Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Æbler

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Æbler

Indlæg af Landlyst » 23 feb 2015 13:59

Ja så kommer der da til at ske noget i lokaområdet her.... :shock: Og AU flytter deres sager fra Foulum.... Måske de genovervejer det.... icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Æbler

Indlæg af Lintz » 23 feb 2015 18:03

Landlyst skrev:Ja så kommer der da til at ske noget i lokaområdet her.... :shock: Og AU flytter deres sager fra Foulum.... Måske de genovervejer det.... icon_cheesygrin.gif
Åh - Så faldt ti-øren

Æbler = Appel :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Æbler

Indlæg af nemocharley » 23 feb 2015 18:25

og deres bygning skulle drives/varmes 100% af vedvarende energi hørte jeg i radioen?

dannidines

Æbler

Indlæg af dannidines » 23 feb 2015 18:39

Måske "kerne" kraft :) ;) :D

Mega fedt med sådan arbejdsplads i lokalområdet - misundelse.dk herfra

nemocharley

Æbler

Indlæg af nemocharley » 23 feb 2015 18:45

og overskudsvarmen fra det nye anlæg skal sendes ud i fjernvarmesystemet - så der ryger nok nogle stokere i svinget :)


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Æbler

Indlæg af Landlyst » 23 feb 2015 19:56

Lintz skrev:
Åh - Så faldt ti-øren

Æbler = Appel :great:
Hov linket kom ikke med.... :shock: http://viborg-folkeblad.dk/viborg/apple ... til-viborg
nemocharley skrev:og overskudsvarmen fra det nye anlæg skal sendes ud i fjernvarmesystemet - så der ryger nok nogle stokere i svinget :)
Ja den er jeg så ikke helt begejstret for... :roll: Meeen Tror ikke der kommer andet en en transmisions ledning forbi os.... Og så en den anden vej til Ørum.... :great:

Værre er det at naboens datter og kæreste købte hus før nytår og overtog i mandags... Den er en af dem som bliver indraget til det.... :| De vidste intet inden de skrev under... De har vidst det en månede nu... Men først i formiddags at det var en æbleplantage der kom.... Men mon ikke de nok skal få det godt solgt igen.... :great:

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Æbler

Indlæg af Carslen » 24 feb 2015 07:33

ja det er godt for hele DK at det kommer hertil.
Jeg kan dog have min tvivl. Ud fra hvad jeg læser i medierne kan jeg ikke i min vildeste fantasi få det antal arbejdspladser til at passe, andet end under opførelsen. Når det er i drift kræver et moderne driftcenter ikke meget mere end 10 mand, til vagter, en vicevært, lidt elektrikkere og kølefolk, der står klar hvis der sker noget. Der kommer så en tekniker forbi en gang i mellem og skifter defekte computere, men et driftcenter er mindre befolket end et kunstmuseum en onsdag nat. Men det kan jo være der er noget der ikke er kommet frem endnu.

og så er der jo lige det emne der hedder Skat, det er æblekassen mester i at undgå.

Håber jeg tager fejl.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

pendec

Æbler

Indlæg af pendec » 24 feb 2015 10:00

Carslen skrev:og så er der jo lige det emne der hedder Skat, det er æblekassen mester i at undgå.
Well, hvordan tjener en server penge hjem til dig? Æblet får jo primært lønninger, hardware og services som udgifter, og ikke en indtægt der laves i DK. Det data som behandles og Appstore salg der laves, bliver jo leveret over internet med forbindelse til en virksomhed der ikke ligger i DK, så selv indtægt på app's/Musik osv er jo ikke afregnet på trafik men på eksisterende virksomhed der sælger det.

Men måske kan du regne skatten ud på anden måde ;)

Carslen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 19 gange

Æbler

Indlæg af Carslen » 24 feb 2015 10:19

Det afhænger jo lidt af hvor i organisationen det kommer til at ligge og om du køber varer af det danske eller usa'ske æble. Jeg kender ikke noget til hvordan det hænger sammen. Det kommer i hvert fald ikke til at bidrage til den danske stat/Viborg kommunes kasse, med andet end de ansattes private skat.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html

pendec

Æbler

Indlæg af pendec » 24 feb 2015 10:23

Carslen skrev:Det afhænger jo lidt af hvor i organisationen det kommer til at ligge og om du køber varer af det danske eller usa'ske æble. Jeg kender ikke noget til hvordan det hænger sammen. Det kommer i hvert fald ikke til at bidrage til den danske stat/Viborg kommunes kasse, med andet end de ansattes private skat.
korrekt,
lønninger, folk i arbejde, vedligehold som ikke kan laves af polske medarbejdere, strøm og gud ved hvad andet det vil koste at drive det udover en McD i nærheden til de 300 folk (30 gør det nok ikke hvis du checker Google's datacentre).

Det skal nok blive godt!


Besvar