Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 02 feb 2015 21:55

Ja så blev F1-renten negativ, så vidt jeg har forstået efter at have set nyhederne. Der er dermed lukket for nye F1-lån. Hvad med dem der har F1-lån, og som skal have rentilpasset pr. 1. april. Hvis renten er negativ til den tid, skal vi så have penge af kreditorerne eller hvad :roll:

Venlig hilsen :D


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Bri_Jac » 02 feb 2015 21:56

calle skrev:http://www.msn.com/da-dk/finans/nyheder ... id=UP97DHP

Fantastisk hvis det sker :D

Venlig hilsen
Jeg kan nu ikke genkende denne beskrivelse på totalkredits hjemmeside, hvor der angives kurser... Tror journalisten blander F1/Fkort med 2%...

https://www.totalkredit.dk/laneomlagnin ... og-priser/

Vælg kursliste i venstre side.
dato: 2015-02-02 aften
2% 30årigt, kurs:97,7290


http://www.nordea.dk/Privat/L%C3%A5n/Bo ... 40432.html
Last edited by 1 on Bri_Jac; edited 2 times in total

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Bri_Jac » 02 feb 2015 22:01

calle skrev:Ja så blev F1-renten negativ, så vidt jeg har forstået efter at have set nyhederne. Der er dermed lukket for nye F1-lån. Hvad med dem der har F1-lån, og som skal have rentilpasset pr. 1. april. Hvis renten er negativ til den tid, skal vi så have penge af kreditorerne eller hvad :roll:

Venlig hilsen :D
Renten skal vel ca under 0,3% før du ikke skal betale noget, da kreditforeningen modregner deres bidrag.
Husk ved nytegning af fx F1lpån, er der også et kursfradrag du skal betale

https://www.totalkredit.dk/laneomlagnin ... er/priser/
Click på prisbladet.

Tja totalkredit har meldt ud af de ikke vil låne til negativ rente, så jeg går ud fra de par dage/uger hvor renten er negativ, vil de lukke, for at åbne når renten er nul igen (Du skal jo stadig betale kursfradrag) - Jeg tror at de arbejder på en fælles udmelding så de forskellige kreditforeninger vil stå lige. Ellers hopper alle jo til BRF eller Nordea

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Landlyst » 02 feb 2015 22:21

Tror ikke vi har set bunden endnu.... Renten bliver laver endnu... Der er intet der taler for at den skulle stige, så jeg ser det ikke som umuligt at stå med et lån på en million til en fast rente på 1% eller mindre endnu....
Og at renten er negativ tror jeg så heller ikke nogensinde vil betyde man får renter udbetalt med at man inkl. bidrag vil kunne ende på et 0 Og det kan jeg da sagtens leve med...

Og når så en gang om mange år når renten igen er steget, så kan sådan et lån jo nok læges om med en temmelig stor kursgevinst, Hvis det overhovedet vil kunne betale sig, da man jo ikke betaler for at bruge løbetiden fuldt ud ved en 0% rente...

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 03 feb 2015 02:42

Det er godt nok mærkelige tider vi lever i. Jeg tror heller ikke bunden er nået endnu. Men med det lidt jeg kender til finansiel praksis på det her område, så vil jeg set det, før jeg tror det - det at vi som låntagere, skulle få penge for vores lån. Bankerne og kreditforeningerne skal nok få deres penge ind på anden vis - Dankortets omlægning er gået hen i ubemærkethed f.eks.

Da min far i 70erne lånte til sit hus var det til 19% - i dag bliver en million til en fastforrentet 1% snart en realitet. Tingene er dælme godt nok anderledes.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Zarge » 03 feb 2015 06:20

Ha, Ja de skruer bare på nogen gebyr eller noget... Der er sgu ingen fare for det bliver gratis at låne penge, og at banker og kreditforeninger ikke nok skal tjene penge vi andre kun kan fantasere om...

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Landlyst » 03 feb 2015 07:06

Nårh jamen bankerne skal da nok tjene penge, de har jo bidraget.... Det er vel bare et spørgsmål om det er os der låner som betaler det eller det er den som har købt de bagved liggende obligationer? Som jeg ser det må det være godt for os når renten er så negativ at bidraget lige gør at det rammer et nul!? Sker det, så slår jeg dælme til med det samme...

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 03 feb 2015 08:59

samfundsøkonomisk er det jo et tegn på langvarig recession når renten er så lav - så den danske og europæiske økonomi har det ikke godt. Jeg ved f.eks ikke om det vil lykkedes denne regering eller en ny at reducere mængden af arbejdsløse med de her konjunkturer.

Om vi som realkredit-låntagere vil kunne stå med et reelt nul må tiden vise (Selv med mit 2% vil jeg da holde øje). Jeg er ret sikker på, at under det nuværende system, så er det de tunge spekulanter og investorer som render med et evt. overskud.

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley » 03 feb 2015 14:58

http://www.information.dk/523278 - jow der er sgu nok at bekymre sig om :)

calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle » 03 feb 2015 17:48

nemocharley skrev:http://www.information.dk/523278 - jow der er sgu nok at bekymre sig om :)
Ja det kommer jo an på hvilke briller man har på 8)

Venlig hilsen


Besvar