Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af DBS » 01 feb 2015 08:44

Hej forum

Er der nogle der har erfaring med flg.:

Jeg har været indlagt akut på sygehus, i forbindelse med en arbejdsulykke, jeg ankommer selvfølgelig i arbejdestøj, og dermed også med diverse mobiltelefoner, punge, bilnøgler, special ørepropper, usbnøgler og en mængde RFID.
Grundet ulykkens omfang, fortager jeg over den næste uge en mindre hospitalscrawl gennem 3 forskellige regioner, og lige så mange sygehuse, samt 4 forskellige hospitals afdelinger.

Problemet er nu, at mine værdigenstande er forsvundet, simpelthen pist væk, af mine udleveret sager,kan jeg se, at man meget nøje har sorteret indeholdt af mine bukser, i det som de kalder værktøj, og de andre ting som har lagt i samme lommer (værdigenstande).

Min fordel er, at der var en makker tilstedet på akutafdelingen da jeg bliver indlagt, men trods dette forsøger hospitalet at påstå at jeg ikke har haft noget af værdi på mig under min indlæggelse :shock:

Jeg er sur og harm, alt i alt, skal jeg skaffe kørekort, telefoner, bilnøgler, RFID mm. For cirka 10.000kr, og det gør mig meget sur.

Er nogle der har en ide til, hvordan man klager i sådan en situation ?

Nå ja, selvfølgelige giver det ene sygehus, det andet skylden, og afdelinger imellem det samme :roll:

Pt sidder jeg med den ide, at indgive en anmeldelse mod sygehuset for tyveri, men det gider politiet sikkert ikke at røre ved ?


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af Aaen » 01 feb 2015 08:49

Fanme surt. Jeg ved heller ikke om du får noget ud af at melde det, men jeg tror at du skal gøre det alligevel. Alene for at have noget dokumentation til senere brug, hvis nu sygehuset finder på at yde en eller anden form for erstatning.

PS, håber da du er ovenpå igen efter ulykken

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af Landlyst » 01 feb 2015 09:08

Surt... Håber du ellers er ovenpå igen?

Men når man kommer ind på den måde så ryger alt da en en pose (har jeg ihvertfald oplevet) Og er der nogle med ind så er det da kotyme at de får udleveret det så at det ikke skal følge med rundt på afdelingerne....
Ellers tømmer de lommerne for værdier og pakker tøj i en pose og alt andet i en anden pose som bliver låst inde og du får en nøgle...
Jeg ville klart anmelde det, for uanset hvad så er det en form for tyveri, hvem af må jo så være politiets afgørelse, og når du har anmeldt det så burde du nok kunne få noget af forsikringen også, især når det er en arbejdsulykke...

fedtegreven
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17 nov 2009 09:00
Mit fyr: gl hs tarm unit
Areal: 120
Brændsel: gæt efter profilnavn
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestkysten mellem ringkøbing og holstebro

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af fedtegreven » 01 feb 2015 09:18

På dem, lad dem ikke spille på det med at det er de andre der har fucked up, de er systemet og de har ansvaret så kan de sige hvad de vil, jeg har oplevet det samme som landlyst beskriver, godt nok for ti år siden, men det burde ikke gøre en forskel, har du henvendt dig til patient klage nævnet, måske de ved hvad man gør.


Pøj pøj med det og go bedring

Ole

dannidines

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af dannidines » 01 feb 2015 09:26

kort og godt - foretag en anmeldelse af forholdet.

Såfremt andre i din situation har gjort samme (altså anmeldt) så har politiet en tendens at begrunde en politisag på. Men hvis alle "giver op," så tegner en eventuel tendens sig aldrig.

Jeg finder det P**SE fustrerende, at læse folks værdigenstande forsvinder ved en indlæggelse, det kunne tyde på (såfremt det sker for andre), at der bliver spekuleret i den uoverskuelige situation det er at backtracke sine ting gennem flere regioner, mange hænders overlevering osv. - det er faktisk forkasteligt, jeg bliver en smule indebrændt ved at læse det.

Men RING og rådfør sig ved din lokale politikreds, politiet plejer at vejlede rigtig fint når man henvender sig konstruktivt og spørgende, vi har, i vores forening, lige været i dialog med SSP og er virkelig postitivt stemt over vejledningen!


Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af DBS » 01 feb 2015 09:31

Landlyst skrev:Surt... Håber du ellers er ovenpå igen?

Men når man kommer ind på den måde så ryger alt da en en pose (har jeg ihvertfald oplevet) Og er der nogle med ind så er det da kotyme at de får udleveret det så at det ikke skal følge med rundt på afdelingerne....
Ellers tømmer de lommerne for værdier og pakker tøj i en pose og alt andet i en anden pose som bliver låst inde og du får en nøgle...
Jeg ville klart anmelde det, for uanset hvad så er det en form for tyveri, hvem af må jo så være politiets afgørelse, og når du har anmeldt det så burde du nok kunne få noget af forsikringen også, især når det er en arbejdsulykke...
Det er også dette indtryk jeg har af det, at det så for mig, betyder at jeg skulle tage til øen for at hente mine sager, er også okay med mig, igen problem.

Jeg opdagede problemet ret hurtigt, da jeg så mit tøj ankom, nogle dage senere, til hospital nummer 2, men igen værdigenstande, jeg bad det pågældende personale om at prøve at undersøge dette, de blev også mødt af en "mur"

Jeg kan så se i min tøj sæk, at der er tøjrester, fra en anden patient, så derfor har min argumentation været, at de måske har fået blandet værdigenstandene også, men det er åbenbart ikke noget man som mening mand skal forslå dem :shock:

Jeg synes ellers det kunne være nemt, at kontrollere dem som er ankommet på næsten samme tidspunkt, og se om der var en pung, med mit sygesikringsbevis, ret nemt, synes jeg......

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af Landlyst » 01 feb 2015 09:39

Kan da kun give dig ret! På dem de har et problem

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af Tom_AT » 01 feb 2015 12:25

Selvom jeg ikke er meget for det selv, så kunne man jo overveje at gå til fx EB. De er super til at piske alting op.
Og er der noget der kan sætte gang i sagerne er det når virksomheder bliver hængt op :)

dannidines

Forsvundne værdigenstande på sygehus.

Indlæg af dannidines » 01 feb 2015 12:31

Det er ikke engang lyv Tom, EB har en profil subjektiv vinkel på deres nyhedssækning, men alt andet lige kan det rive op i mediernes/poliklinikkernes fokus.. Jeg havde en kollega som skulle besøge noget familie der var indlagt på Næstved sygehus og han fortalte han gik forkert og vadede ubemærket rundt på gangene med udstyr o.l. frit tilgængeligt og uden opsyn - for de forkerte kan det lokke :(


Besvar