Utæt varmtvandsbeholder

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af Nybegynderen »

Min VvB er tilsyneladende små utæt. Igår gik strømmen for første gang i de 6 måneder vi har boet i vores hus. Efter lidt søgen nåede vi frem til, at ledningerne i forbindelse med VvB havde fået vand/fugt.

Kan man fikse dette problem uden at skulle have en ny tank?

Hvilken slags tank og til hvilken pris skal man have når det skal spille sammen med solvarme og pillefyr?

Kan solvarmen tåle at stå uden strøm på denne årstid? Skete nogle timer igår og tænker hvis nu strømmen gik igen?

Dækker ens husforsikring sådan noget?

Og det ee vel en alm VVS mand man skal have fat i?

På forhånd tak :)

dannidines

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af dannidines »

Hvor gammelt er anlægget? Mærke/type beholder? Jeg ville få efterset om det er korrekt monteret (sikkerhedsaggregat), da det før er set uden (af VVS'er). Hvis monteringen ikke er korrekt udført, så ville jeg nappe udskiftningen på ejerskifteforsikringen.

Måske den dækker under alle omstændigheder, hvis fejlen kan påvises at have være fra overtagelsen.
Nybegynderen skrev:Min VvB er tilsyneladende små utæt. Igår gik strømmen for første gang i de 6 måneder vi har boet i vores hus. Efter lidt søgen nåede vi frem til, at ledningerne i forbindelse med VvB havde fået vand/fugt.

Kan man fikse dette problem uden at skulle have en ny tank?

Hvilken slags tank og til hvilken pris skal man have når det skal spille sammen med solvarme og pillefyr?

Kan solvarmen tåle at stå uden strøm på denne årstid? Skete nogle timer igår og tænker hvis nu strømmen gik igen?

Dækker ens husforsikring sådan noget?

Og det ee vel en alm VVS mand man skal have fat i?

På forhånd tak :)
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af Nybegynderen »

Jeg skal nok have en ny varmtvandsbeholder, men VVS'eren som var på besøg igår skriver at en ny beholder vil koste 16.125. Det virker umiddelbart voldsomt dyrt?

Når ny tank, skal den så være samme mærke osv? Kan nogen her sende links på VVB som kan spille sammen med solvarme, pillefyr og gerne også have en elpatron i hvis det skulle blive nødvendigt.
TAK :)
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af Nybegynderen »

Tak @DAnnidines..

Det er jo noget billigere end 16125..... Kan sådan en du har sendt link på spille sammen med pillefyr og solvarme? Som mit navn herinde indikere er jeg meget grøn i husejerfaget.

Fx denne her http://dansksolcelle.dk/produkt/4223/30 ... sbeholder-

dannidines

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af dannidines »

Det er samme beholder som bl.a. NBE sælger i deres solvarme setup (tyrkiske ezinc) og den beholder (500L) jeg har i mit solvarme/pillefyr setup = ja det vil jeg mene
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af Nybegynderen »

Så alle dem på dit link kan fungere lige godt?
dannidines

Utæt varmtvandsbeholder

Indlæg af dannidines »

Linket virker ikke hos mig, prøver lige igen:)

Ring til dem og sprg hvilken du skal købe, men Ezinc'erne med 2 spiraler virker hvertfald

http://dansksolcelle.dk/montering/varmtvandsbeholdere

Besvar