Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
pendec

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af pendec » 23 feb 2015 21:25

Nu er det ikke en kopi tråd det her,
men hvorledes Lintz har formået at skabe interesse i emner fra fortiden, så må en spille tråd, fra den lokale grillbar (80rne?) også kunne bringe nogle gode titler på banen som har været ens lille hobby og senere måske blevet ens levevej.

Jeg har selv kikket på titler som
GalagaBilledeGhost'n'GoblinsBillede
DecathlonBillede

Det blev hurtigt et hit, og flaskepant blev hyppigt samlet på lokale stadions, og aviserne blev omdelt hvor muligt (søndagsavisen inkl.).

At interessen så senere udviklede sig til at man selv sad og programmerede spil på Amiga og at det for en tid var ens levebrød, er for nogle jo en helt anden verden som bringer en rundt i europa (helt gratis) ;)

Nu finder du jo stadig disse titler, i form af MAME, og jeg har da en lille tablet siddende i en arcade game controller
Billede
som jeg finder frem engang imellem ;)

Og i god [tag]Lintz[/tag] tradition, håber jeg i tager godt imod hans påfund, som jeg laver min variant af.
Den næste kan jo være at genopfriske gamle kærester (biler) (billeder?) :twisted:


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af Lintz » 23 feb 2015 21:48

Hva´fa´en - Går du mig i bedene -[tag]Pendec[/tag] Der er kun en belønning for det, og det er..... ChainGun.gif


- Godt ord igen, fint at lave éen om spil også.

Er bare lidt på bar bund der. Havde ingen computer da jeg var ung - Det må ha´været omkring Commadore 64 tiden.
Og kom kun lidt i spillehallerne, men kan da huske racerspillet hvor man skulle styre mellem nogle lysende punkter og det lille rumskib ned i bunden af skærmen som pløkkede alt det som kom kravlende på tværs og ned af skærmen

- og - nå ja. det var vist en hitter ved mig. Et rumskib som kunne flyves i alle retninger og når man skød på en "komet" delte den sig - og så delte den sig igen og igen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af pendec » 23 feb 2015 21:58

Lintz skrev:Er bare lidt på bar bund der. Havde ingen computer da jeg var ung - Det må ha´været omkring Commadore 64 tiden.
ZX81 og Lambda 8300 var nogen af mine første og så blev der øvet lidt der i programmering, og computer&videogames havde en del titler med som man kunne afprøve på spectrum/zx81 maskiner ;) men jo, CBM64 var der kort efter , den fik jeg dog aldrig lavet noget på, udover et par cracks ;)

du mener nok denne(Asterioids), var en af de første på grillen og jo, den prøvede jeg men havde ikke så meget cash på det tidspunkt ;(
Billede

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af abn » 23 feb 2015 22:01

Bubble bobble og Giana Sisters. Dem har jeg brugt mange timer på da jeg havde commadore 64
Mvh Anders

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af Landlyst » 23 feb 2015 22:24

Lintz skrev:Hva´fa´en - Går du mig i bedene -[tag]Pendec[/tag] Der er kun en belønning for det, og det er..... ChainGun.gif


- Godt ord igen, fint at lave éen om spil også.

Er bare lidt på bar bund der. Havde ingen computer da jeg var ung - Det må ha´været omkring Commadore 64 tiden.
Og kom kun lidt i spillehallerne, men kan da huske racerspillet hvor man skulle styre mellem nogle lysende punkter og det lille rumskib ned i bunden af skærmen som pløkkede alt det som kom kravlende på tværs og ned af skærmen

- og - nå ja. det var vist en hitter ved mig. Et rumskib som kunne flyves i alle retninger og når man skød på en "komet" delte den sig - og så delte den sig igen og igen.
Ups :oops: så er jeg også gammel....

Havde heller ikke nogen computer da jeg var ung... Fik faktisk først computer for mindre end 12 år siden :shock: Kan huske der var 2 (TO) i byen som havde en... Den ene en comodore med bånd og den anden var virkeligt oppe på beatet og havde en amiga 500 med diskettedrev... :great:

Og så sidder min knægt og spiller Ipad og skriver på smartphone.... icon_cheesygrin.gif Han forstår virkeligt ikke at vi ikke havde sådan noget da vi var børn.... Og kun EN tv kanal.... :roll:


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af MichaelK » 23 feb 2015 22:46

Har aldrig haft muligheden for comodore 64, eller Amiga500. Det var der ikke råd til.

Da jeg fyldte 19 år, og skulle begynde at studere mere seriøst, lånte jeg penge i banken.
Købte min første computer i Bilka i 1989, for 16.000,- En Philips 8088 på 4,77 MHz, dog
kunne den, med turboknappen trykket ind, kører med den svimlende hastighed af 8 MHZ..
En CGA skærm med 4 farver, var den mulighed for grafik der kunne vises på den.

Spilmulighederne var begrænsede, men umiddelbart husker jeg Testdrive II - The Duel
I https://www.youtube.com/watch?v=n-gniuNbMS0&app=desktop

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af Flammen » 23 feb 2015 23:18

mange af os har nok kørt spillet "outrun" på den lokale grillbar eller på C64

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af MichaelK » 23 feb 2015 23:27

Jeg havde Outrun til PC. Dog først efter at have opgraderet mit CGA grafikkort, til
den mere "moderne" EGA med 16 farver. Pris for grafikkort, skærm og ny DOS 6.500,-.

Med EGA blev det jo mere interessant at spille, så især adventurespil tog meget af
min tid. Her tænker jeg specielt på Larry Laffer serien, Kingsquest, og Spacequest.

Spacequest serien er min All-time favorit.
http://www.giantbomb.com/space-quest-ii ... 3030-2228/

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af Flammen » 23 feb 2015 23:39

selv efter de 30 års demens, kan jeg stadig nynne melodien fra outrun.

jeg husker nu også pacman på den gamle C-VIC 20

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Der var engang - Hvor det var godt !!! SPIL!

Indlæg af thy » 24 feb 2015 00:28

pendec skrev:Nu er det ikke en kopi tråd det her,
men hvorledes Lintz har formået at skabe interesse i emner fra fortiden, så må en spille tråd, fra den lokale grillbar (80rne?) også kunne bringe nogle gode titler på banen som har været ens lille hobby og senere måske blevet ens levevej.

Jeg har selv kikket på titler som
GalagaBilledeGhost'n'GoblinsBillede
DecathlonBillede

Det blev hurtigt et hit, og flaskepant blev hyppigt samlet på lokale stadions, og aviserne blev omdelt hvor muligt (søndagsavisen inkl.).

At interessen så senere udviklede sig til at man selv sad og programmerede spil på Amiga og at det for en tid var ens levebrød, er for nogle jo en helt anden verden som bringer en rundt i europa (helt gratis) ;)

Nu finder du jo stadig disse titler, i form af MAME, og jeg har da en lille tablet siddende i en arcade game controller
Billede
som jeg finder frem engang imellem ;)

Og i god [tag]Lintz[/tag] tradition, håber jeg i tager godt imod hans påfund, som jeg laver min variant af.
Den næste kan jo være at genopfriske gamle kærester (biler) (billeder?) :twisted:
har stadig c64 ligende..

spiller indimellem nogle af mame spillene

husker i wonderboy
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar