Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 25 feb 2015 13:16

Fik lige min V7 styringsboks, men der mangler lidt monterings oplysninger blot til selve kassen. Så før jeg begynder at skrue hele kassen fra hinanden, så skulle jeg måske lige spørge de erfarne hoveder herinde, om der er en mere oplagt måde at åbne kassen på?? (Kan dælme ikke se det). Der er også et beslag med til ophængning, som jeg faktisk ikke kan regne ud kan bruges, igen må jeg spørge her om der er noget jeg ikke lige kan se? Jeg har vist en dårlig dag :).

Men kassen først. Jeg skal jo kunne komme ind til nye tilslutninger også selvom jeg godt se at de fleste ting allerede fra fabrikken er med ledninger, men ind i kassen skal jeg. Som jeg ser det er der kun to muligheder for at komme ind i kassen og det er ved enten at skille den ad med skruerne i siden eller uden at blive for gal, så bare bruge en større hammer. Der ser ikke ud til at være noget hængsel på kassen, så man kan altså ikke bare åbne et slags låg?

Så altså skal man skrue hele kassen fra hinanden hver gang eet eller andet skal tilsluttes eller testes? Det lyder ikke helt fornuftigt, så det må da være forkert, der må være en nemmere måde, men hvem kender den? Jeg havde forventet at der var et slags låg, men bare kunne vippe op.

Så til det famøse ophæng. Egentlig ser det ud som om det slet ikke passer til denne kasse, men til noget mindre (passer mere til en iPhone der ligger ned på siden, så man har den ved hånden, hm). Med mindre de har tænkt sig at den skal skues fast på kassen indefra (hvor der ikke er til at komme til :) og så selv banke siderne og bunden på metalbeslaget til at passe (igen en hammerløsning)? Igen ikke noget helt fornuftigt noget, altså kan det vist ikke passe, hvem kender den løsning?

Jeg har ikke rigtig lyst til at starte hele projected med evt. at beskadige styringskassen, så hellere lige spørge her, for der må være andre der har undret sig over dette og måske fundet løsningerne? Med mindre jeg bare er for sløv.

Ret underligt, at der er en fin 4-farvet manual (brugsanvisning) med, der er garantibevis osv., men ikke et ord om V7-kassen selv, måden at åbne den på eller beslaget til ophæng. Selve måden at åbne den på er jo ret så vigtig, både at hensyn til kommende tilslutninger af følere, VVB osv., men da også af sikkerhedsmæssige hensyn, burde man da ikke lige have advaret om strømmen?

Håber nogen, der også har undret sig lidt over dette har lidt ideer? Ellers må jeg selvsagt snakke med fabrikken, men dette er nemmere og sjovere og sikkert med bedre brugbare ideer, for måske skal vi her selv lave nogle smarte ting.

Undrer mig dog stadigvæk over at man med så dyr, sart styringskasse ikke har taget højde for hvordan den kan monteres osv.

Selvom dette ikke har noget med styringen at gøre, håber jeg alligevel I har lidt tanker.
Beslag & Box.jpg
Beslag.jpg
Bagside.jpg
V7 Boks.jpg
V7 box.jpg


dannidines

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af dannidines » 25 feb 2015 13:29

Ud med skruerne i siden, af med plastik dækslerne og skærmen/fronten er til at løfte af (Obs: Der er et fladkabel mellem front og print)

Beslaget skal føres ind i de riller som er bagpå styringens bagside, eller sagt omvendt, når beslaget er skruet i væggen, så pilles den ene plastikside af og styringen skubbes sidevejrs ind på baslaget.

Styringen er lukket af således støv/vand o.l. Ikke kan komme ind til elektronikken.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 25 feb 2015 13:34

Tak skal du have Dannidines, håbede bare der var en mere forbrugervenlig måde :). Men så vil jeg gå i krig med at skrue af (uden hammer). Bliver interessant at se om beslaget så passer. Dog dybt underligt de ikke lige lagger en 'Ikea' seddel med i pakken? Men OK, det kan jo klares.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 25 feb 2015 13:55

Dannidines: skulle lige se dit fyr gennem dit link:
Mit fyr: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... dannidines

Men kun dette kommer op:
Danniboy.jpg
Tænkte bare du gerne ville vide det:)

dannidines

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af dannidines » 25 feb 2015 14:04

Nå for pokker, prøv her:

http://stokercloud.dk/dev/dannidines_rtb.html

Edit: Tak BTW og hermed rettet


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 25 feb 2015 14:14

Ja, den er bedre, helt fint, så den snuppede jeg lige et 'grab' picture af (som screenshot) for nærmere study, når jeg kommer rigtigt i gang snarligt. Kan nok være interessant at sammenligne div tal. Lige nu er meget selvsagt sort snak, men det varer ikke så længe, så kommer jeg efter det. Nu skal jeg til rigtigt at studere selve styringen, så jeg er godt forberedt når kulden er væk og den nye installation kan komme i gang. Er dog startet med mange forbereddelser der ikke lige kræver at stoppe det gamle stokerfyr, som faktisk arter jeg pænt lige nu. Det fornemmer nok at dyrlægen står klar med en sprøjte :).

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 02 mar 2015 18:01

Hi Dannidines. Jeg kommer lige til at trække på din ekspertise til denne styringsboks. Jeg har åbnet den i siderne med de 4 skruer, som du angav. Det var dog lidt irriterende, at den første lille skrue i siden var sat så hårdt fast, så den knækkede og nu sidder halvdelen stadigvæk fast. Nå, det betyder nu mindre, der er jo stadigvæk 3 tilbage, så de skal nok holden kassen tæt.

Altså er den nu åbnet og jeg skal se at få den op at hænge ved hjælp at det medsendte beslag, formoder jeg. Men kan det bruges? Hvis kassen skal glide ind fra siden, er der kun een side der kan passe, da spænde-skruen i bunden på beslaget kun vil fungere i denne position. Men skal man kunne skubbe boksen ind på beslaget, så betyder det at man først fjerner yderligere to skruer indeni, kan det virkelig være meningen?

Men selvom jeg så fjerner disse to skruer, skubber boksen på plads fra siden og sikrer den i bunden med den skrue der sikker der, så kan de to metalholdere ikke passe i midten på toppen af ‘the printed board’? Så kunne jeg vel lade de to holdere glide ind under ‘the printed board’ og bare sidde løst imod plastic bagsiden af kassen? Men så ville kassen altså sidde løst og hvis den bare røres ganske let, så vil de to holdere komme i kontakt med bagsiden af ‘the printed board’ og alle de metal-samlinger der sidder ubeskyttet der og sikkert kortslutte noget? Der sidder en masse lodninger lige præcist der, hvor holderne vil glide ind. Det kan ikke være rigtigt.

Alternativet er vel: fjerne de to skruer inde i kassen, sætte den op på beslaget, men kun indtil de to holdere starter (udenfor kassen), stramme skruen i bunden, men så er det altså ene og alene den skrue i bunden som skal holde kassen på plads på væggen? Det kan ikke passe, det tør jeg i alt fald ikke at satse på.

Der må være noget jeg har overset her, det lyder mærkeligt at man skulle lave et beslag der ikke kan bruges. Hvad er det jeg ikke kan se?

Jeg håber der er en god logisk forklaring på hvordan dette beslag kan monteres.

Kan du klare dette her Dannidines? Eller andre rutinerede brugere.
Åben box.jpg

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af pille bruger » 02 mar 2015 18:08

Sæt beslaget ind i slidserne på styringen.
Der er en skrue i et beslag på hængslet.
Når skruen spændes, holdes styreboksen fast.

Ps. boksen behøver ikke åbnes for at spænde boksen fast på beslaget.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af Torpet » 02 mar 2015 18:13

Nej Pille bruger, den holder ikke, man kan ikke skubbe kassen ind, forsi de to skruer lukker af i begge ender og finger-holderne, kan ikke komme ind, se billederne.

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Ny V7 styringsboks, åbning og ophæng

Indlæg af nasty » 02 mar 2015 18:15

mene du vender beslaget forkert, skrugen mener jeg skal side i toppen
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas


Besvar