Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af HR LUCCA » 06 feb 2015 22:19

mgmone skrev:Hej
jeg er naturlig vis ikke upartisk i denne disksution, men husk at en ting er prisen på x & Y kedel, noget helt andet er prisen på X/Y kedel + nødvendige dele + tid og pris på montage, minus tilskud !!! det må være den samlede total pris der skal sammenlignes.
Kan nævne at vi denne uge har montereret MGM comfort med VVB prio og ilt styring, da vi var færdige med montagen oplyste kunden at det tilbud han havde fået på en Scotte uden ilt og med VVB prio , montage og tilskud , blot var 500,- kr billigere.
Hilsen Karsten
Karsten når du skiver sådan skal man tage det med et gram salt , hvis det er den samme smed der skal give tilbud på de 2 fyr kan man NÆSTEN sammen ligne prisen ,men der kan jo være forskel i fortjenesten på de 2 fyr så det kan stadig ikke helt samme lignes , men hvis det er 2 forskellige smede firmaer og 2 forskellige fyr der skal sætte dem op ,bliver det meget svært og samme ligne, et eksempel for år tilbage indhentede jeg 3 tilbud på et nyt tag hvor der i tilbudet skulle bruges de samme materiale , der mener jeg undertag , tegl gavle mm , der var 150000 kr forskel på det billigste kontra det dyreste , jeg ringede til alle 3 for at oplyse om de skulle lave det , og spurte dem der var dyrest hvorfor de var så meget dyre , og svaret var de havde rigligt og lave og satte prisen der efter , hvis de fik opgaven var der en god fortjenste , havde de sat prisen lavere og fået opgaven var de ikke interesseret , der er helt sikkert folk her på forum der han indhentet tilbud på samme fyr men til meget forskellige priser :wink: det er svært og samme ligne bananer og pære , lige på nær begge dele er frugt icon_cheesygrin.gif


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph » 07 feb 2015 09:15

levi skrev:
Til orientering så monterer og sælger vi også MGM :great:
:shock: :shock:
Burde de ikke fremgå af hjemmesiden ?

levi

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af levi » 07 feb 2015 11:05

triumph skrev: :shock: :shock:
Burde de ikke fremgå af hjemmesiden ?
Det kommer :great:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph » 07 feb 2015 12:07

Fornemmer jeg en hvis uenighed med NBE ?
Ingen RTB, men MGM

levi

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af levi » 07 feb 2015 12:10

triumph skrev:Fornemmer jeg en hvis uenighed med NBE ?
Ingen RTB, men MGM
Nej, når jeg har mere erfaring med RTB kommer de formentlig også i shoppen.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph » 07 feb 2015 12:52

Min far er enormt glad for den scotte mini du solgte til ham.
Svend der satte den op, gjorde et kanon stykke arbejde, og den har kørt snorelige siden. Bortset fra en defekt eltænder.
Da han skulle vælge fyr, så havde han ikke noget imod og betale mere for et fyr, hvis han fik noget for de ekstra penge han betalte.
Han var ude og se MGM fyr, og var egentligt meget imponeret af fyret, men da han hørte at forhandleren boede i Herning. Så var han overhovedet ikke intetesseret mere.

Omvendt; Hvis ikke det var fordi at jeg havde haft et Scotte i mange år, og forsikre ham om fyret var godt nok.
Så havde han aldrig købt sådan et, hvis han havde fået af vide at man kunne risikere at skulle veje piller af, justere blæser. Og at eltænderne ikke holdt. Han vil have noget der bare kører uden nogen for for indblanding, udover at hælde piller på, og tage aske ud.
Og hvis det går i stykker, så skal man kunne ringe til en montør, der står på pletten et øjeblik efter.
Og som på så mange andre af den her type fyr, så er finishen næppe noget der tilfredsstiller en gammel maskinarbejder.

Nu har han kun vejet piller af, en gang. 14 dage efter opstart.
Ellers er der overhovedet ikke rørt ved fyrindstillinger. Men det kunne jeg jo ikke garentere ham for.

Hvis der havde været en lokal leverandør af MGM, og han var blevet overbevist om, at sådan et behøvede man ikke at stille på.
Så så havde han nok betalt de 10.000 kr ekstra fyret kostede mere, også selvom han egentlig ikke havde fået noget som helst andet, end en viden om at der ikke var noget der skulle justeres.

Omvendt syntes jeg også at scotten er genial for gds folket. Den er billig. den brænder godt, den er så simpel at man kan nemt selv finde fejl. Så man ikke behøver dyre montører. Og den har en genial styring.

Det er jo ikke sådan at de 2 fyr nødvendigtvis skal udkonkurrere hindanden. Jeg tror snare at de skal supplere hindanden

kpl78
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 sep 2013 09:30
Mit fyr: Vailiant
Areal: 224
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 3550

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af kpl78 » 07 feb 2015 13:21

Tak for alle de gode indlæg :great: Fantastisk med sådan et forum her :D ..Så man igang med en masse info omkring nyt fyr og samtidig igang med omlægning hos kredithajerne ..Det kører bare på skinner ..og så lukker de kassen i for den løsning der er mest rentabelt for os !! WHF Grrrrr. :evil:
Men det skal så ikke stoppe os ..
Af ren nysgerrighed..Hvad kan man forvente af ca pris for en plug&play løsning med et MGM / RTB / Scotte BS10kw med div. Comfort løsninger (vvprioritering/ilt styring/vejrkomp. m.m samt VVB hvis ens skorsten og vand installation er ligetil
Go'Week Mvh

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph » 07 feb 2015 14:08

Et gæt, hvis gammelt fyr er fjernet, og rum er ryddet:
En Scotte med vvb, vvprioritering, uden iltstyring og komressorens:ca: 40-45.000. Hvis der skal vvprioriterng koster det vist nok Ca. 4000 mere ?
Jeg er ikke godt nok inde i MGM til at gætte på prisen. Fyret er ca 10.000 dyrere end en scotte, men behøver så vidt jeg ved hverken shunt, iltstyring (eller trækstabilisator ?)
Fyret har 2 termostater, men hvis de ikke kan nå, ved jeg ikke hvad man gør, jeg kender heller ikke prisen på vv prioriterng, og mange af de andre smarte nbe funktioner.
RTB bør efter min mening bestilles med iltstyring, men tilgøndgæld følger kompressorens med. Pris er ca 12-15.000 højere end en scotte (uden kompressorens)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af Tom_AT » 07 feb 2015 14:17

Plus man skal ud og investere i en kompressor.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Tilbud på Installation af pillefyr og Vvb

Indlæg af triumph » 07 feb 2015 14:50

Altså: kompressoren medfølger hvis du køber en RTB, da den er nødvendig for fyrets funktion. Det gør den ikke på en scotte, men der er den heller ikke nødvendig


Besvar