Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af MichaelK »

Du har tolket min udmelding helt korrekt.
Der er fordele og ulemper ved alting, og
lige pt. er udlemperne større end fordelene.

Desværre gør lovene i vores land, at det er
umuligt at udtrykke præcist hvad jeg mener,
uden at komme alvorligt i karambolage med
racisme paragrafferne.

Men det er min holdning, det er sådan jeg
føler det er, det kan ikke sådan laves om.

Det ville svare til at bede en homoseksuel,
om at være heteroseksuel. Jeg forestiller
mig, at det ville være ret svært.

Der er stærke kræfter i indvandreremiljøet,
der arbejder på at nedbryde vores land. Det
skal med alle midler forhindres. Og det kan
kun ske ved at være lige så hårde som de
selv er.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af triumph »

nemocharley skrev:
Jeg havde undervisning fra 1/9 til 11/11. Fra da af og frem til nu har jeg taget 6 eksamener, 60 sider sammenlagt fordelt over 3 projekter , to mundtlige forsvar og en 5 timers skriftlig prøve - jeg havde fire dag studiefri i julen, og tager fire dage nu - hvorpå møllen så kværner videre igen.

Når man ikke har undervisning, så skal man deltage i vejleder-møder - eksamensforberedelser er selvstudier, ofte i grupper. Jeg vil anslå, at jeg i de virkelig hårde uger har brugt 70 timer alt inklusive og i de mildere uger 28-30 timer. Og der er flere hårde uger 40t+ end milde uger.

Dertil skal lægges studiejobs som i snit lader til at være 6 timer om ugen, når der spørges ind til det - de 6 timer er dog oftest noget ujævnt fordelt, da de fleste tager flest timer i deres lange sommerferie. Det er langt de færreste studerende der kan klare sig for en SU på 5k om måneden, så studiejob er nødvendigt - og godt for den sociale forståelse efter min opfattelse.

For mit eget vedkommende, da jeg ikke får SU har jeg ikke haft rigtig ferie siden jeg startede i september 2013.

Elitestudenterne klarer sig måske med mindre tid, men som oftest tager de tutor og mentor roller på sig - det giver ok løn og kan være en vej ind i en akademisk karriere. Og så kommer det jo os andre almindelige studerende til gavn.

Nu siger jeg jo ikke at du ikke studere hårdt og flittigt.
Jeg siger at man måske kan komme igennem nogen af studierne med en mindre arbejdsindsats.
Undervisning fra 1/9 til 11/11, giver så 3 md, og 11 dage x 2 = max 7 md. undervisning pr år
Vi er vel nogenlunde enige om, at fra eksamesopgaven er afleveret d. 11/11, så sker der ikke så meget indtil undervisningen starter igen engang i februar.
Et normalt arbejdsår har 1674 timer. Hvis de skal lægges på 7 mds studietid, så skal der arbejdes 55,8 timer om ugen.
Senest rettet af triumph 30 jan 2015 04:46, rettet i alt 1 gang.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af triumph »

Jeg faldt lige over denne:
http://www.kommunen.dk/blog/bare-djoefe ... A.facebook
Tænk hvis vi alle samme selv skulle stå til ansvar over for hvad vi gjorde, ikke over for noget en Djøffer har skrevet.
nemocharley

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:

Nu siger jeg jo ikke at du ikke studere hårdt og flittigt.
Jeg siger at man måske kan komme igennem nogen af studierne med en mindre arbejdsindsats.
Undervisning fra 1/9 til 11/11, giver så 3 md, og 11 dage x 2 = max 7 md. undervisning pr år
Vi er vel nogenlunde enige om, at fra eksamesopgaven er afleveret d. 11/11, så sker der ikke så meget indtil undervisningen starter igen engang i februar.
Et normalt arbejdsår har 1674 timer. Hvis de skal lægges på 7 mds studietid, så skal der arbejdes 55,8 timer om ugen.
Nu skal du lige læse hvad jeg skriver - eksamensperioden startede 11/11 og sluttede for mit vedkommende 29/1 - inden da havde jeg undervisning med almindelig forberedelse. Din opfattelse af universitetestuderendes arbejdsforhold stemmer ikke overens med min. Den arbejdsindsats jeg ligger i det er efter min bedste overbevisning gennemsnitlig. På medicin, jura og nogen af naturfagene er det mit indtryk at de knokler endnu mere.

Men der er også noget andet.

Humanvidenskaberne er IKKE som at sortere post, være brandmand, rengøring, murerarbejdsmand eller hvad fanden jeg nu har haft som studiejob i tidernes løb. For at forstå og fordøje teorier som er mod-ideologier til den dominerende, skal man altså have ro til at fordøje og sidde og gære lidt. Vi kan heller ikke sammenlignes med ingeniører eller teknikere, som kan gå ud og anvende det de har lært når de har tilegnet sig den viden. Det ligger så at sige ikke i ens gerning men i ens væsen. Humanist er noget man er, og man skal kunne formulere det som sådan i evt. undervisnings-situation.

Det er naturligvis et ideal som er blevet presset helt ud da djøffere ikke forstår det, og kapitalen hader det. Det er så slemt nu at humanisterne selv er begyndt at tro på det.

Jeg ved at man fra centraladministrationens side vil sætte timetallet op til 43t fordi man slet ikke kan tåle den lange 'ferie' de studerende har om sommeren (9 uger ca). Der skal strammes op, fordi finanssektoren har været grisk og ødsel - så enkelt er det - og det er jo os alle pånær finanssektoreren og en politisk elite der oplever disse stramninger. Problemet er bare at djøfferne ikke forstår, at man læser anderledes som studerende på humaniora - hvis man altså tager sig selv og sit fag seriøst - 20-22 timers undervisning er ikke lig med 43 timer sammenlagt, det bliver nærmere 50 timer sammenlagt når undervisningen pågår. Og så følger eksamensperioden.

De studerendes fællesråd (fordi de er hjernevasket) har så foreslået at inddrage sommerferierne istedet for at have så høje peaks på et år, hvilket nu overvejes. Dette kommer naturligvis til at påvirke evnen til at tage et studiejob, hvilket så igen bevirker at man kan blive lidt mere robotagtig og fattigere på flere niveauer.

Jeg er i den lidt unikke situation at jeg var på universitetet fra 95-98, 03-05 i århus og nu i aalborg fra 13-16 - og det går den forkerte vej for humaniora, så vidt jeg kan se.

efter at institutterne fik penge pr. elev (en fuldstændig idiotisk ordning) er der kommet alt for mange humanister - det er jeg den første til at indrømme. Men nu skærer de så igen, men selvfølgelig ud fra kapitallogikker - ikke ud fra at lave en lille gruppe fakulteter af høj international kvalitet. (de enkelte institutter er selv medskyldige i dette). Resultatet bliver at vi mister nogle kulturfag og sprogfag som ikke kan genskabes og hvis værdi ligger i at de skaber grundforskningsmateriale for både social og humanvidenskaberne. Da man skar i arabisk før alt det her terrornonsens betød det at vi ikke havde nok arabiske tolke til at hjælpe militæret og diverse politiske tænketanke - istedet måtte man hyre og svigte mennesker (som ikke havde det fornødne videnskabelige fundament til at kunne formidle uafhængigt af ideologi - ergo det blev nemmere for magten at hjernevaske og fordreje sandheden).

Humanister, forfattere og kunstnere har en pudsig konservativ rolle i det her samfund. Vi husker det i andre ikke vil, eller ikke har tid til at huske - og det er værdifuldt i sig selv, selvom det kan opleves som revolutionerende og provokerende.

Det betyder f.eks. at jeg kan fortælle at racisme blev set som biologisk betinget (altså medfødt et essentielt træk ved menneskenaturen i 30érne i Europa og USA) - det samme gjorde homoseksualitet, som var en sygdom dengang.

I dag er der nogen der mener at de har fundet genet for homoseksualitet, mig bekendt er der ingen der har fundet et biologisk ophav til racisme. I kulturstudierne hælder man overvejende til en konstruktivistisk vinkel når det kommer til racisme - altså at det er noget man lærer fra barnsben, den lærdom reproducerer man så ubevidst og vanemæssigt gennem de samfundsstrukturer der nu byder sig til, således man samtidig kan fastholde sig identitet. At bryde med dette vækker ubehag og angst. De er i denne tradition ikke nogen børn, som er født med modvilje og had - det er noget de har lært. Enhver der har gået i terapi i længere tid ved præcist hvad ovenstående betyder - at bliver konfronteret med ens personligheds påførte, selvvalgte og dybest set falske grænser - det kræver stort mod. Det er derfor dybere tænkende muslimer kalder dette for Store Jihad.

Køn, identitet og seksualitet kan også anskues som noget vi selv reproducerer - altså ikke noget som er statisk givet fra naturens hånd. Men det er et meget stort forskningsfelt, som jeg ikke ved så meget om.

Og jeg vil godt gentage. Der er folk som på anti-social vis ikke følger de spilleregler, der er for et givent fællesskab - de findes også på humaniora, der er kommet flere af dem de sidste årtier (både fordi det har været let at komme ind, men også fordi der er kommet flere psykopater i vores samfund (kapitalens ideologi avler dem). Jeg kan (helt som Michael med hans muslinger) desværre heller ikke skrive hvad jeg synes vi skal gøre ved den slags psykopater i alle samfundslag - andet end at jeg ikke føler vi har råd til dem længere.

På Aalborg ryger alle sprogfagene på nær engelsk med de kommende besparelser - tysk, kinesisk og spansk oplever nedgang over hele landet. Jeg tror ikke det er klogt, men tiden må vise det. De helt små og skæve fag - så som serbokroatisk, arabiske eller russisk kulturstudier, spiller en rolle, først og fremmest for universiteternes egen grundforskning (hvorfra ny viden opstår) men kan altså også pludselig vise sig nødvendige alt efter hvilken udvikling der er i samfundet.

Undskyld endnu en lang tråd - jeg er dog sikker på, at de fleste springer den over alligevel :)
nemocharley

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:Jeg faldt lige over denne:
http://www.kommunen.dk/blog/bare-djoefe ... A.facebook
Tænk hvis vi alle samme selv skulle stå til ansvar over for hvad vi gjorde, ikke over for noget en Djøffer har skrevet.
af de borgerlige kulturkritikere er Steno dog en af de bedste. Men jeg tilgiver ham aldrig at han stemte Radikalt :)

der er en god pointe i teksten - systemernes mastodontitet - de blever selvopretholdende og kan kun vækste. Den ene cand.scient.pol tåler kun andre cand.scient.poler og ingen af dem kan trimme hækkene eller give god pleje til plejekrævende.

De forstår kun sig selv, hvad der er vigtigt er kun vigtigt for dem selv. Forenkling og gennemsigtighed er farlig da den afslører den løgn de lever på og af. Ganske ligesom dynamikken ved at være racist eller homofob. Det er derfor de uden at blinke kan knuse velfærdsstaten mens de giver lønforhøjelser til sig selv - det er jo det rigtige at gøre, det kan alle jo forstå.

calle

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af calle »

nemocharley skrev:
I dag er der nogen der mener at de har fundet genet for homoseksualitet
Hold da kææææft :shock: Jeg vidste slet ikke, at man kunne få så små læderkasketter icon_cheesygrin.gif

Godmorgen :)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af Tom_AT »

MichaelK skrev:Du har tolket min udmelding helt korrekt.
Der er fordele og ulemper ved alting, og
lige pt. er udlemperne større end fordelene.

Desværre gør lovene i vores land, at det er
umuligt at udtrykke præcist hvad jeg mener,
uden at komme alvorligt i karambolage med
racisme paragrafferne.

Men det er min holdning, det er sådan jeg
føler det er, det kan ikke sådan laves om.

Det ville svare til at bede en homoseksuel,
om at være heteroseksuel. Jeg forestiller
mig, at det ville være ret svært.

Der er stærke kræfter i indvandreremiljøet,
der arbejder på at nedbryde vores land. Det
skal med alle midler forhindres. Og det kan
kun ske ved at være lige så hårde som de
selv er.
Der er ca 250.000 muslimer her i landet som jeg godt vil sætte en cola på at hver og en har oplevet fremmedfjendskhed før eller siden. Er det deres egen skyld eller danskernes skyld ?
Som jeg læser det du skriver mener du åbenbart at du er et bedre mennesker end ikke-etniske danskere, alene fordi du er dansk. Det er jo komplet langt ude. Der er ikke stærkere kræfter der arbejder mod noget som helst end vi tillader. Og når du sætter hårdt mod hårdt og i den grad kører propaganda imod herboende muslimer, hvad tror du så selv der kommer ud af det. Ondt avler ondt. Det har det altid gjort.

Det er folk som dig der avler fremmedfjendskhed, på begge sider. Hvor tror du muslimerne søger hen når de gang på gang bliver udsat for denne fjendskhed. Ikke fordi de har gjort noget forkert, men fordi de er religiøse og ser lidt anderledes ud. De søger selvfølgelig mod deres egne, og så har vi pludselig et reelt problem. For så er det langt lettere for de yderligtgående islamister at hverve nye unge.

Jeg tør slet ikke tænke på hvad du lærer dine børn om andre børn, som måske ikke ser ud helt som dem.
Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Blevet takket: 25 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af Flyball »

Tom_AT skrev:
Der er ca 250.000 muslimer her i landet som jeg godt vil sætte en cola på at hver og en har oplevet fremmedfjendskhed før eller siden. Er det deres egen skyld eller danskernes skyld ?
Som jeg læser det du skriver mener du åbenbart at du er et bedre mennesker end ikke-etniske danskere, alene fordi du er dansk. Det er jo komplet langt ude. Der er ikke stærkere kræfter der arbejder mod noget som helst end vi tillader. Og når du sætter hårdt mod hårdt og i den grad kører propaganda imod herboende muslimer, hvad tror du så selv der kommer ud af det. Ondt avler ondt. Det har det altid gjort.

Det er folk som dig der avler fremmedfjendskhed, på begge sider. Hvor tror du muslimerne søger hen når de gang på gang bliver udsat for denne fjendskhed. Ikke fordi de har gjort noget forkert, men fordi de er religiøse og ser lidt anderledes ud. De søger selvfølgelig mod deres egne, og så har vi pludselig et reelt problem. For så er det langt lettere for de yderligtgående islamister at hverve nye unge.

Jeg tør slet ikke tænke på hvad du lærer dine børn om andre børn, som måske ikke ser ud helt som dem.
...hold nu op hvor er du naiv !


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af Tom_AT »

naiv, på hvilken måde?
Dit korte svar kan jeg ikke bruge til ret meget.

Besvar