Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
calle

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Indlæg af calle » 10 jan 2015 09:52

Hvis du har askeskuffen i Opop 418, er det bagerste askeskuffehåndtag placeret lige under lemmen i bunden af bagerste kedelrum. Det resulterer i, at det kun kan lade sig gøre at få rensestokken få centimeter ned gennem åbningen mhp. at røre/komprimere asken, så der kan skrabes mere derned. Desuden kan man forestille sig, at hulrummet under askebakkens bagerste håndtag ikke udnyttes til askeophobning. Derfor mener jeg, at askebakken skal ud.

Venlig hilsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Indlæg af Lintz » 10 jan 2015 10:31

Generelt set synes jeg at Scotten med OPOP kedel er et godt bekendtskab - MEN er dit lukketøj til askeskuffen lige så elendig som på min OPOP black star 20 ?

Som du kan se på vedhæftet har jeg udviklet en høj-teknologisk løsning for at lågen ikke skal spring op med varm skakt til følge.
2015-01-10 10.24.58.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Indlæg af HR LUCCA » 10 jan 2015 12:59

Askeskuffe.jpg
Lågen kan hurtigt kommer til og lukke perfekt , en skruenøgle eller vandpumpetang og så skal låsen justeres lidt så kan den lukke , jeg har også lavet en ny askeskuffe der passer i længden og så er der monteret et pianohængsel i siden af skuffen med en plade på der kan slås ud til kedelsiden når den er sat på plads , så ryger der ingen aske forbi . icon_cheesygrin.gif

calle

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Indlæg af calle » 10 jan 2015 13:58

Lintz skrev:Generelt set synes jeg at Scotten med OPOP kedel er et godt bekendtskab - MEN er dit lukketøj til askeskuffen lige så elendig som på min OPOP black star 20 ?

Som du kan se på vedhæftet har jeg udviklet en høj-teknologisk løsning for at lågen ikke skal spring op med varm skakt til følge.
2015-01-10 10.24.58.jpg
Ja opfindsomheden kender ingen grænser. Og så er der ovenikøbet tale om vidensdeling på allerhøjeste plan. Jamen det er der da. Lintzyboy kunne jo også bare have patenteret opfindelsen. Men nej ! Sådan er han ikke. Han deler med sine Stoker Pro venner :wave:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
Last edited by 1 on calle; edited 10 times in total

calle

Derfor skal du fjerne askeskuffen.

Indlæg af calle » 10 jan 2015 14:00

HR LUCCA skrev:
Askeskuffe.jpg
Lågen kan hurtigt kommer til og lukke perfekt , en skruenøgle eller vandpumpetang og så skal låsen justeres lidt så kan den lukke , jeg har også lavet en ny askeskuffe der passer i længden og så er der monteret et pianohængsel i siden af skuffen med en plade på der kan slås ud til kedelsiden når den er sat på plads , så ryger der ingen aske forbi . icon_cheesygrin.gif
Sjov opfindelse :)

Venlig hilsen


Besvar