Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fra olie til piller

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Fra olie til piller

Indlæg af pille bruger » 27 jan 2015 15:36

pendec skrev: Jeg behøver ikke finde flere argumenter for tvivl omkring servicen og retfærddiggørelse af den investering, det har du jo pænt lige tilføjet til og bekræftet omkostningerne skal vægtes, når iltstyring ikke er standard, men købes som ekstra udstyr og fungerer altså ikke uden denne eller montør besøg som vil nok løber op i samme pris.

Man kan ikke forklare fanboys hvordan ting hænger sammen, det vil altid blive drejet til noget andet som er årsagen, som du selv også forsøger her ;)

Fakta er sat tilføjet minus siden, og dem er der ikke ændret ved udover MGM så ud til at gøre sig bedre på den front, hvis man planlægger service aftale.
Hvis du er bare lidt engelsk kyndig kan du sikkert selv oversætte navnet på fyret til dansk.
Readytoburn, er klar til brug som jeg har skrevet før.
Jo, den fungere også uden iltstyring,
men iltstyring er da en klar forbedring.
Der er ikke et af dine postulater der holder vand.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


pendec

Fra olie til piller

Indlæg af pendec » 27 jan 2015 16:12

pille bruger skrev:
Hvis du er bare lidt engelsk kyndig kan du sikkert selv oversætte navnet på fyret til dansk.
Readytoburn, er klar til brug som jeg har skrevet før.
Jo, den fungere også uden iltstyring,
men iltstyring er da en klar forbedring.
Der er ikke et af dine postulater der holder vand.
Forstår slet ikke hvorfor du foreslår RTB i 3. indlæg, når budget er 18-25.000 og egen installation? Lyder lidt som dårlig vejledning fra start, og postulater om at køre på GDS, som kan være rigtig svært i forhold til den anden tråd som er åbnet omkring det emne. Der endte det vist med besøg fra montør? Så.... Kan du forklare budget for TjalfeB og din iltstyring og hvad som følger med aut. installatør eller glemte du at visse forhandlere også kræver det? Det er du jo igen uden ansvar for.

Men der er jo allerede fakta som TjalfeB har tænkt over, og hurtigt valgt noget andet, så formålsløst at argumentere service og installation, som jeg pålagde NBE- listen fra Dannidanes her, sorry! den var unødvendig fra begge parters side, da TjalfeB slet ikke ville gå den vej.

dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines » 27 jan 2015 16:38

pendec, du skal vide, at jeg finder dig så fornøjelig, at ingen sammenligning findes.

Jeg får altid tråde med din indblanden som en god blanding af Kaj & Andrea / Anna, Lotte & George konflikt - dette skrevet med et glimt i øjet og et stort smil, men pointen er VI bliver ALDRIG rigtig enige, ej heller om en bold er rund - hvertfald ikke hvis jeg starter med at påstå det :D

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Fra olie til piller

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2015 17:17

Fed tråd :-)

Der er et par stykker i denne tråd (måske i virkeligheden kun en enkelt) der har en fuldkommen ukritisk tilgang til NBE's produkter. Hatten af for det. Fanboyismen har ikke levet forgæves. Med en så subjektiv holdning til et enkelt produkt er man måske i virkeligheden næppe den rette til at rådgive andre om hvilket pillefyr der bør købes.

I min optik er der selvfølgelig ikke kun kritikpunkter ved NBE's kedler. Man som skrevet før bør man vide hvad man køber.
Det er efterhånden en del år siden Scotte brænderen blev udviklet. Man skulle så mene at på nuværende tidspunkt er udgifterne til udviklingen tjent ind igen, og der kunne arbejdes lidt på videreudvikling. Som fx af den latterligt klejne el-tænder. Men nææh nej. Den virker jo fint som den er.. Eller noget.
Samme el-tænder vælger man så igen smide i RTB fyret, men for en sikkerheds skyld monterer man 2, for der vist lidt snak om at de har en begrænset levetid.
Snak da lige om innovation på højt plan... Eller noget. Tænk hvis man gjorde det samme i bilbranchen. Vi har godt nok en halvdårlig gearkasse, den holder kun til 50.000 km. Så vi monterer da lige 2, istedet for at udvikle en ny og bedre gearkasse.

Så Har vi Scottens semi-rens. Semi- ikke fordi det rense noget at kedlen, men fordi det kun virker noget af tiden. Hvis det da overhovedet virker.

Og hvad med kompressorrens? En fin ide på Scotte brænderen. Men på RTB, et fyr som koster en god sjat mere en fx MGM og Pellux, og som tilbyder lignende funktion, uden man er nødt til at hælde ekstra penge oveni til kompressor.

Jo jo.. NBE er i sandhed en innovativ virksomhed... yay.

Så for at vende tilbage til trådstarterens oprindelige spørgsmål.
Jeg ser intet galt i at købe en Scotte 10 kw. Den modulerer længere ned end Pellux 100, hvilket er et plus til det bette hus. Og prisen fejler bestemt ikke noget.
Men sørg for at få en røvfuld el-tændere med i handlen.

Alternativt overvej en MGM Junior. Noget dyrere, noget bedre :)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Fra olie til piller

Indlæg af pille bruger » 27 jan 2015 17:19

pendec skrev:
Forstår slet ikke hvorfor du foreslår RTB i 3. indlæg, når budget er 18-25.000 og egen installation? Lyder lidt som dårlig vejledning fra start, og postulater om at køre på GDS, som kan være rigtig svært i forhold til den anden tråd som er åbnet omkring det emne. Der endte det vist med besøg fra montør? Så.... Kan du forklare budget for TjalfeB og din iltstyring og hvad som følger med aut. installatør eller glemte du at visse forhandlere også kræver det? Det er du jo igen uden ansvar for.

Men der er jo allerede fakta som TjalfeB har tænkt over, og hurtigt valgt noget andet, så formålsløst at argumentere service og installation, som jeg pålagde NBE- listen fra Dannidanes her, sorry! den var unødvendig fra begge parters side, da TjalfeB slet ikke ville gå den vej.

Og er du igen på vildspor.
Hvis du vil ulejlige dig med at trykke på det link jeg gav i 3. indlæg, er det til en BlackStar, et ganske almindeligt fyr og ikke en RTB.
Jeg har svaret på dine postulater, det er det.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines » 27 jan 2015 17:33

Fanboyisme? Jow jow, nuvel... Jeg er hvertfald en af dem som enhver dag ville vælge NBE, men også den første til at indrømme når det en dag fejler - det lover jeg :)

Jeg vil ikke kalde hverken pendec eller dig selv Tom_AT for objektive, snarer tværtimod - det med glashus og kaste med sten - man skulle tro det er en vendetta:)

Når det er sagt, og jeg er til NBE, så er jeg MEGET til MGM og også kun på pellux exclusive fyret (men det er ikke interessant for farisærerne :) )

nemocharley

Fra olie til piller

Indlæg af nemocharley » 27 jan 2015 18:17

jeg tør godt skrive at i op til 20k prisklassen der er scotten det danske markeds suverænt bedste. Og det kommer fra en som flere gange har fået ørene i nbe-maskinen.

I 25k klassen kommer der lidt konkurrence. Mini Bio, Pellux 100 (Atmos skal indstalleres med vejrkompensering, hvilket vel fungerer bedst med en akkutank når vi taler om tændsluk brændere ---- ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

RTB må konkurrere med MGM, Bioheat og vel også den Exclusive Pellux som Danni nævner.

Og så synes jeg, vi skal huske på, at tråden her er startet af en nybegynder, som beder om hjælp. Skal vi ikke sige at vi har oplyst nok nu, og så lade ham komme til orde, medmindre vi da har skræmt ham helt væk.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Fra olie til piller

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2015 18:46

nemocharley skrev:jeg tør godt skrive at i op til 20k prisklassen der er scotten det danske markeds suverænt bedste. Og det kommer fra en som flere gange har fået ørene i nbe-maskinen.

I 25k klassen kommer der lidt konkurrence. Mini Bio, Pellux 100 (Atmos skal indstalleres med vejrkompensering, hvilket vel fungerer bedst med en akkutank når vi taler om tændsluk brændere ---- ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

RTB må konkurrere med MGM, Bioheat og vel også den Exclusive Pellux som Danni nævner.

Og så synes jeg, vi skal huske på, at tråden her er startet af en nybegynder, som beder om hjælp. Skal vi ikke sige at vi har oplyst nok nu, og så lade ham komme til orde, medmindre vi da har skræmt ham helt væk.
Nej det skal vi ikke sige Nemo.
Bølgerne kører som oftest højt når vi diskuterer pillefyr. Men på trods af vores uenigheder foregår det som oftest i god tone. Og så længe det gør det må trådstarteren også selv følge lidt med. Jeg går ud fra det er en voksen mand vi har med at gøre.

nemocharley

Fra olie til piller

Indlæg af nemocharley » 27 jan 2015 18:57

Okay, så vil jeg nøjes med selv at trække mig fra tråden og lade dig og andre køre på :)

dannidines

Fra olie til piller

Indlæg af dannidines » 27 jan 2015 19:02

Mini Bio, den glemmer jeg altid. Den lokale fejer forhandler dem og han yngste søn (lillebrors barndomsven) har monteret sån sag i sit hus - noget rens halløj, iltstyring osv - faktisk satte han det bare op, strøm til og piller på - intet justering o.l .. Et fyr der er værd at se på

nemocharley skrev:jeg tør godt skrive at i op til 20k prisklassen der er scotten det danske markeds suverænt bedste. Og det kommer fra en som flere gange har fået ørene i nbe-maskinen.

I 25k klassen kommer der lidt konkurrence. Mini Bio, Pellux 100 (Atmos skal indstalleres med vejrkompensering, hvilket vel fungerer bedst med en akkutank når vi taler om tændsluk brændere ---- ret mig endelig hvis jeg tager fejl)

RTB må konkurrere med MGM, Bioheat og vel også den Exclusive Pellux som Danni nævner.

Og så synes jeg, vi skal huske på, at tråden her er startet af en nybegynder, som beder om hjælp. Skal vi ikke sige at vi har oplyst nok nu, og så lade ham komme til orde, medmindre vi da har skræmt ham helt væk.


Besvar