Forfremmelse.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Forfremmelse.

Indlæg af vinther2 »

Emnet var forfremmelse,- er det ikke rigtigt?

Jeg er fra Lolland, men hvor ville jeg ønske at jeg boede over ved jer i det jyske.
Nu er jeg desværre for gammel til at flytte.
I jyder har en anden og mere rolig måde at klare dagen og vejen på. Der hvor en fra "djævleøen" praler, der er I rolige,- og måske underdriver I lidt,- alle tiders karaktertag,- for så måske efterfølgende at lægge de RIGTIGE kort på bordet. Sådan skal det gøres.

Var engang kæreste med en pige fra Støvring, ikke det fra Ålborg, men det som ligger ved Randers. Måske I kender det. Men jeg var for vag til at flytte på det tidspunkt,-- var kun 23 år.

Bare en lille fodnote her fra omegnen af Maribo.

nemocharley

Forfremmelse.

Indlæg af nemocharley »

Og forfatteren Bent Vinn Nielsen som oprindeligt er fra Thy bor nu på Falster og nyder at folk ikke er helt så tavse :)

Der er stor forskel på de jydske landsdele hvad mentalitet angår, også byerne. Uldjyder, Kronjyder, Himmerlændinge, Thyboere, Østjyder, Århusianere, Aalborgensere osv osv - de vil hurtigt kunne finde noget at skændes om :)
calle

Forfremmelse.

Indlæg af calle »

nemocharley skrev:Og forfatteren Bent Vinn Nielsen som oprindeligt er fra Thy bor nu på Falster og nyder at folk ikke er helt så tavse :)

Der er stor forskel på de jydske landsdele hvad mentalitet angår, også byerne. Uldjyder, Kronjyder, Himmerlændinge, Thyboere, Østjyder, Århusianere, Aalborgensere osv osv - de vil hurtigt kunne finde noget at skændes om :)
Fuldstændig rigtigt. Der er langt fra Løgstør bredning til Mariager fjord, men der er nok endnu længere fra Hals til Egense :wink:

Venlig hilsen
nemocharley

Forfremmelse.

Indlæg af nemocharley »

Det er så sandt som det er sagt :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Forfremmelse.

Indlæg af Lintz »

calle skrev:
Fuldstændig rigtigt. Der er langt fra Løgstør bredning til Mariager fjord, men der er nok endnu længere fra Hals til Egense :wink:

Venlig hilsen

:great: :great: :great: :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Forfremmelse.

Indlæg af vinther2 »

Tak for efterfølgende indlæg.

Om man bor nord syd øst eller vest i Jylland,- kan måske have indflydelse på den enkelte,- og den enkeltes temperament. Men trods det, så er der væsentlig forskel end hvis man bor på Sjælland,- og ikke mindst i hjertet af København.

Så,. nemocharley,- vil du være så venlig at uddybe det nærmere. For jeg håber ikke at du mener at nogen jyder er bedre end andre, uanset hvor de bor. Og hvis du mener det,- så giv dem venligst en skala fra 1- 10.

Ha`en god aften.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Forfremmelse.

Indlæg af Lintz »

vinther2 skrev:Emnet var forfremmelse,- er det ikke rigtigt?

Jeg er fra Lolland, men hvor ville jeg ønske at jeg boede over ved jer i det jyske.
Nu er jeg desværre for gammel til at flytte.
I jyder har en anden og mere rolig måde at klare dagen og vejen på. Der hvor en fra "djævleøen" praler, der er I rolige,- og måske underdriver I lidt,- alle tiders karaktertag,- for så måske efterfølgende at lægge de RIGTIGE kort på bordet. Sådan skal det gøres.

Var engang kæreste med en pige fra Støvring, ikke det fra Ålborg, men det som ligger ved Randers. Måske I kender det. Men jeg var for vag til at flytte på det tidspunkt,-- var kun 23 år.

Bare en lille fodnote her fra omegnen af Maribo.
Du er godt klar over at du lige er rykket fra Stoker V til Stoker VI ved dette indlæg - Ikke icon_cheesygrin.gif :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nemocharley

Forfremmelse.

Indlæg af nemocharley »

vinther2 skrev:Tak for efterfølgende indlæg.

Om man bor nord syd øst eller vest i Jylland,- kan måske have indflydelse på den enkelte,- og den enkeltes temperament. Men trods det, så er der væsentlig forskel end hvis man bor på Sjælland,- og ikke mindst i hjertet af København.

Så,. nemocharley,- vil du være så venlig at uddybe det nærmere. For jeg håber ikke at du mener at nogen jyder er bedre end andre, uanset hvor de bor. Og hvis du mener det,- så giv dem venligst en skala fra 1- 10.

Ha`en god aften.
? :?

Alle Jyder er lige slemme må svaret vist være herfra. Og jeg har det fint med de fleste også folk fra København og Sjælland, hvor en stor del af min familie bor.

God aften til dig også vinther2.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Forfremmelse.

Indlæg af Lintz »

nemocharley skrev:Jeg er jo selv tilflytter fra det østjyske, så kender ikke det så godt som en der er vokset op på egnen - men har da til sinds at blive boende :)
Så vidt jeg lige er orinteret så er Calle-dreng fra Aalborg (Vejgård). Gift med en sønderjyde. Bor i KBH. Har en forkærlighed for engelske biler og italienske motorcykler - SÅ er man squ da ude på et sidespor icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Forfremmelse.

Indlæg af calle »

vinther2 skrev:Tak for efterfølgende indlæg.

Om man bor nord syd øst eller vest i Jylland,- kan måske have indflydelse på den enkelte,- og den enkeltes temperament. Men trods det, så er der væsentlig forskel end hvis man bor på Sjælland,- og ikke mindst i hjertet af København.

Så,. nemocharley,- vil du være så venlig at uddybe det nærmere. For jeg håber ikke at du mener at nogen jyder er bedre end andre, uanset hvor de bor. Og hvis du mener det,- så giv dem venligst en skala fra 1- 10.

Ha`en god aften.
Jeg mener, at dem der bor nordenfjords, de så vidt muligt bør holde sig deroppe. Der skal en prop i tunnelen og minering samt snigskytter på Limfjordsbroen. Når Nørresundby skal have klø på Aalborg stadion, så skal Nørresundbys spillere og fans have visum icon_cheesygrin.gif

Da jeg var dreng og kørte i bil med den gamle, så sagde han altid, at dem der havde nummerplader der begyndte med UP (Nørresundby), dem skulle man køre i store buer uden om, for de kunne ikke køre bil :shock:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif

Besvar