Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny stegepande

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
xkfc

Ny stegepande

Indlæg af xkfc » 20 okt 2014 21:06

kæmpefyr skrev: Husk ikke at lave brune kartofler på Non-Stick
Hvorfor ikke det?? Det virker umiddelbart fint, til store portioner bruger jeg dog støbejerns-vok


Brugeravatar
kæmpefyr
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 295
Tilmeldt: 01 maj 2011 20:20
Mit fyr: Mgm Hydro
Areal: 160m2
Brændsel: Piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Ny stegepande

Indlæg af kæmpefyr » 20 okt 2014 21:15

xkfc skrev: Hvorfor ikke det?? Det virker umiddelbart fint, til store portioner bruger jeg dog støbejerns-vok
Det er fordi det smeltede sukker bliver for varmt og det ødelægger Non-Stick belægningen.

Hyl
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 18 dec 2007 21:21
Mit fyr: Woody 16 kw v. 6.50 på OPOP
Areal: 135 m2 årg 1872
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 4-5 ton
Geografisk sted: Randers
Modtaget likes: 1 gang

Ny stegepande

Indlæg af Hyl » 20 okt 2014 21:25

Jeg har scanpan ctx og er super godt tilfreds. Kører super på induktion :-) Og ja det er også mig der står for madlavningen her i huset ;-)

xkfc

Ny stegepande

Indlæg af xkfc » 20 okt 2014 21:40

kæmpefyr skrev:
Det er fordi det smeltede sukker bliver for varmt og det ødelægger Non-Stick belægningen.
Jamen så kan det jo være det der har ødelagt panden, det har ellers ikke været noget problem tidligere, den har også lavet kilo vis af brændte mandler.
Jeg har gennem tiden haft nogle Tefal pander, de kunne slet ikke klare varmen, belægningen skaldede af, og det er nok ikke så sundt at spise. :(
Last edited by 1 on xkfc; edited 20 times in total

xkfc

Ny stegepande

Indlæg af xkfc » 20 okt 2014 21:44

Hyl skrev:Jeg har scanpan ctx og er super godt tilfreds. Kører super på induktion :-) Og ja det er også mig der står for madlavningen her i huset ;-)
Googlede lige, de lyder også til at være fine. Jeg kan godt lide at producenten skriver at man kan bruge metal redskaber. Ikke fordi jeg gør det så ofte, men det siger jo lidt om kvaliteten. :great:


Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Ny stegepande

Indlæg af Bjarke J » 21 okt 2014 12:14

Jeg kan godt lide Scanpan, men de er røvdyre. Ikeas 365 pander er rigtig gode, og selv om de ikke holder 15 år, så kan man få temmelig mange af dem til prisen på en anden mærkevarepande.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Ny stegepande

Indlæg af Ugelvig » 21 okt 2014 13:17

Her i huset er det også far, der "rører sovsen"... Det sker i Jamie Olivers Tefal pande, købt på bud i Davidsen (Isenkræmmer trælast)... Mener jeg gav 399,- Den har jeg været noget overrasket over, har indtil nu holdt ca. 6 år og den har fået en del "klø"...

http://www.tefal.dk/All+Products/Cookwa ... minium.htm

Om man så kan li' "flødebollen" er en anden sag... ;)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
347michael
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 79
Tilmeldt: 28 jan 2009 00:06
Mit fyr: BS1016 semirens. 10KW brænder. Version 7
Areal: 138 i 2 plan
Brændsel: Helst Svenske Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Geografisk sted: Fjenneslev, Sjælland.
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ny stegepande

Indlæg af 347michael » 21 okt 2014 18:00

Må gi Ugelvig ret, har den samme pande og det er den bedste induktions-pande jeg har, fantastisk varmefordeling... Men vær sikker på det er den der linkes til du køber, navnet Jamie Oliver findes også i forbindelse med skod køkkengrej...

http://www.skiftselv.dk/gryder-pander/t ... gn=produkt

Venligst Michael

xkfc

Ny stegepande

Indlæg af xkfc » 21 okt 2014 19:20

Som skrevet så har jeg haft dårlig erfaring med de to Tefal pander jeg har haft, men jeg er ganske klar over at Tefal ikke bare er Tefal, de har naturligvis forskellige kvaliteter. Jeg har også haft en Hackman der var noget møj.

Jeg er lidt tændt på Scanpan, bl.a. fordi det er 100% dansk, og produceret herhjemme.

Jeg var i dag forbi Davidsen, jeg skulle lige bestille nye riste til gasgrillen, men ved samme lejlighed kunne jeg da lige se på pander. Jamie Oliver panden havde de kun op til 28cm, så det er helt udelukket, men de havde dælme en 28cm no-name til 50kr. Den røg igennem kasseapparatet, og så må den klare ærterne indtil jul. Den er testet og klarede 1. opgave ganske fint.

Lige nu tror jeg faktisk at jeg vil give IKEA panden et forsøg, og se hvor længe den overlever. Jeg burde følge kæmpefyr's råd og så undlade at lave brune kartofler og brændte mandler på dem, men på den anden side så kan jeg jo ikke rigtig sammenligne kvaliteten. Det kan jo være at den gamle kunne have virket i 30år hvis jeg havde passet på den.

haandvaerkeren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05 feb 2015 10:42

Ny stegepande

Indlæg af haandvaerkeren » 05 feb 2015 10:47

har altid brugt gastrolux og kan kun give dem mine anbefalinger. super produkt med god nonstick. har selv sådan en: XXXX på 5.år og aldrig oplevet problemer


Brugeren er udelukket fra Stokerpro.
Mistanke om reklame for egen firma samt har to bruger-konti.

Redaktørgruppen.


Besvar