Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
norretoft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af norretoft » 25 feb 2015 16:55

Hvis jeg giver den flere piller ryger den jo bare længere ned i ydelse om dagen og da ligger den jo i forvejen på 30-40% den ender vel med den går i pausefyring så?


pendec

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af pendec » 25 feb 2015 17:27

Der må være en anden BioMax bruger som har lagt sine indstillinger, som du kan bruge som en reference, og se hvad der slår helt ved siden af.

Nu kan du jo kikke på vejret udenfor og vinden, der er ikke meget forskel i øjeblikket, og personligt, så ændrer min sig da ikke når jeg et par gange har kikket derud om natten og så set på den ved morgen/middag. Der er måske nogle procenter i modulering som ændres men ikke 30-40% til forskel.
Og vi har jo pt, kun forskelle på 3-5 grader fra dag til nat, det skulle vel ikke gøre 40% i mer-ydelse på din side.

Her går jeg ud fra du ingen elektronisk overvågning har, når jeg skriver resten herunder;
En teoretisk / manuel løsning er jo, at du bruger en aften på at kikke til styring hver 30. minut over de næste timer (f.eks en weekend), og håber du kan se hvornår præcis den begynder at skrue op og tabe pusten og køre 100% på hele tiden?
Har du et billigt video kamera med sdkort slot og et 32GB kort, så optag styrings skærm? så kan du jo spole hurtigt igennem optagelse og se hvornår det sker hvis du ikke kan se det på anden måde.
Har du børn, så forestil dig at fyret hyler hver halve time, og du bruger energi på at se til den og registre ydelse ofte 1 nat?
Mange muligheder, ikke alle er lige godt, og ønskelige at afprøve.

norretoft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af norretoft » 28 feb 2015 08:12

Hvad mener du med federe blanding? i dagtimerne ligger ydelsen jo helt nede på 30-40% så hvis jeg sætter den til at smide flere piller ind vil den jo bare gå endnu længere ned i ydelse i dagtimerne og tilsidst går den vel i pausefyring?

nemocharley

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af nemocharley » 28 feb 2015 08:33

kan luft i varmesystemet være på spil her?

norretoft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af norretoft » 28 feb 2015 08:37

Har luftet alle radiatorer ud, og der kom kun vand ud.


nemocharley

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af nemocharley » 28 feb 2015 08:40

ja okay - jeg ved at jeg konstant skulle være over det umiddelbart efter jeg fik lagt gulvvarme i stuen. Det var ligesom det lå i forsk. lommer. Tror næsten der gik en måned førend det var helt kommet til livs.

Du skulle prøve at tage nogle billeder af dit varmeanlæg, installation, system - og smide ind her - så kan det være vi kan få øje på noget.

calle

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af calle » 28 feb 2015 08:45

Hej norretoft

Hvis kedlen kommer op i temperatur, når du skruer op for pilletilførslen, så får den for lidt piller. Du må ikke indstille pillemængden efter om fyret har for lidt at se til. Hvis fyret overproducerer om dagen slukker det vel, hvis du slår pausefyring fra. Hvis ikke du har automatisk tænd og sluk, så må du leve med at den pausefyrer.

Venlig hilsen

norretoft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af norretoft » 28 feb 2015 08:57

Hej igen
Jeg vil ikke have at den pausefyrer da jeg har haft problemer med at den så kondenserer i slangen op til sneglen og så samler støvet sig og gør at pillerne ikke kan falde ned i brandkammeret. sker der noget ved at den ligger på 30-40 % i ydelsen om dagen?
Men det hele skyldes vel at det ikke er indstillet ordentligt for sidste år lå den på omkring 70-80% i ydelse om dagen og havdeingen problemer om natten, men de indstillinger har jeg selvfølgelig ikke fået skrevet ned :-(

Nighttrain
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 243
Tilmeldt: 23 jan 2015 01:56
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 114
Brændsel: Biopillen 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: ca 13
Årligt forbrug: ca 5,5 Ton
Geografisk sted: Spøttrup.
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 2 gange

Hvorfor kan mit fyr ikke følge med om natten?

Indlæg af Nighttrain » 28 feb 2015 17:33

Hejsa norretoft.

Du er velkommen til at ringe til mig.

Forstod at dit fyr er en Biomax 16. Jeg har kørt Pille test de sidste 3 uger med den 6 slags nu.
Og har været igennem mange indstilling både Nat og dag.

Mit fyr er Biomax 16. og har skrevet Alle indstillinger ned, indtil det spiller rigtig.

Du kan godt indstille om dagen og så den kører som den skal, men når det så bliver koldt til natten så er der ingen ting der passer
sammen mere.

Du får min E mail så kan vi udveksle tlf nr hvis det har din interesse.
Vi er jo her for at hjælpe hinanden.

Og alle de indstillinger orker jeg ikke at skrive om.
claus746@hotmail.com

Mvh Claus.


Besvar