Nu er jeg tilbage på stedet. Jeg har en CMI nu så jeg har adgang udefra, men nok kan CMI meget, den kan dog ikke montere kabler mm!
Der sidder pt 1 flow sensor (adresse 1) og to tryk sensorer på systemet (adresse 2 og 5).
I dag prøvede jeg igen, og det virkede ikke. Så pillede jeg all tre eksterne PT1000 af ovenstående måler, og monterede dem direkte op UVR 1611 indgangene (altså IKKE via bussen), da jeg skulle bruge dem til noget andet.
Og pludselig så jeg at den ene af de tre enheder (#2, en af tryksensorerne), var vakt til live:
Dog giver det ikke mening: Der er 2.8 bar på systemet men den angiver 0.0. Der var ca 25-30 grader da jeg tog det screen shot, men den angiver -4.1 C. Og her noget efter hvor jeg prøvede igen, viser den præcist det samme.
Sådan her har jeg sat det op:
Sådan har jeg forstået det mht at konfigurere udgang 14 til Databus, og sætte den til "Ja".
Et lille fremskridt, trods forkerte værdier er det dog første gang den viser noget overhovedet ...
UVR 1611 og DL bus problemer
-
- Stoker IV
- 14
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
- Areal: 140
- Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
- Fremviser gerne i postnummer: 3400
- Geografisk sted: Hillerød - Schweitz - Hongkong
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 14 gange
- Kontakt:
UVR 1611 og DL bus problemer
Jeg har været hos "Varmt Vand fra Solen", og vi prøvede både min egen sensor, samt en helt ny fra pakken. Satte Niels' UVR1611 op med DL bus, et relativt kort kabel, og kunne på ikke noget tidspunkt få fat på DL bussen.
Med min sensor svingede spændingen på DL bussen mellem ca 2.6 og 3.6 volt, mens den med den nye sensor svingede mellem ca 7 og 12 volt (så vidt jeg husker, deromkring).
Jeg afventer en afklaring mellem VVFS og TA i Østrig, og vender tilbage når det virker.
Indtil videre, tak for hjælpen
Med min sensor svingede spændingen på DL bussen mellem ca 2.6 og 3.6 volt, mens den med den nye sensor svingede mellem ca 7 og 12 volt (så vidt jeg husker, deromkring).
Jeg afventer en afklaring mellem VVFS og TA i Østrig, og vender tilbage når det virker.
Indtil videre, tak for hjælpen
- JFinderup
- Stoker XIV
- 11
- Indlæg: 994
- Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
- Mit fyr: Atmos D14P & A25
- Areal: 146 + 94 kælder Opv.
- Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 3100
- Dagligt forbrug: 12
- Årligt forbrug: 7,5 ton
- Geografisk sted: Hornbæk
- Har takket: 58 gange
- Blevet takket: 39 gange
UVR 1611 og DL bus problemer
Det virker mærkeligt at de to sensorer har forskelligt spændings områder. Den logiske forklaring er at den ene defekt, eller det ikke er samme typer.
Hilsen Finderup
Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank
-
- Stoker IV
- 14
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
- Areal: 140
- Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
- Fremviser gerne i postnummer: 3400
- Geografisk sted: Hillerød - Schweitz - Hongkong
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 14 gange
- Kontakt:
UVR 1611 og DL bus problemer
Ja, det burde være det samme. Det er ny og gammel model (forskellige underleverandører til TA), men uanset hvad, så kunne vi ikke få nogen af dem til at virke.JFinderup skrev:Det virker mærkeligt at de to sensorer har forskelligt spændings områder. Den logiske forklaring er at den ene defekt, eller det ikke er samme typer.
Er der mon nogen i Københavnsområdet/Nordsjælland som har en UVR1611 hvor DL bussen er aktiveret? Jeg ville mægtig gerne se det virke ...
-
- Stoker VI
- 13
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
- Mit fyr: KSM 275/13
- Areal: 180
- Brændsel: piller/korn
- Fremviser gerne i postnummer: 4450
- Årligt forbrug: 6t
- Geografisk sted: 4450 Jyderup
- Har takket: 21 gange
- Blevet takket: 11 gange
UVR 1611 og DL bus problemer
Jeg har som tidligere nævnt den kombinerede flow og temperatur måler på DL bussen. Bor ved Jyderup mellem Holbæk og Kalundborg
-
- Stoker IV
- 14
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
- Areal: 140
- Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
- Fremviser gerne i postnummer: 3400
- Geografisk sted: Hillerød - Schweitz - Hongkong
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 14 gange
- Kontakt:
UVR 1611 og DL bus problemer
Meget gerne!pll skrev:Jeg har som tidligere nævnt den kombinerede flow og temperatur måler på DL bussen. Bor ved Jyderup mellem Holbæk og Kalundborg
Jeg sender lige en PM
-
- Stoker IV
- 14
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
- Areal: 140
- Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
- Fremviser gerne i postnummer: 3400
- Geografisk sted: Hillerød - Schweitz - Hongkong
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 14 gange
- Kontakt:
UVR 1611 og DL bus problemer
Endelig virker det!
Jeg har sat en af tryksensorerne på den anden UVR, en UVR1611E-NP ... og nu kører det. Puha.
Mere senere, og tak for hjælpen.
pll, jeg kommer nok ikke forbi alligevel så, ikke i denne omgang - men tak for tilbuddet
Jeg har sat en af tryksensorerne på den anden UVR, en UVR1611E-NP ... og nu kører det. Puha.
Mere senere, og tak for hjælpen.
pll, jeg kommer nok ikke forbi alligevel så, ikke i denne omgang - men tak for tilbuddet
-
- Stoker IV
- 14
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
- Areal: 140
- Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
- Fremviser gerne i postnummer: 3400
- Geografisk sted: Hillerød - Schweitz - Hongkong
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 14 gange
- Kontakt:
UVR 1611 og DL bus problemer
Det er kun tryksensorerne der kører - har stadig ikke fået flow-måleren til at virke. Det er den gamle model - der er måske en grund til at TA overgik til en anden leverandør?