Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
norretoft
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af norretoft »

Hej

Jeg har nu fået mit fyr til at køre ordentligt igen, tror jeg.

Jeg har fundet en indstilling hvor den ligger på omkring 70% i ydelse med brændsel på 1.5 og sneglemax på 18% og rt på omkring de 100 grader

Problemet er når vi f.eks har været i bad eller luftet ud i 5-10 minutter og kedeltemperaturen er faldet ned på 45 grader, så tager fyret ca 6-8 timer om at komme op på 65 grader igen og den ligger og kører 100% i ydelse. skruer jeg højere op i brændsel tilførsel så varmer den det selvfølgelig også hurtigere op igen men så ligger ydelsen helt ned på 30-40% når kedeltemperaturen er nået og rt på 70 grader ca.

Skal jeg bare vænne mig til at fyret er så længe om at nå den ønskede temperatur efter vi har luftet ud? eller er det min indstilling der ikke er helt okay?

Mvh. Brian

nemocharley

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af nemocharley »

Hvor stor er kedlen, hvor stort er huset?

Jeg går fra 58 til 73 celsius på ca en time (alt efter om der vaskes op, bades etc.) og varmer i en vandtank - 12kw ydelse (ingen modulation) til 8kw hus
norretoft
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af norretoft »

Vi har en 125liters varmtvandsbeholder og et hus på 180m2
uffev
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 97
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: himmerland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af uffev »

norretoft skrev:Hej

Jeg har nu fået mit fyr til at køre ordentligt igen, tror jeg.

Jeg har fundet en indstilling hvor den ligger på omkring 70% i ydelse med brændsel på 1.5 og sneglemax på 18% og rt på omkring de 100 grader

Problemet er når vi f.eks har været i bad eller luftet ud i 5-10 minutter og kedeltemperaturen er faldet ned på 45 grader, så tager fyret ca 6-8 timer om at komme op på 65 grader igen og den ligger og kører 100% i ydelse. skruer jeg højere op i brændsel tilførsel så varmer den det selvfølgelig også hurtigere op igen men så ligger ydelsen helt ned på 30-40% når kedeltemperaturen er nået og rt på 70 grader ca.

Skal jeg bare vænne mig til at fyret er så længe om at nå den ønskede temperatur efter vi har luftet ud? eller er det min indstilling der ikke er helt okay?

Mvh. Brian
hvad er brændsel sat til ved den nederste indstilling du har skrevet
kunne jo være du skulle justerer den lidt op i brændsel så den køre med 50-60 % ved normal drift

men hvad sker der ved at den køre med de 30-40 ved normal drift ( ved godt at manual sir den skal køre med 70-80 % ved normal drift)
16 kw OPOP BS20. nu med komp. rens :great: :great:

http://stokercloud.dk/dev/showmain.php? ... nshjem1912#
norretoft
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 feb 2015 17:05

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af norretoft »

Hej igen

Ved ikke om der sker noget ved at køre med en drift på 30-40 % har bare læst flere steder at den gerne skulle ligge på 70-80% men det er vel også for at undgå den lave røgtemperatur så det ikke giver kondens i skorstenen, men imorges da jeg kom ud til fyret lå kt kun på 58 grader og kørte med 100% i ydelse så da har den jo ikke kunnet følge med selvom den lå mellem 70-80% igår så må bare sørge for at den ligger længere nede i ydelse så den har noget at tage af når det bliver koldt.
mener brændsel var sat til 1.7 når den lå mellem 30-40% i ydelse

nemocharley

Hvor længe er jeres om at komme op i temperaturen?

Indlæg af nemocharley »

hvis det er en 10kw til 180m2 alm isoleret alm forbrug, så burde den vel kunne følge med?

Besvar