Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM eltænder på en scotte ??

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af triumph » 21 jan 2015 18:08

Jeg er lidt træt af eltænderen på min scotte.
Hvis jeg benytter en 250W eltænder, så sker det af og til at optændingen fejler.
Hvis jeg benytter 400W eltændere, så holder de ikke så længe.

Derfor tænkte jeg på at installere en MGM tænder
Et stålrør der ender, hvor eltænder sidder i dag.
På med MGM tænderen
MGM tænderen forsynes gennem relæ (så styring ikke overbelastes)
Skære/svejse lidt i dæksel til brænder

Skulle det ikke virke ?


xkfc

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af xkfc » 21 jan 2015 18:17

Det lyder omstændigt, set i lyset af at man bare kan montere en lille 200w keramisk der bare virker.

nemocharley

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af nemocharley » 21 jan 2015 18:25

[tag]mgmone[/tag]

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af triumph » 21 jan 2015 18:42

xkfc skrev:Det lyder omstændigt, set i lyset af at man bare kan montere en lille 200w keramisk der bare virker.
Men det gjorde den kun i et par måneder, så måtte jeg tilbage til den 400 w.....

calle

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af calle » 21 jan 2015 18:45

Jeg fik i sin tid et tip fra Andersen her på forum: En TB mini cigarmodel 400 w, der så nedjusteres til den ønskede effekt. Fx. 300 w for mit vedkommende, så der ALDRIG svigtes.

Siden hen blev jeg tester for Henrik Q-teq.dk, der var igang med at udvikle en keramisk fætter. Den har over meget lang tid vist sig, at være så driftsikker, at TB mini-cigarmodellen nu sidder på reservebænken.

Den dersens fatboyfætter (ved ikke hvem der vil lægge navn til den) er på trods af anbefalede justeringer totalt uduelig til mit setup, idet jeg rejser en del, og dermed er afhængig af noget, der bare virker hver gang.

Venlig hilsen
Last edited by 1 on calle; edited 21 times in total


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af triumph » 21 jan 2015 18:49

Jeg har prøvet ALLE indstillnger på eltændere, også den keramiske fra QPro. Men ind i mellem vil der bare ikke liv i bålet, hvis der ikke er monteret en 400W

dannidines

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af dannidines » 21 jan 2015 18:50

Tilslutter mig altså lige det med den keramiske eltænder fra Q-pro (var tester - se youtube) og den har BARE fyret mange optændinger af! Den sidder nu i min faders brænder ifm. jeg har et RTB med 2 x fatboy eltænder monteret (checker det dersens effektmåling)

Har dog aldrig haft en eltænder som bare stod af, så vil ikke sige fatboy er elendig, men tilkendegiver der må være mandagsmodeller out there.

calle

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af calle » 21 jan 2015 18:58

dannidines skrev:Tilslutter mig altså lige det med den keramiske eltænder fra Q-pro (var tester - se youtube) og den har BARE fyret mange optændinger af! Den sidder nu i min faders brænder ifm. jeg har et RTB med 2 x fatboy eltænder monteret (checker det dersens effektmåling)

Har dog aldrig haft en eltænder som bare stod af, så vil ikke sige fatboy er elendig, men tilkendegiver der må være mandagsmodeller out there.
Mandagsmodeller :shock: Har du været diplomat på de udstationeringer du har haft icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

dannidines

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af dannidines » 21 jan 2015 19:10

Hehe, nej, men de store stjerner sidder ikke så langt væk når jeg er ude, så "fløjelshandskerne" er på mundtøjet :-)

Det jeg mener er, at jeg har ikke selv har en "som bare stod af," eneste eltænder som er død for mig er min gamle cigarformede der klarede 34-3500 optændinger (mener jeg) og så havde jeg en fatboy indtil jeg fik en keramiske og nu 2 x fatboy.. Men læser om mange døde her på forum = der må være dårlige i omløb
calle skrev:
Mandagsmodeller :shock: Har du været diplomat på de udstationeringer du har haft icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

MGM eltænder på en scotte ??

Indlæg af triumph » 21 jan 2015 19:11

Til og starte med VAR eltændere 400W, så ændrede NBE dem til 275W for at forbedre levetiden. Det gjorde bare at min brænder ikke altid tændte, så derfor har jeg købt en røvfuld billige kinøjsertændere på 400 w. Desværre har jeg oplevet at levetiden tiltider har været nede på et par måneder


Besvar