pillefyret vil ikke tænde

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
jenshell
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2015 22:37

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af jenshell »

Mit woody pillefyr driller igen.
Det vil ikke starte op, efter at jeg slukkede det i eftermiddag. Jeg kan få lov til at bladre i menuen, men ikke tænde det, så det forbliver 'slukket'. Øverst i højre hjørne står der (ECT.)! Hvad mon det betyder?
Jeg har haft problemet tidligere, men uden at finde ud af hvad løsningen var. Tidligere er der gået 1-2 døgn, og så pludselig har jeg fået lov til at trykke ON igen. Da har der i øverste højre hjørne stået (TAST) i stedet for (ECT.)
Jeg har også et brændefyr koblet til, men det har ikke altid været i forbindelse med optænding i dette, at pillefyret er gået i stå.

Når pillerfyret har nægtet at samarbejde, har jeg dog brugt brændefyret til at få varme i huset, indtil pillefyret ville samarbejde igen - kan det have udskudt den lange healingstid på pillefyret?

Måske en af jer kloge hoveder har en forklaring / løsning.
Mvh. Jens
Ulbølle

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af Oldgaard »

Nu skriver du ikke hvad version du har, men prøv at slukke for styringen i min. 10 sek ( husk at tage batteriet ud samtidig) og se om det ikke hjælper
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
jenshell
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2015 22:37

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af jenshell »

Det er en version 4.06 - vidste ikke at der var batteri i, hvor mon det sidder?
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af Oldgaard »

jenshell skrev:Det er en version 4.06 - vidste ikke at der var batteri i, hvor mon det sidder?
Hmm der må jeg sige pas :cry: [tag]Calle[/tag]det kan du sikkert svare på, om jeg husker forkert ang. batteri
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
jenshell
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31 jan 2015 22:37

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af jenshell »

Og så tændte det på mystisk vis i nat igen...

calle

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af calle »

Godmorgen.

Det er en 4.99 jeg har, og den er der ikke noget batteri i. Har lige kigget manualen igennem til 4.06, men kan ikke finde den nævnte kode. Normalt står ECT jo for elektrochokbehandling :shock: men det er næppe sådan en der ønskes icon_cheesygrin.gif
xkfc

pillefyret vil ikke tænde

Indlæg af xkfc »

Umiddelbart findes der ingen Woody 4.06, normalt starter Woody i 4.99 og de første Woody'er er meget anderledes fra de første Scotte. De første Woody minder mest af alt om de første Scotte 6.xx

Hvis din chip er en 4.06 så burde det være en Scotte, og displayet er blot 4 unikke LED, og i den styring står E for optænding.

Det kan jeg så ikke få til at passe med
jenshell skrev:. Øverst i højre hjørne står der (ECT.)! Hvad mon det betyder?
Det havde været fint hvis du havde haft stokerkontrol, det kan være at det havde stået anderledes i alarmlisten, og så kan man også se hvor det går galt i sekvensen.

Det er også lidt underligt, jeg har søgt både Stokerforum og dette forum igennem, og umiddelbart har ECT problemet aldrig været der før, og min gode ven Google aner heller ikke noget om det. Jeg tror du er nød til at skrive til NBE for at finde ud af hvad der er galt.

Det eneste jeg fandt var en fejl hvor en havde oversat EXT funktionen med ECT, men det ville give god mening hvis det var EXT funktionen det var galt med, enten en termostat du har siddende eller løs forbindelse i EXT klemmerne.

Mvh. Kenneth

Besvar