Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 05 feb 2015 20:15

Og vi kan forvente yderlige rentesænkninger hvis presset mod kronen fortsætter (hvilket det samdsynligvis gør), de har meldt ud at de er villige til at gå langt for at holde kursen fast til euroen.


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Flemming DJ » 05 feb 2015 20:34

Meeen, presset på kronen er vel en fhv. kortsigtet affære i.f.t. løbetider for realkreditlån? Men, måske kan de fastforrentede obligationslån falde endnu mere, hvis udlandet er så vilde med danske papirer?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 05 feb 2015 20:39

jeg bed mærke i at man fra Nationalbankens side har udtrykt at man er klar til at modstå et langvarigt pres (men hvad det betyder i en verden hvor computere kan foretage 22 millioner aktiehandler på et sekund, ved jeg selvfølgelig ikke).

Hvis/når udenlandske investorer begynder at gå direkte efter realkreditinst. så bliver det jo spændende at se, hvad der så sker - og hvor hurtigt det sker.

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 26 feb 2015 21:42

hmm det lader til at der er kommet ro på, og vi foreløbigt er landet på rekordlave renter ml 0.5 og 2% alt efter hvor lang løbetid man vælger på et fastforrentet hus.

Regn lidt på det :) - https://www.rd.dk/da-dk/privat/koeb-bol ... egner.aspx

calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 26 feb 2015 21:55

nemocharley skrev:hmm det lader til at der er kommet ro på, og vi foreløbigt er landet på rekordlave renter ml 0.5 og 2% alt efter hvor lang løbetid man vælger på et fastforrentet hus.

Regn lidt på det :) - https://www.rd.dk/da-dk/privat/koeb-bol ... egner.aspx
Ja jeg beholder mit F1. Det synes ikke ligefrem i risikozonen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


pendec

Nye 2 procentlån

Indlæg af pendec » 26 feb 2015 21:57

calle skrev:
Ja jeg beholder mit F1. Det synes ikke ligefrem i risikozonen icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Helt enig, jeg lider dog af en dårlig RD hus vurdering (lolland), så jeg vil overveje at trække HOME ud og vurdere ejendommen ved salg, og se om RD's vurdering ikke kan skydes ned på de overbelånte kroner, som de mener jeg har i ejendommen og må betale højere bidrag pga.

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 27 feb 2015 08:10

jeg sad og regnede lidt efter - hvis jeg kan trække resten af billånet over i realkreditlånet så kan det måske godt svare sig at tage et 10års fastforrentet på 0.5% - må sku hellere lige kontakte banken.

calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 01 apr 2015 11:27

Første dag med min nye rente på 0,1 procent. Det føles sgu egentlig OK :great:

Det ser forøvrigt ud til, at det går den rigtige vej med boligmarkedet http://www.msn.com/da-dk/finans/nyheder ... id=UP97DHP

Venlig hilsen

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 01 apr 2015 11:45

Så er den næste boligboble sgu nok lige om hjørnet :)

Her i det Himmerlandske ser det ikke ud til at huspriserne er stigende, men de er heller ikke faldende - 9610 har en gennemsnitlig kvadratmeterpris på en tand over 5000dkr lige pt.

Vi er ved at få vurderet hus for at lave en omlægning, men jeg er meget i tvivl om at vores forbedringer og udvidelser kommer til at lønne sig - valuaren virkede ihvertfald ikke synderligt begejstret. Så vi venter med spænding på svar her efter påsken.

calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 01 apr 2015 12:33

nemocharley skrev:Så er den næste boligboble sgu nok lige om hjørnet :)

Her i det Himmerlandske ser det ikke ud til at huspriserne er stigende, men de er heller ikke faldende - 9610 har en gennemsnitlig kvadratmeterpris på en tand over 5000dkr lige pt.

Vi er ved at få vurderet hus for at lave en omlægning, men jeg er meget i tvivl om at vores forbedringer og udvidelser kommer til at lønne sig - valuaren virkede ihvertfald ikke synderligt begejstret. Så vi venter med spænding på svar her efter påsken.
Der er stor forskel på priserne. Jeg kan se, at Skørping er godt med. Det er nu også et fedt sted.

Jeg håber det bedste for jer, så i kan få realiseret jeres projekter.

Vi har lige investeret over 400.000 i badeværelse og bryggers, og de penge kan vi ikke holde hjemme, hvis vi sætter huset til salg. Skide osse værre med det. Det er ikke alt, der kan gøres op i penge. Vi har fået nogen rum, som vi er super glade for, og som vi virkelig trængte til at få renoveret.

Mvh


Besvar