Nye 2 procentlån

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

lige netop det der med at det skal til at koste penge at have en opsparing synes jeg de har truet med noget tid.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Sådan har det da været længe, at vi har negativ rente i Danmark !

Bankerne får negativ rente af de penge de deponerer i Nationalbanken,
og sådan har det været i lang tid.

Ovenstående er sikkert ikke særlig brugbar information i sig selv, for det råber jo
på næste spørgsmål, hvorfor hulen gør bankerne så det, negativ rente ??
Elementært min kære Watson, det er kravene fra bankpakke II, og der er kun tale
on den såkaldte 'interbank rente'.

Det store mareridt for realkreditforeningerne, er at renten falder yderlige, sådan vi også
får negativ rente på realkredit, men der er trods alt en lang vej endnu, senest er renten på
30-årige lån med afdrag faldet til 2%, i positiv rente.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af pejle »

Hvorfor er det deres store mareridt?

I øvrigt har vi et prioritets lån der er direkte styret af renten på indskudsbevis renten + et tillæg (men ingen bidrag) så vi er da personlig rimelig ok med at den falder :D
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ja da, fedt renten falder, fedt at olieprisen falder, så har vi alle sammen mere til forbrug,
eller måske mere klogeligt, til opsparing og afvikling af gæld.

Men negativ rente og deflation er ikke hvad vi ønsker, så hellere en smule inflation.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af pejle »

Det var nu nærmere et spørgsmål til din direkte påstand rk mareridt omkring en negativ rente.

Tænker det er et meget klogt budskab at bruge den forstærkede købekraft til afdrag, bare ikke for væksten.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Blevet takket: 2 gange

Nye 2 procentlån

Indlæg af pejle »

Hmm - jeg har stadig svært ved at se problemet - men det kan realkreditten så. De har nu haft de sidste år til at forberede sig på at renten blev negativ - at de har "travlt" er enten ris til egen røv eller blot et dårlig påskud.

For lige at berører en anden påstand i denne tråd så er det ikke helt korrekt at renten i DK er en parameter der skrues på for at sætte gang i hjulene i DK ( i det mindste ikke så længe vi har valgt en fastkurs politik), men det er derimod en paratemeter der styrer den udenlandske lyst til at investere i danske papirer. Når DK betragtes som en sikker havn så stiger efterspørgslen for investering i DK og dermed efterspørgslen efter den danske krone - denne efterspørgsel vil med en "fri krone" få prisen på en krone til at stige - derfor ser vi p.t. at nationalbanken sætter renten ned - således at det ikke er så interessant at investere i DK - så kursen på en krone forbliver på ca. 7.46 i forhold til EURO.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

pejle skrev:Hmm - jeg har stadig svært ved at se problemet - men det kan realkreditten så. De har nu haft de sidste år til at forberede sig på at renten blev negativ - at de har "travlt" er enten ris til egen røv eller blot et dårlig påskud.

For lige at berører en anden påstand i denne tråd så er det ikke helt korrekt at renten i DK er en parameter der skrues på for at sætte gang i hjulene i DK ( i det mindste ikke så længe vi har valgt en fastkurs politik), men det er derimod en paratemeter der styrer den udenlandske lyst til at investere i danske papirer. Når DK betragtes som en sikker havn så stiger efterspørgslen for investering i DK og dermed efterspørgslen efter den danske krone - denne efterspørgsel vil med en "fri krone" få prisen på en krone til at stige - derfor ser vi p.t. at nationalbanken sætter renten ned - således at det ikke er så interessant at investere i DK - så kursen på en krone forbliver på ca. 7.46 i forhold til EURO.
Og nu gør de det igen igen igen :great:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/01/ ... 161156.htm

Venlig hilsen :)
calle

Nye 2 procentlån

Indlæg af calle »

Det bliver spændende om 2-procenteren kommer over kurs 100 :shock: :shock: icon_cheesygrin.gif

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indlan ... lsignoutmd

Venlig hilsen
nemocharley

Nye 2 procentlån

Indlæg af nemocharley »

det med kursen på 2% er det ikke kun væsentligt ifald man skal til at konvertere.

det 2% lån jeg har havde en kurs lidt over 97, men da jeg ikke har til sinds at konvertere igen (det skal sådan set bare betales ud i en fart) så er det vel lidt ligegyldigt - eller hvad?

Besvar