Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mitsubishi Carisma 1,6

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Mitsubishi Carisma 1,6

Indlæg af abn » 08 feb 2015 10:31

Så skal vi lige have et par mekanikere på banen igen.
Har fået mig en mitsu fra 2002 som brokker sig lidt. Når den er kold hakker den i det under acceleration. Lidt ligesom i gamle dage, hvis der var kommet kondens i benzinen. Når så den er blevet varm forsvinder det igen.(efter 10-15 min)
Gode bud modtages gerne
Mvh Anders


calle

Mitsubishi Carisma 1,6

Indlæg af calle » 08 feb 2015 10:41

Har sådan en svend mon nogensinde fået nye tændrør og tændkabler ? Udsætterne kan den jo i princippet have hele tiden, men du mærker dem mest, når du accelererer. Alternativt ville jeg gå efter lambdasonden.

Venlig hilsen

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Mitsubishi Carisma 1,6

Indlæg af bennylar » 08 feb 2015 12:42

jeg ville nok forbi en mekaniker der kan læse evt fejl ud, hvis der er nogen... ser desværre på mit arbejde folk købe sig fattige i dele og bagefter alligevel gå til mekkeren, det viser sig gerne at de prøvet ti ting og brugt feks 3000 kr på dele og så er fejlen en ting til 200 kr...
mekkeren kan jo se hvordan de forskellige følere og dimser opfører sig under kold start og varmkørsel..

men den carisma er det en gdi eller bare en almindelig motor.. ?
hvis det er den almindelige vil jeg uden at sige det 100% at enten tændrør/kabler eller ventiler der trænger til just.. det kan også være en tempføler der driller lidt når den er kold..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Mitsubishi Carisma 1,6

Indlæg af abn » 08 feb 2015 12:49

Det er ikke en gdi, bare en almindelig 1,6. Og nej jeg tror ikke den har fået nye tændrør.
Jeg tænkte også på om det kunne være en fordel at give den noget bel-ad eller hvad det nu hedder det dersens rens
Mvh Anders

calle

Mitsubishi Carisma 1,6

Indlæg af calle » 08 feb 2015 12:55

abn skrev:Det er ikke en gdi, bare en almindelig 1,6. Og nej jeg tror ikke den har fået nye tændrør.
Jeg tænkte også på om det kunne være en fordel at give den noget bel-ad eller hvad det nu hedder det dersens rens
Det skader ihvertfald ikke. Bruger det selv på min dieselhakker.

Mvh


Besvar