Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

nemocharley skrev:det med kursen på 2% er det ikke kun væsentligt ifald man skal til at konvertere.

det 2% lån jeg har havde en kurs lidt over 97, men da jeg ikke har til sinds at konvertere igen (det skal sådan set bare betales ud i en fart) så er det vel lidt ligegyldigt - eller hvad?
Jep.

mvh

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Jobak »

nemocharley skrev:lige netop det der med at det skal til at koste penge at have en opsparing synes jeg de har truet med noget tid.
Lige netop, derfor har vi lige "afkonverteret" vores huslån til 0% rente og 0% afdrag... icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

Jobak skrev: Lige netop, derfor har vi lige "afkonverteret" vores huslån til 0% rente og 0% afdrag... icon_cheesygrin.gif
Super :great: Masser af muligheder for at solde på den fede måde :great:

mvh
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

Tak Calle :)

Jobak forklar mig lige med pædagogisk finesse hvordan i helt præcis har gjort det? På forhånd tak.
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Jobak »

nemocharley skrev:Tak Calle :)

Jobak forklar mig lige med pædagogisk finesse hvordan i helt præcis har gjort det? På forhånd tak.
Hmmm jeg ved ikke hvor pædagogisk det bliver, men vi havde penge til at stå på opsparing til rente 0 (eller meget tæt på)
Så jeg ringede til Nykredit og sagde at jeg gerne ville betale restgælden på hus lånet (med 6% rente). Fast forrentet lån er lig med kurs 100.
Og der er 2 mdr's opsigelse så det var godt vi fik det gjort inden den 31/1, så sparer vi en termin.
Så nu skal vi bare banke nogle penge ind på opsparing istedet for at banke penge ind til renter. icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

Tak jeg forstod det :)

Jeg håber at stå i samme situation som dig om nogle år. Og et tillykke er vist på sin plads :)
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

http://www.msn.com/da-dk/finans/nyheder ... id=UP97DHP

Fantastisk hvis det sker :D

Venlig hilsen
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

jeg skal vist ikke handle på noget førend de fastforrentede danser ned i nul :)
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

nemocharley skrev:jeg skal vist ikke handle på noget førend de fastforrentede danser ned i nul :)
Det vil jo gøre at du kan få mere for dit hus (eller måske at du bliver i stand til at sælge det). Man skal så bare huske, at et andet hus formentlig er tilsvarende dyrt.

Venlig hilsen
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

ja tingene hænger self. sammen på den måde.

Besvar