Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af triumph » 29 jan 2015 16:58



Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af MichaelK » 29 jan 2015 17:09

Der er kun een løsning, stem DF. :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af lamborg » 29 jan 2015 17:34

Michael :-) Håber det er ironisk :-)
Klip fra artiklen
" Dansk Folkeparti hævder ganske vist, at de vil bekæmpe uligheden, men det er tom snak fra et parti, der støtter en statsministerkandidat, hvis ypperligste formål er at gennemføre reformer, der vil øge den. "
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 693
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af Flyball » 29 jan 2015 17:46

icon_cheesygrin.gif



:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

nemocharley

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af nemocharley » 29 jan 2015 17:47

Det samme mønster ses og med EU, hvor DF siger de er meget EU-skeptiske - tidligere var de jo imod (men Messerschmidt har manøvreret sig ind i den liberale-borgelige pro-eu fløj). Der siges et og gøres det modsatte.

Jeg ser dem som det store flertal af dagens politikere som skruppelløse opportunister, en pøbel-elite der er fuldstændig ligeglade med den befolkning som har stemt dem til magten. Når jeg skal vurdere hvem jeg vil stemme på, så ser jeg kun på deres gerninger og indtægter ikke mindst (en person som henter mere end en million ind om året, har jeg ikke noget tilfælles med), jeg er holdt med lytte til dem.

Problemet er; at jeg har meget svært ved at finde nogen at stemme på efterhånden.

I forhold til artiklen kan det da ikke overraske nogen at mangemillionærer som Brian Mikkelsen, Dyremose-klanen, aamunderne osv holder fast i en neoliberal ideologi om trickle-down (uhæmmet rigdom til de rigeste drypper af på de andre klasser). Dette er blevet modbevist af virkeligheden, hvilket naturligvis ikke bremser Cepos og deslige.

I 2016 vil 80 mennesker eje det samme som resten af verden, samtidig med at middelklasserne er stagneret globalt set og vi har fået en klasse af working poor i de industrialiserede lande (folk som skal have to jobs for at klare til dagen og vejen).

Om nationalkonservatisme er løsningen på en overnational kapitalisme tvivler jeg på. Tværtimod tror jeg at det yderste højre (13% af danskerne savner et parti som ligger til højre for DF) får mere vind i sejlene som finans og storkapitalen udhuler den nationale sammenhængskraft (som jo kan ses ved at i har politikere som røvrender jer dagligt med et smil på læben - Radikale Venstre, LA, Venstre, Konservative, Det blå Socialdemokrati - alle sørger for at vi ikke kan stemme imod Goldman Sachs interesser, skattely, udliciteringer osv). Vil DF eller Liste Ø virkelig gå imod dette hvis de havde flertallet....... kunen de i det hele taget?

Hold øje med Grækenland - kapitalen skal nok få dem knækket. Indtil næste gang.....

Er det ikke mærkeligt at vi aldrig har rendt stærkere i DK men at vi samtidig bliver fattigere? Er det negernes skyld, muslimisterne, dovne roberts, Kinas? Eller er det mon alle dem som tager skattekronerne ud af landet med de fleste politikernes velsignelse. Hvem er parasitterne? Og hvor mange parasitter kan en værtsorganisme holde til førend den dør?
Last edited by 1 on nemocharley; edited 29 times in total


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5472
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af triumph » 29 jan 2015 17:51

Så længe DF er støtteparti for Venstre/Konservastiv. Så er det topmål af hykleri at sige at man bekæmber uligehed.
Specielt når man ikke vil tage regeringsansvar

calle

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af calle » 29 jan 2015 17:57

Basis for ulighed opstår ifølge min observans ofte i folkeskolen, hvor en hel del elever og forældre desværre ikke kan se meningen med den store arbejdsindsats. Det bliver ofte straffet i voksenlivet, hvor uddannelse og indkomst ofte hænger tæt sammen.

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af Tom_AT » 29 jan 2015 18:00

DF's primitive holdning til alt der ikke er sovs og kartofler er jo helt til grin. Det og så den primitive flok bonderøve der har siddende som lokalpolitikere siger jo alt. Der er alt fra direkte snotdumme uintelligente udtalelser i pressen over voldssager til fusk med penge og hvad ved jeg.

http://politiken.dk/indland/politik/pol ... iske-dfer/

I øvrigt er jeg for ung og tjener for meget til at være DF'er :wink:

Og ja, som altid udtrykker jeg mit ret firkantet hvad DF angår, men prøver at være lidt diplomatisk :D
Min reelle holdning til DF bør ikke skrives her, så er der sikkert bare nogen der bliver sure 8)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af MichaelK » 29 jan 2015 18:04

lamborg skrev:Michael :-) Håber det er ironisk :-)
Klip fra artiklen
" Dansk Folkeparti hævder ganske vist, at de vil bekæmpe uligheden, men det er tom snak fra et parti, der støtter en statsministerkandidat, hvis ypperligste formål er at gennemføre reformer, der vil øge den. "
Det var faktisk lidt ironisk, og dog...... Jeg har selv meldt mig ud af DF, pga. af deres forsatte
støtte til Lars Løkke Rasmussen. Simpelthen fordi jeg synes manden er meget utroværdi, og
derfor ikke fortjener statsministerposten. Jeg vil heller ikke have pro-europæeren Helle
Thorning Schmidt, så jeg står polittisk lidt i et vadested, og ved ikke hvem jeg skal stemme
på næste gang? Men da jeg ellers er enig med DF på stort set alle områder, så blivet det nok
alligevel DF, der får min stemme næste gang, som det mindste af to onder.

Hvis bare der var er fornuftigt parti længere til højre fot DF, så fik de min stemme :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

Højrefløjen lider af ulighedsfornægtelse

Indlæg af nemocharley » 29 jan 2015 18:11

HTS er også mangemillionær....

Lars Løkke har klare psykopatiske træk, men han er da forgældet ligesom mange andre danskere...

Nå ja og så bliver det hurtigt varmere, luften og vandet dårligere og jorden eroderes meds befolkningtallet stiger støt.

Med lidt held vender det og vi klarer den.....vi må håbe det, da heldet er det eneste vi har at læne os opad.


Besvar