Benny Z
Som jeg forstår det vil det ikke nødvendigvis give forbrugsændringer, men at det vil lette indstillingerne.
Lige om lidt vil jeg ud for at finjustere fyret. Jeg vil prøve, at sætte min luftmax ned til fyret begynder at ryge, for herefter trinvist at sætte luftmax op, til fyret ikke ryger mere.
På søndag vil jeg så lige berette hvor meget forbruget har været i forhold til før klappen blev fjernet (selvfølgelig afhænger det af om vejret har været nogenlunde det samme) men forholdsvis bør jeg kunne se forbrugsændringer.
Jeg er spændt på, at se hvor meget jeg skal ændre i indstillinger i løbet af ugen.
Før klappen blev fjernet skulle jeg hvis udetemperaturen ændrede sig drastisk eks. fra 3 gr. til minus 2, 3 stykker ud for at ændre brændsel og luftmaks. Og Luftmaks kan jo kun ændres hvis fyret stoppes
Når mit fyr har været stoppet tager det 1-1,5 timer til det er på normal drift igen, den krrrrrraaaavvvvllllleeerrr op i drift.
Når jeg har renset fyret så jeg kan spise af det (det sker en gang i ugen) så er kedel temp nede på ca 29 gr. Efter opstart tager det ca 4 timer at nå drifttemp. Men sådan skal det vel være??
Nå for pokker, det var vidst en anden problemstilling
Vender tilbage