere kan du lave deals som er bedre, thats life på østsiden af Danmark. Godt for dig hvis du kan udnytte det men billigt er ikke helt sandt, når man skal købe så meget hjem før besparelsen begynder at synes lidt på total billedet her.
:headbang: Nej det gør du så ikke..... Og penge er åbenbart ikke det samme på lolland :shock:
:shock: Jeg opgiver at forklare dig det for har ikke mere pap eller neonrør..... :roll:

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af MichaelK » 03 mar 2015 22:36

Til Pendecs forsvar, så vil jeg lige indskyde, at jeg heller ikke ville handle I Tyskland, hvis
besparelsen kun var 150-300,- kr. på det samlede køb. Omvendt må jeg lige indskyde, at
jeg oplever forskellen som meget større end det. Jeg spare nemt 250,- pr. palle, og med
et årsforbrug i omegnen af 6 paller, så stikker jeg gerne 1500,- kr. ned i foret, til ekstra
bøffer og rødvin. :great:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Landlyst » 03 mar 2015 22:42

MichaelK skrev:Til Pendecs forsvar, så vil jeg lige indskyde, at jeg heller ikke ville handle I Tyskland, hvis
besparelsen kun var 150-300,- kr. på det samlede køb. Omvendt må jeg lige indskyde, at
jeg oplever forskellen som meget større end det. Jeg spare nemt 250,- pr. palle, og med
et årsforbrug i omegnen af 6 paller, så stikker jeg gerne 1500,- kr. ned i foret, til ekstra
bøffer og rødvin. :great:


Mvh.
Enig :great: Men 450kr pr palle.... Jeg forstå ikke måden han regner på... Men det har nok noget at gøre med at han ikke tror Lava kan brænde icon_cheesygrin.gif Men 1790 leveret eller 2250 (sikkert for færre kg) jeg kan godt lide lokalt men min økonomi er ikke afhængig af det... :D :D

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af MichaelK » 03 mar 2015 23:02

Jo, 475,- er det faktisk pr. palle leveret til zone 5 (Lolland) ved køb af 3 paller. Det bringer
den samlede pris pr. palle op over 2000,- med levering. Derfor bliver det noget dyrere for
Pendec at købe i Tyskland, end for andre.

Jeg er så heldig at kunne opmagasinere hele mit årsforbrug på mit arbejde, ellers havde jeg
også kun plads til 3 paller ad gangen. Det er jo som bekendt lidt dyrere i levering, når man
ikke tager så mange ad gangen. Selvom besparelsen til zone 5 nu ikke er særlige stor, ved
købe af 6 paller ad gangen. 6 paller koster 454,- pr. palle til Lolland!

Til sammenligning skal jeg give 351,-, eller 281,- i levering pr. palle, ved henholdsvis 3 eller
6 paller leveret med mobiltruck. Det er altså en rimelig stor forskel, der sagtens kan gøre
lokale pillepushere på Lolland konkurrencedygtige i forhold til privatimport fra Tyskland.

Pendec skal, for 6 paller leveret til Lolland, betale 2706,- i fragt. Jeg skal betale 1686,-, altså
en forskel på over 1000,- kr. bare i fragt. Med den "ekstra omkostning" i mente, så husk på
at Bilka i efteråret solgte piller til 2000,- pr. palle. Så kan det ikke betale sig for folk i zone 5
at handle i Tyskland.

Så den baggrund forstår jeg godt Pendecs regnestykke.
Last edited by 1 on MichaelK; edited 3 times in total

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


pendec

Det er godt nok billigt

Indlæg af pendec » 03 mar 2015 23:04

Landlyst skrev:Enig :great: Men 450kr pr palle.... Jeg forstå ikke måden han regner på... Men det har nok noget at gøre med at han ikke tror Lava kan brænde icon_cheesygrin.gif Men 1790 leveret eller 2250 (sikkert for færre kg) jeg kan godt lide lokalt men min økonomi er ikke afhængig af det... :D :D
Du tager fejl, jeg skriver 475,- pr. palle

Beskrivelse:
Zone 5 = Sjælland,

/v 1 stk. - Stk. pris DKK 966,00
/v 2 stk. - Stk. pris DKK 643,00
/v 3 stk. - Stk. pris DKK 475,00
/v 6 stk. - Stk. pris DKK 454,00
/v 11 stk. - Stk. pris DKK 443,00

som [tag]MichaelK[/tag] nu også læser og forklarer dig.

Jeg errindrer vi snakkede matematik og skole end gang før, nu er den vist gal igen :twisted:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Landlyst » 04 mar 2015 07:06

Doooh.... Du kan HVIS du tager TRE (3) paller Lava ved Pillemadsen og får dem leveret af Fragtshoppen! Have du dem leveret i DIN indkørsel for(og hold nu fast) For Kroner 1790,-

Du siger du skal give 2250,- pr palle! Hvor mange kg? Lava er 975kg/palle! hvad er forskellen fra 2250 til 1790? På min regnemaskine er det nøjagtigt 460kroner!
Så forklar mig lige igen hvorfor det ikke skulle kunne betale sig???????????????????????????????????

pendec

Det er godt nok billigt

Indlæg af pendec » 04 mar 2015 08:27

Landlyst skrev:Doooh.... Du kan HVIS du tager TRE (3) paller Lava ved Pillemadsen og får dem leveret af Fragtshoppen! Have du dem leveret i DIN indkørsel for(og hold nu fast) For Kroner 1790,-

Du siger du skal give 2250,- pr palle! Hvor mange kg? Lava er 975kg/palle! hvad er forskellen fra 2250 til 1790? På min regnemaskine er det nøjagtigt 460kroner!
Så forklar mig lige igen hvorfor det ikke skulle kunne betale sig???????????????????????????????????
Hvad skal jeg med Lava? Snakker vi æbler eller snakker vi bananer, Nu er du sgu på skideren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pendec

Det er godt nok billigt

Indlæg af pendec » 04 mar 2015 10:11

Jeg tror , Landlyst , du blander samtalerne her meget når man nærlæser dine kommentarer?

- 2250,- er stk pris for 1 palle Barlinek , du tager prisen for 3 paller(lava) og sammenligner..
Det vil være "lava" stk. pris 1394+966 for at levere på samme vilkår, 1 palle til lolland.

Så snakker du "Lava" og jeg vil have "Barlinek" , så dit tilbud er måske 400kr bedre men det er sagen uvedkommende, som andre nok også vil forklare, når man nu har planlagt at købe Barlinek , så er det jo det.

Så kan du ikke holde dig til emnet, og så kan vi konkludere at alt er ikke billigt der er bare noget som ser billigt ud men resten er primært for jyderne og ikke forbeholdt andre som bor østpå, hvis man ikke vil have de billigste der.

Du kunne også købe fiat 127 i tidernes morgen, men hvor mange købte de billigste? Du kan få små mini biler i dag, alligevel køber folk mondeo, 4x4 og andre dyre biler? Valget er dit! Så kan det handle om fornuft og at spare, det er bare tærig efter næring. Det kan vi ikke ændre meget på, vi er forskellige, slut!

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Det er godt nok billigt

Indlæg af Landlyst » 04 mar 2015 13:31

pendec skrev:Jeg tror , Landlyst , du blander samtalerne her meget når man nærlæser dine kommentarer?

MIT udgangspunkt var LAVA!

- 2250,- er stk pris for 1 palle Barlinek , du tager prisen for 3 paller(lava) og sammenligner..
Det vil være "lava" stk. pris 1394+966 for at levere på samme vilkår, 1 palle til lolland.

Ja en palle? Hvor mange kg? Leveret? hvordan? Hvorfor vælger du den dyreste transportform? Er det samme transport som du får af din lokale forhandler??

Så snakker du "Lava" og jeg vil have "Barlinek" , så dit tilbud er måske 400kr bedre men det er sagen uvedkommende, som andre nok også vil forklare, når man nu har planlagt at købe Barlinek , så er det jo det.

Ja men hvorfor? Nu spøger jeg? For har brændt tre tons Barlinek af og nu er det Lava og Der er ingen forskel, Så vælger jeg da den billigeste ! :great:

Så kan du ikke holde dig til emnet, og så kan vi konkludere at alt er ikke billigt der er bare noget som ser billigt ud men resten er primært for jyderne og ikke forbeholdt andre som bor østpå, hvis man ikke vil have de billigste der.

Og skal vi lige konkludere at dette er mit emne :great: Så hvis der er nogen der ikke holder sig til emnet er det ikke mig 8) At du vælger anderledes er DIT valg, men det ændre IKKE på det faktum at du kan købe træpiller væsentligt billigere i tyskland en du kan lokalt.... Og det er IKKE til diskution, Basta! Mit regnestykke passer, at du vælger anderledes betyder ikke jeg regner forkert! Og måske der er andre på Lolland som er gladere for sine penge og måske gerne ville have en go bøf, et glas rødvin eller måske noget helt andet for det IMØ ikke ubetydelige beløb der kan spares!?

Du kunne også købe fiat 127 i tidernes morgen, men hvor mange købte de billigste? Du kan få små mini biler i dag, alligevel køber folk mondeo, 4x4 og andre dyre biler? Valget er dit! Så kan det handle om fornuft og at spare, det er bare tærig efter næring. Det kan vi ikke ændre meget på, vi er forskellige, slut!


Besvar