Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af mgmone »

Hej
Jeg bruger et regne ark der er lavet af en maskinmester som har stor erfaring i afprøvning af kedler, med de faktorer som jeg tidligere har nævnt passer beregningen med de 5,1 %, men hvis dit fyr står i en u opvarmet garage, eller der er 15 grader ude, din røgtemperatur og ilt % er lavere, er tallet naturligvis lavere, lige som det er højere ved større temp forskel mellem inde og ude, og hvis din ilt % og røg temp er højere osv.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph »

mgmone skrev:Hej
En kedel der yder 10 kw med 8% ilt og 145 grader røg temp efter fyr og 55 grader efter TS, som står i et fyrrum med 21 grader og der er minus 7 grader ude suger 513 Watt varme gennem TS eller 5,1% af Ydelsen på 10 kW
Hilsen Karsten
Nu er genemsnitstemperaturen i danmark ca. +9 c. Ikke -7 C. Og en gennemsnitlig husstand, har ikke et genemsnitligt forbrug på 10 kw.
Som jeg læser det, så er der et tab på 5,1 % på de aller koldeste dage om året. Og kun hvis rummet er opvarmet af en radiator, ikke af spildvarme fra fyret
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg »

ok Karsten . Men du har nogle antagelser som jeg ikke ikke rigtigt forstår .
"145 grader røg temp efter fyr og 55 grader efter TS"
Skulle Ts så nedkøle røgen i skorsten med 90 gr ? Hvis den gør det kræver det jo at det blæser meget for at TS står piv åben hele tiden og at den luft der suges ind gennem hullet er - 7 gr og ikke 21 gr . Hvis det er sådan vil alle med TS jo kæmpe med løbesod og vand i skorstenen. Desuden mangler jeg i sted i din ligning noget om hvor mange m3 luft der rent faktisk bliver suget ind igennem et hul på ø10 og om det rent faktisk kan lade sig gøre at suge så stort et kvantum ind at det har ret stor effekt på afgangs røgtemp fra fyret.
Desuden er jeg nysgerrig på hvad der sker i de tilfælde hvor trækket i skorstenen er så højt at luftmasse måleren stopper røgsugeren . Er der en sikkerheds ordning som gør at det ikke kan ske ?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af mgmone »

Hej
Hvis det på en MGM ikke er nok at skrue blæseren ned på 100 rpm, er der et servo styret luft spjæld som drosler ned, samme spjæld som lukker for luften når fyret et stoppet.
Hilsen Karsten
P.S. I må undskylde at jeg har bandet i Scotte synagoen, jeg har blot sagt at der er et tab hvis TS suger luft fra opvarmet rum, mine beregninger står jeg ved, i kan jo bare lave beregninger med jeres egne tal.
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
dannidines

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af dannidines »

? Det der var sgu upassende af en ellers objektiv, hjælpsom og venlig sælger - der er INGEN som kommenterer på Benekov perioden (ca 2007) her på forum, hvor admin måtte ud og understrege dette ikke var et Benekov forum - ej heller andre forhold i din retning (tidligere forretningsforhold) - så lad være med at hoppe med på den bølge Karsten, det er du simpelthen for god til!

Jeg tror nu heller ikke din udregning passer til fulde - for mange variabler til det kan udregnes nøjagtigt, men TS napper helt sikkert fra rumvarmen :) men tidligere indlæg, fra bl.a. Levi, så giver TS op til 10% besparelse, så om end den napper 5,1%, så er man stadig på plussiden med ca 4,9% kontra hvis man ingen TS havde - så alle bør være happy, både dem med TS og luftmassemåler :)

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af newpas »

dannidines: Forklar lige for en analf hvori det upassend består? :oops:
dannidines

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af dannidines »

"Scotte synagoen" ... Endnu en stikpille :D Intet alvorligt, men ser bare Karsten være for god/dygtig/objektiv til at kommenter på sådan vis..
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af HR LUCCA »

Nu er det jo sundt og lufte ud i sit hus , både hus og mennesker har godt af det , efter jeg har fået opsat pillefyr med trækstabilisator i min gamle lidt fugtige kælder er den blevet meget mere tør , så nu er jeg fri for at lufte ud icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af lamborg »

Karsten altså :-) Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed til hvordan det virker og når du skriver et sådan postulat omkring ts i et forum af skæve eksistenser og nørder så må du også være villig til at svare på spørgsmål fra folk som stiller sig lidt i den skeptiske grøft og du skal være sikker på at dine agumenter bliver efterset i sømmene uden at blive lillepige sur.. Lad os lige slå fast at Ts intet har med hverken scotte eller NBE at gøre . Det bruges i mange forskellige typer fyr til at regulerer skorstenstræk og har været brugt siden man fyrede med koks . Derfor tænker jeg lidt at det er underligt at de meget kloge mennesker der har levet gennem tiden ikke har opfundet noget andet for længe siden,for når der ligger et så stort varme tab så vil der helt klart være mange penge at hente i en ide til en erstatning for en TS.
Jeg kender ikke dig men du virker i dine indlæg som en seriøs person der yder en god service og det ved jeg at Søren også er . Men super gode seriøse servicemindede personer kan jo også komme til at smutte en lille salgstale af som var perfekt i brugen til nye kunder men måske ikke lige virker her blandt en masse erfarene røvhuller :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Blevet takket: 1 gang

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Smut 25 »

En træk stabilisator er også med til og holde en måske ikke egnet skorsten tør...
Eks. Har jeg monteret en på min fars pille ovn
det gav en mere rolig flamme og hans skorsten er helt tør
og det er en alm muret skorsten uden Kern. ..

Jeg mener nu at lidt må varme vel godt koste
her i huset bruger vi ca 8 ton om året ca 16000 kr
olie havde været ca 4 ton rundt regnet 40000 kl
så en besparelse på ca 24000 kr om året
og ja jeg har ts.

Besvar