Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sneglen vil ikke køre rundt

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
rfj2000dk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23 nov 2014 16:16
Mit fyr: Dantrim mb solo
Areal: 156
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4100

Sneglen vil ikke køre rundt

Indlæg af rfj2000dk » 15 feb 2015 11:38

Hej
Jeg har problemer med mit fyr.
Når jeg starter det op og når det når ca.40c kan sneglen ikke rigtigt komme igang. Nogle gange køre det normalt piller ind, men for det meste kan den ikke komme igang. Hvis jeg så tænder og slukker igen og igen, så kommer den en gang i mellem. Jeg kan høre den klikker oppe i styrringen, men motoren sidder fast.
Er der nogle der har et bud på hvad det kan være, skal man evt. rense inde ved sneglen?
Jeg håber der er en der kan hjælpe.
Mvh. René


Rune Forchhammer
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 jan 2015 22:22
Mit fyr: Baxi Multiheat 2.5
Areal: 500m2
Brændsel: 8mm Piller
Fremviser gerne i postnummer: 1440
Geografisk sted: KBH.K

Sneglen vil ikke køre rundt

Indlæg af Rune Forchhammer » 09 mar 2015 01:09

rfj2000dk skrev:Hej
Jeg har problemer med mit fyr.
Når jeg starter det op og når det når ca.40c kan sneglen ikke rigtigt komme igang. Nogle gange køre det normalt piller ind, men for det meste kan den ikke komme igang. Hvis jeg så tænder og slukker igen og igen, så kommer den en gang i mellem. Jeg kan høre den klikker oppe i styrringen, men motoren sidder fast.
Er der nogle der har et bud på hvad det kan være, skal man evt. rense inde ved sneglen?
Jeg håber der er en der kan hjælpe.
Mvh. René
Hej

Det ville være det første du skulle gøre, sneglen kan sagtens sætte ved for meget savsmuld der evnt har været vådt (er sket for mig ved en tilbage brænding)
Der efter tjek om sneglen sidder ordentlig fast til fyret så den ikke trækker skævt i magasinet.
hvis ingen af de ting virker så kik om strøm tilslutningen til sneglemotorn har ordentlig kontakt.

Besvar