Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hollandsk Film

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Hollandsk Film

Indlæg af MichaelK » 29 mar 2008 17:56

Hej


Hvad mener I, skal jeg offentliggøre linket til den omdisskuterede film Fitna?

Filmen er i FLV format. Og kan bla. afspilles med VLC-Player. Størrelse 38 MB.

Jeg håber at denne film i høj grad vil åbne folks øjne for de ekstremiske grupper,
der findes i de muslimske lande. Der findes disse grupper på begge sider af det
skel, der er skabt af de 2 religioner. Vi har vores nynazistisk grupperinger, såvel
som de har deres terrorceller. Forskellen er den foragt for uskyldige menneskers
liv og levned, hvormed muslimske terrorister udføre deres handlinger. Nynazister
har det mest med bare at snakke om alt det de agter at gøre.

NB.:
Der optræder desværre en faktuel fejl i filmen. Morderen af den hollandske film-
instruktør, Muhammed B bliver interviewet, og i den forbindelse bringes et
forkert billede. Billedet er af en hollandsk rapper/musiker, og har intet med
Muhammed B at gøre.

Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af coctail » 29 mar 2008 23:10

Nej - den skal ikke offentligtgøres mere, end den er i forvejen.. En film som ødelægger mere end den gavner, da den giver et utroligt unuanceret billede, og skærere alle muslimer over en kamp.

Den bør ties ihjel, da den kun er ude på at sætte alle muslimer i en og samme bås, nemlig at de alle er ekstremister, hvilket er fuldstændigt løgn!.

Det svarer til at du laver en film om kristendommen, hvor du viser billeder fra de mest fanatiske kristne, blandet med citater fra Det Gamle Testamente ("øje for øje, tand for tand" etc.)
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af Ulrik » 30 mar 2008 01:10

Jeg kender ikke så meget til omtalte film.
Men jeg bryder mig ikke så meget om de provokationer af de forskellige religioner.
De skader for meget og eneste argument for at lave dem er, at det er man i sin gode ret til.

Muhammed tegninger eller film, hvorfor dog lave den ballade.
MvH Ulrik©

PeterBH
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 21 aug 2007 20:04
Areal: 135
Brændsel: Olie
Dagligt forbrug: 10-12 l
Geografisk sted: Nordfalster

Re: Hollandsk Film

Indlæg af PeterBH » 30 mar 2008 06:01

Jeg er helt enig i ovenstående betragtninger.

Den film virker desværre ikke til at være lavet med oplysning og underholdning som formål, desværre virker den mere som en provokation, at han ligefrem tillader sig at sammenligne sig selv og sin film med Jyllands Posten og tegningerne, ja det er efter min mening en provokation i sig selv, for der er stor forskel på de to ting.

Jeg mener ikke den film er et link værdig, den grænser sig til en hån mod en ellers ukrænkelige ytringsfrihed.
Peter
Jeg er sikker på at sorte fingre er en OL disciplin skat....

mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: Hollandsk Film

Indlæg af mr.mcp » 30 mar 2008 09:31

coctail skrev:Nej - den skal ikke offentligtgøres mere, end den er i forvejen.. En film som ødelægger mere end den gavner, da den giver et utroligt unuanceret billede, og skærere alle muslimer over en kamp.

Den bør ties ihjel, da den kun er ude på at sætte alle muslimer i en og samme bås, nemlig at de alle er ekstremister, hvilket er fuldstændigt løgn!.

Det svarer til at du laver en film om kristendommen, hvor du viser billeder fra de mest fanatiske kristne, blandet med citater fra Det Gamle Testamente ("øje for øje, tand for tand" etc.)
Kan ikke være mere enig, i den udtalelse.


Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Hollandsk Film

Indlæg af BFE » 30 mar 2008 09:37

Den korte version: Kan vi skåne vores pille forum for politik, vil jeg blive glad :)
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af Ulrik » 30 mar 2008 10:10

BFE skrev:Den korte version: Kan vi skåne vores pille forum for politik, vil jeg blive glad :)
Jo, for pokker. Politik er en del af hverdagen :)
Det skal der også være plads til at diskutere.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af MichaelK » 30 mar 2008 10:39

Er der noget af jer, der har set filmen?

Filmen er ikke med skuespillere. Den er stykket sammen af små klip fra div. nyhedsudsendelser.
D.v.s. at den ikke er fiktiv, men derimod viser noget, der er foregået i virkeligheden.

Samtidig er der vist vers fra koranen, som beskriver enhver muslims pligt til, at fremføre islam
som den eneste rigtige religion. Og desuden bekæmpe enhver anden religion med gennem væb-
net kamp, samt bekæmpe enhver kritik af deres religion på samme vis.
Det eneste kritikpunkt jeg har i den forbindelse er, om versene er oversat korrekt? Det har kun
folk, der kan læse arabisk, en mulighed for at afgøre. Det kan jeg ikke!

Problemet er ikke de muslimer, der fortolker islam i en mere moderat version. Og det gør langt
de fleste, eller de giver de i hvert fald udtryk for? Det er Tyrkiet er udmærket eksempel på.
Men hvad nu hvis et regeringsskifte i Tyrkiet fremtvinger en ændring i den sekulære opdeling
af stat og religion i dette land? Bliver Tyrkiet optaget i EU, og den ændring sker, hvad så?

Men hvad med andre muslimske lande? I Sudan ville man dræbe en engelske skolelære, fordi hun
lod sine elever, efter en afstemning blandt de samme elever, kalde en tøjbamse for Muhammed!
I Iran hænger man homoseksuelle, og stener kvinder til døde, der har begået eksempelvis utroskab.
Et land, der i nær fremtid, må formodes at kunne fremstille atomvåben. Og har erklæret at Israel
skal udslettes fra verdenskortet, bare fordi de er jøder! I Saudi Arabien skulle en kvinde stenes
til døde fordi hun var blevet voldtaget af flere mænd, og derfor havde haft sexuelt samkvem med
fremmede mænd uden for ægteskab.
Og sådan kan man blive ved med at give eksempler på en, efter vores overbevisning, utrolig
voldlig og menneskefjendsk adfærd. Dette gælder især lande, der har gennemført sharialovgivning
som eneste og sande lov. Men også i muslimske lande med en mere moderat lovgivning, foregår
disse ting. Ikke med landets regerings velsignelse, men dog finder disse ting alligevel sted der.

Så er der forskellige versioner/fortolkninger af Islam, Eksempelvis fortolker Sunnier og Shiaer i
mellemøsten ikke koranen ens. Resultatet er væbnet kamp mellem de to grupper. Da de hver især
mener, at netop deres fortolkning af Islam er den eneste rigtige. Den problematik kan sagtens
overføres til forskellen mellem muslimske og ikke muslimske lande.

Mange muslimske fanatikere går ind for at udbrede Islam til resten af verden. Gennem øget
indvandring fra disse lande, begynder man nu at se resultaterne.
Nogle skoler med et stort antal muslimske elever, holder lukket på muslimske helligdage. I Århus
blev der fremsat forslag om, at vejnavne i Gellerup Parken, skulle skrives på både dansk og
arabisk. Det blev heldigvis ikke til noget. Men alene det, at forslaget overhovedet blev fremsat,
viser noget om det pres der fremføres fra muslimske polittikere.
I Holland fjernede en bank sparegrisen for ikke at støde muslimske kunder. Og sådan kan der gives
andre eksempler på, hvordan man udviser eftergivenhed over for disse mennesker.

Muhammed må ikke kritiseres, eller tegnes. Kurt Vestergårds tegning af Muhammed med en bombe
i turbanen, var måske lige grov nok. Men hvad med de andre tegninger? De var da mere moderate
i deres fremtoning. Trods det, blev de alligevel lagt for had i den muslimske verden.

Det med at forholde sig kritisk til mange forskellige ting, herunder religion, ligger dybt forankret i
vores vestlige levevis. I den europæiske middelalder, var kirkens fortolkning af verden styret af
bibelens ord og skrifter. Enhver der forbrød sig mod kirkens version af verden, blev bandlyst, eller
endda brændt på bålet. Dette skete her i Europa for bare 300 - 400 år siden. I dag ryster vi bare
på hovedet af den naivitet, der kom til udtryk i den periode.
Kan man så ikke, på den baggrund påstå, at muslimske lande på mange måder, er et billede på
den samme udvikling? Bare med den væsentlige forskel, at det foregår i dag, og ikke for 300 -
400 år siden.
Udviklingen i Europa i middelalderen blev vendt, da folk gennem øget skolegang og en generel
forbedring af deres levevilkår, blev i stand til at læse og dermed i stand til selv, at kunne forholde
sig til kirkens udlægning af bibelen. Det har betydet at vi i dag ikke længere anser religiøse skrifter
for den enste og sande lære. Ikke mange i den vestlige verden tror for alvor på at Gud skabte
verden på 7 dage, og derefter skabte mennesket. Eksempelvis er det i dag almideligt anerkendt,
at vi nedstammer fra aberne, og jorden ikke er universes centrum.

Tænk bare på hvad vi måtte være gået igennem, hvis Bibelen havde beholdt den status, som Koranen
for visse muslimer har i dag?

Vi ved også, at manglene uddannelse, er et middel til at fastholde folk i en tilstand af uvidenhed
og trældom. Mange religiøse og statslige institutioner i mellemøsten, ville miste sin magt og vel-
stand, hvis folk i disse lande fik adgang til skolegang og uddannelse. Noget de selvfølgelig vil
bekæmpe med alle midler.
Et af disse midler er at skabe et billede af en ydre fjende, der truer deres eksistens og levevis.
Det er netop hvad der sker mange steder i den muslimske verden. Et billede der repræsenteres
af den vestlige verden, og i særdeleshed USA, Israel, og Europa. På den måde kan man fastholde
sin magt ved at flytte fokus fra interne problemstillinger, til at skabe et sammenhold mod en ydre
fjende, der i den sidste ende er med til netop at fastholde deres magt.

Mange vestlige lande ser det som deres pligt, at hjælpe befolkningerne i disse, på mange måder,
underudviklede lande. Det er min overbevisning, at vi kun kan skabe fremgang og velstand for
menneskeheden generelt, ved at fjerne elementer i vores verden, der skaber splid og strid.

Vi, i den vestlige verden, har skabt en tradition for at argumentere for en bedre udvikling gennem
skrift og tale. Det har dog, desværre, vist sig at man ikke i alle tilfælde, kan bekæmpe disse
udviklingshæmmende elementer gennem saglige og mundtlige argumenter. Derfor har det, i nogle
sitiuationer, været nødvendigt at gribe til militær magtanvendelse.

Konklusionen på denne lange smøre må være, at enhver påstand, såvel skriftlig som mundtlige,
herunder religiøse, politiske, og videnskabelige, må være i stand til at håndtere kritiske ytringer
uden at skulle gribe til vold og trusler.
I en perfekt verden vil dette kunne lade sig gøre. Virkeligheden er en anden, og det må vi forholde
os til.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

levi

Re: Hollandsk Film

Indlæg af levi » 30 mar 2008 12:18

Jeg vil meget gerne se filmen :0)

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Hollandsk Film

Indlæg af Claus Birth » 30 mar 2008 12:40

Jeg har ikke set filmen, kun et klip på tv.
Ønsker jeg at se den, er et forum for biobrænddel måske ikke det rigtige sted at søge.
Her er det vel mere på sin plads at diskutere stoker -spørgsmål end religiøse overbevisninger eller medieetik.

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.


Besvar