Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

NY bærbar... Så blev det min tur...

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af triumph » 25 jan 2015 19:22

Der findes ikke noget mærke der hedder Medion. Det er Aldi der køber ind hos anerkendte producenter, og så kalder dem Medion.
Vi har købt 3 PCér (statinøre) De har været fine.
Der har ikke været nogen fejl på dem.
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af Tom_AT » 25 jan 2015 19:33

triumph skrev:Der findes ikke noget mærke der hedder Medion. Det er Aldi der køber ind hos anerkendte producenter, og så kalder dem Medion.
Vi har købt 3 PCér (statinøre) De har været fine.
Der har ikke været nogen fejl på dem.
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka

Har du helt selv regnet det ud ? :wink:

Sådan er det med rigtigt mange mindre mærker af bærebare. Der opkøbes stort af barebones og så bliver de solgt i forskellige masseproducerede konfigurationer. Det samme gør sig også gældende med fx MM-Vision, som ofte benytter sig af MSI barebones, som de så selv brander. På somme måde som fx Aldi med deres Medion bærbare.

Og i øvrigt er Medion skam er mærke, ejet af Lenovo. Så det kommer ikke bag på mig hvis Medion bærbare er bygget på Lenovo barebones.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af Brandsen » 25 jan 2015 19:36

Halløj i forum,

Korrekt, Medion var oprindeligt tysk, måske netop derfor Aldi fører dem, men blev købt
af Lenovo for 2-3 år siden.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af MichaelK » 25 jan 2015 20:02

triumph skrev: .....
Derimod har jeg oplevet helt urimelig dårlig service, både hos Elgiganten og Bilka
Som skrevet før, så har jeg aldrig haft en reklamationssag på pc udstyr. Min bror har
haft en bærbar til reparation i Bilka, og det var fuld tilfredsstillende service hele vejen
igennem. Derfor har jeg udtalt mig positivt om dem, derimod har jeg ingen erfaringer
med Elgiganten. Dem har jeg har handlet lidt med, uden at skulle have haft noget til
reparation 8)

Men nu har jeg aldrig haft en bærbar, kun stationære, og de er så nemme at skifte dele
i, så derfor har jeg aldrig haft bøvl med dem (men igen, har aldrig haft en der gik i udu
inden for garantiperioden).


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af Flammen » 25 jan 2015 21:15

@MichaelK du tager nu lidt fejl med startknappen. den blev først indført med 32 bit systemet altså win 95. win 3,0 og 3.1(16bit) havde ikke nogen startknap.
jeg havde selv meget svært ved overgangen til win 8.0 og 8.1, men med tilføjelsen af startknappen var problemet løst


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af MichaelK » 25 jan 2015 21:31

Flammen skrev:@MichaelK du tager nu lidt fejl med startknappen. den blev først indført med 32 bit systemet altså win 95. win 3,0 og 3.1(16bit) havde ikke nogen startknap.
jeg havde selv meget svært ved overgangen til win 8.0 og 8.1, men med tilføjelsen af startknappen var problemet løst
Prøv lige og læs mit svar til Zarge på side 2, så vil Du opdage at den ged er barberet icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af triumph » 25 jan 2015 22:59

MichaelK skrev:
Som skrevet før, så har jeg aldrig haft en reklamationssag på pc udstyr. Min bror har
haft en bærbar til reparation i Bilka, og det var fuld tilfredsstillende service hele vejen
igennem. Derfor har jeg udtalt mig positivt om dem, derimod har jeg ingen erfaringer
med Elgiganten. Dem har jeg har handlet lidt med, uden at skulle have haft noget til
reparation 8)

Men nu har jeg aldrig haft en bærbar, kun stationære, og de er så nemme at skifte dele
i, så derfor har jeg aldrig haft bøvl med dem (men igen, har aldrig haft en der gik i udu
inden for garantiperioden).


Mvh.
Jeg har flere gange haft reklamtioner i Bilka, inden for garentiperioden (hvor det er producenten der betaler). Der er gået godt.
Men jeg havde en bærbar der var tegnet ekstra forsikring på (hvor Bilka betaler). PCén mistede ofte netforbindelsen. Og skulle genstartes for at genoprette den.
Nogengange kunne den godt køre de timer man brugte den, uden fejl. Andre gange skulle den genstartes 6 gange på 3 timer.
Bilka blev ved med at hævde at de ikke kunne finde fejl på PCén, og ville have 150 kr i undersøgelsesgebyr hver gang den var til rep.
Det var den 4 gange, og hver gang tog det 6 til 10 uger. Altså 32 uger uden PC, og uden afklaring, og 600 kr fattigere. Uden de fandt fejlen.
Tilsidst så jeg ikke anden udvej, end at PCén fik en fejl de kunne finde (læs 1½ l cola)

Mine svigerforældre bor i ølstykke, men havde købt en printer i bilka i Slagelse, da de var på besøg hos os.
Den gik i stykker inden for garanti perioden.
De afleverede printeren til rep. og efter noget tid, fik de af vide at de kunne afhente den igen.
Konen kørte op for at hente den. Men fik af vide at printeren var udgået, så hun fik en ny model.
Hun så godt at papkassen var åben, men tænkte ikke nærmere over det.
Svigerforældrene kørte de 1½ time hver vej for at afhentede printeren.
Da de kom hjem, åbnede de kassen, og så at der hverken var printerkabel, eller printerpatroner.
De ringede til Bilka slagelse, og fik afvide at de "sku ikke skulle tage røven på dem, og snyde sig til ekstra printerpatroner".
De ringede til bilka´s hovedkontor, men fik det samme svar (bare lidt høfligere).
Så kørte de de 2x 1½ time tilbage til slagelse, for at forklare dem sagen.
Uden held. Bilka i slagelse hævde at min kone havde skrevet under på at printeren var komplet ved modtagelsen (Det var bare løgn)
De spurgte om de måtte se den underskrift, men det kunne ikke lade sig gøre....
De havde igen fat i hovedkontoret, uden det hjalp.
Så klagede svigermor til HP.
En eller anden chef fra HP skrev så til Bilka; At det ikke var en ordenlig måde at Bilka drev kundeservice på, og at hvis Bilka virkeligt ikke havde råd til at betale, så skulle HP nok betale printerpatrone og kabel.
Så syntes Bilka alligevel godt at de havde råd til at betale.
Det blev så aftalt at Svigermekanikken skulle afhente printerkabel og patroner i slagelse. Så de kørte for 4 gang de 1½ time til slagelse, for at konstatere at hende der skulle tage sig af sagen. Havde låst kabel og patroner inde, og ikke var tilstede.
Der blev efter adskellige aftaler, aftalt en ny tid for afhentning (Bilka ville nemlig ikke sende printerkablet, fordi svigermor SKULLE aflevere det gamle printerkabel, inden de kunne få et nyt) Så da de for 5 gang stod i Bilka, kunne de konstatere at de have bestilt printerkabel og patroner til den gamle printer.........
Så de tog lige turen igen: 6 x 3 timer i bil = ½ arbejdsuge

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af MichaelK » 26 jan 2015 00:50

Sikke en historie :evil: Fik jeg den behandling, så kom jeg der aldrig mere icon_frown.gif
Skal åbenbart prise mig lykkelig over, at jeg ikke har skullet have en pc til rep.
nogen af stederne.

Jeg har dog en Asus tablet, der har været til rep. inden for garantien. Men Asus har en
verdensomspændende garantiordning, så jeg kontaktede dem direkte. Det gik dælme
hurtigt. Pakken blev afhentet på min adresse af GLS, sendt ekspres til Brno i Tjekkiet,
eller er det Slovakiet? Repareret og sendt tilbage til mig med GLS, alt sammen på bare
fire dage. Iøvrigt uden nogen udgift for mig overhovedet :great:

Pointen er, at der både er gode og dårlige historier om de samme selskaber. Jeg tror det
er lidt af et lotteri, om man får en god eller dårlig oplevelse? Personligt har jeg kun haft
gode oplevelser, men jeg vinder selvfølgelig så kun små præmier i lotto 8)

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af Jobak » 27 jan 2015 21:53

Nu skal man altså heller ikke gå i Aldi igen, hvis uheldet skulle være ude med en Medion.
Så Aldi kan ikke klandres for dårlig kundeservice vedr. garantien.
her er Medion garanti info's:
Opbevar det originale købsdokument og garantikort omhyggeligt. MEDION og hans autoriserede servicepartner forbeholder sig ret til at nægte en garantireparation eller en garantibekræftelse, hvis dette dokument ikke kan tilvejebringes.
Sørg for, at apparatet i tilfælde af nødvendig fremsendelse er emballeret transport sikkert.
MEDION overtager omkostningerne ved fremsendelsen, når omkostningerne ikke overstiger en almindelig postforsendelse. Hvis der forekommer merudgifter, påhviler disse Dem.
Send venligst en så detaljeret beskrivelse af fejlen som muligt sammen med apparatet. Kontakt venligst ved fremsættelse af Deres krav hhv. før fremsendelse MEDIONs hotline. De modtager derefter et referencenummer (RMA-nr.), som De bedes anbringe synligt uden på pakken.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

NY bærbar... Så blev det min tur...

Indlæg af MichaelK » 27 jan 2015 22:08

Ikke noget problem, jeg handler aldrig i ALDI :P (Alt for discountagtigt!)

Deres garanti info er såmænd heller ikke anderledes end så mange andre, og
sikkert heller ikke ringere? I bund og grund handler det om tillid, og alle kan
finde gode og mindre gode historier om næsten alle. Det er tråden har jo et
glimrende bevis på.

Jeg står dog fast på princippet om ikke at handle et bestemt sted, hvis jeg ikke
er blevet behandlet ordentligt. Omvendt har man også selv et ansvar for, at
kontrollere varerne ved modtagelsen, og ret til at nægte modtagelse såfremt
den ikke lever op til det beskrevne.

Det kan godt ske ekspedienter og speditører bliver en smule irritable, når jeg
insistere på at kontrollere varerene inden jeg acceptere modtagelsen, men det
er jeg sådan set kold over for. Fejl kan ske, og vil ske, når der er mennesker
indblandet.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar